بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«واکنش رهبر به اعطای دکتری افتخاری»،«اولین شهید مدافع حرم ارمنی»،«دولت دیه دختران شین‌آباد را پرداخت نکرده»،«رد گزارش رئیس جمهور!» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 15 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

منافق دستگیر شده کیست؟

سردار منتظرالمهدی در گفت‌گویی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی که اخیراً در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به‌استناد اعلان قرمز (red wanted) صادرشده از سوی اینترپل، دستگیر شد.سخنگوی ناجا افزود: اعلان قرمز اینترپل به‌مثابه حکم جلب سیار بین‌المللی است که پس از صدور این اعلان، این عضو گروهک تروریستی منافقین که در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال 60 دست داشته است، در کشور آلبانی دستگیر شد. تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.

پاسخ به شایعه احتمال انشعاب در فراکسیون اصولگرایان

محسن کوهکن منتخب مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت و گویی، با بیان اینکه قطعاً انشعابی در جریان اصول‌گرایی در پارلمان آینده به وجود نمی‌آید، گفت: مقدمات تشکیل فراکسیون فراگیر در مجلس آینده فراهم شده و نمایندگانی که پایبند به قانون اساسی، نظام و انقلاب هستند و بیانات مقام معظم رهبری برای آنها فصل‌الخطاب و به‌دور از حاشیه‌ها هستند می‌توانند عضو این فراکسیون شوند. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

درصد شانس عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس؟

مسعود پزشکیان نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي إسلامي در گفت و گو یی در مورد اينكه رياست در مجلس دهم به كداميک از آقایان لاريجاني و عارف مي رسد گفت: در حال حاضر شانس لاريجاني و عارف براي رياست "پنجاه - پنجاه" است.این گفت و گو را عصر ایران منتشر کرده است.

شیوه تجاوز فرهنگی از نگاه یک امام جمعه

کاظم صدیقی در یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم با عنوان «جهاد تا جهاد» و با موضوع «جامعه ولایتمدار» با اشاره به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پوشش زن‌ها، اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها، ارتباط‌های نامشروع، از بین رفتن قبح رباخواری، حرام خواری و رشوه خواری و تجاوز فرهنگی همه غارت است. مرکز خبر حوزه این اظهارات را منتشر کرده است.

رد گزارش رئیس جمهور!

درحالی رئیس‌جمهور از ایجاد حدود ۱.۲میلیون شغل در دو سال گذشته سخن گفته که مشاغل ایجاد شده در یک دهه گذشته سالیانه ۶۶۷۰۰ مورد بوده و اقتصاد ایران حتی توان ایجاد ۱۰۰هزار شغل درسال را هم ندارد. معاون مرکز آمار ایران گفت: در سال‌های ۸۴ تا ۹۴ به جمعیت فعال کشور ۸۸۲ هزار و ۷۰۸ نفر افزوده شد که از این تعداد ۶۶۷ هزار و ۷۸۲ نفر توانسته اند شغلی برای خود دست و پا کرده و ۲۱۴ هزار و ۹۲۶ نفر نیز نتوانسته و به جمعیت بیکاران کشور افزوده شدند. این خبر را مهر منتشر کرده است.

خبر خوش برای مدد جویان کمیته امداد

سید پرویز فتاح در مراسم بازدید از ساختمان آزادی کمیته امداد اظهار داشت: حدود سه هفته در ساختمان آزادی مستقر هستیم و همه ملاقات‌های مردمی و کاری در این ساختمان برگزار می‌شود و به مرور زمان تمام کارمندان به این محل منتقل می‌شوند. فتاح درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه هزینه فروش ساختمان سوهانک صرف چه اموری می‌شود، پاسخ داد:‌ساختمان کمیته امداد در سوهانک 1000میلیارد تومان قیمت‌گذاری کارشناسی شده است که این ساختمان 140 میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان خریداری شده و حدود 40 میلیارد تومان نیز صرف ساخت آن خواهد شد، کلاً هزینه بهره‌برداری از ساختمان میدان آزادی 180 میلیارد تومان می‌شود و مابقی هزینه‌ها را نیز برای وام قرض الحسنه امداد که به تصویب هیئت امنا رسیده است هزینه می‌کنیم. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

علت اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس!

کریم باوی در گفت و گویی بیان داشت؛ سوشا مشکلات زیادی برای پرسپولیس به وجود آورد. او در ثبت این نتایج بی تاثیر نبود، سوشا مقصر قهرمان نشدن پرسپولیس است. پرسپولیس نیاز به یکی مثل بیرانوند یا خسوس داشت، دروازه‌بان ازبکی (لوبانف) هم قابل اعتماد نبود و از نظر رفلکسی اصلا خوب عمل نمی‌کرد. واقعا تماشاگران حق دارند از سوشا شاکی باشند. این گفت و گو را قانون منتشر کرده است.

بلاتکلیفی حلال و حرام غذای مردم

مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در نیمه دوم سال 90 در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مصوب و اساسنامه آن در تیرماه سال 91 به تصویب وزیر بهداشت وقت رسید.مهم‌ترین وظیفه این مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران بررسی مواد غذایی و دارویی وارداتی ازنظر حلیت و حرمت است.بهمن‌ماه سال گذشته رسول دیناروند درباره مجوز نشان غذایی حلال گفته بود: دولت مرکز تحقیقات حلال را برای سازمان غذا و دارو تصویب کرده‌ است و در واقع مجوز حلال بودن یا نبودن به عهده ما است؛ بنابراین هرجایی که متولی صدور مجوز است همان سازمان باید ارزیابی حلال را نیز انجام دهد.وی در خصوص جهانی‌شدن لگوی حلال ایران اظهار کرد: همواره صاحب لگو به آن اعتبار می‌بخشد. سازمان جهانی بهداشت سازمان غذا و دارو را به‌عنوان یک سازمان نظارتی معتبر به رسمیت می‌شناسد همچنین آزمایشگاه مرجع کنترل از طرف who به‌عنوان آزمایشگاه مجاز بین‌المللی به رسمیت شناخته‌شده است بنابراین اعتبار سازمان غذا و دارو پشت این نشان خواهد بود.این در حالی است که هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس مصوب کردند تا سازمان ملی استاندارد ایران را تنها مرجع رسمی اعطای نشان استاندارد حلال در کشور باشد و در مورد ذبح و صید حلال، رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید نظارت کند.فارس این گزارش را منتشر کرده است.

گوجه سبز کیلویی 1000 تومان!

در حالی که قیمت گوجه سبز این روزها در بازار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است، اما دلالان میدان گوجه سبز ممتاز شهریار را به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تومان و درجه دو را ۱۰۰۰ تومان از کشاورزان می‌خرند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

واکنش آیت‌الله فردا منتشر می‌شود

سایت انتخاب، نزدیک به آیت‌الله هاشمی در خبر جالبی در خصوص واکنش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار دخترش با زندانی بهایی آزاد شده نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فایزه اشتباه بدی کرده و بایدآن را تصحیح و جبران کند.  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم.
نکته جالب خبر اینجاست که بنا به ادعای انتخاب این خبر قرار است در شماره فردای روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شود.

دلیل عجیب زیباکلام برای ریاست لاریجانی
صادق زیباکلام گفت: بهتر است تعامل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به هم نخورد. گرچه یک عده از اصولگرایان به قدری از این تعامل ناخشنود هستند که ممکن است بین عارف و لاریجانی به عارف رای بدهند چون دراین صورت راحت‌تر می‌توانند مجلسی را که عارف در راس آن قرار دارد زیر سوال ببرند. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم عنوان کرد: اساسا اصلاح‌طلبان نباید وارد رقابت با لاریجانی بشوند و کار به رای‌کشی بکشد؛ چه عارف رای بیاورد چه نیاورد این اقدام اشتباه است. او افزود: حتی اگر این اتفاق هم بیفتد و عارف، لاریجانی را شکست بدهد و رییس مجلس بشود از‌‌ همان دقیقه خط آتش گسترده اصولگرا‌ها علیه مجلس دهم شروع خواهد شد و منجر به فعال شدن همه نهادهای وابسته به اصولگرایان و نهادهای منتسب به آنها علیه مجلس دهم می‌شود که البته تریبون‌های کمی هم ندارند؛ در این صورت عارف نمی‌تواند گامی بردارد. ایلنا این خبر را منتشر کرده است. این استاد دانشگاه افزود: اصلاح‌طلبان باید سعی کنند فراکسیون‌های قوی ایجاد کرده و کمیسیون‌های مهم مجلس مثل کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون امنیت ملی مجلس را در اختیار بگیرند و از طریق آنها اصلاحات را پیش ببرند.

روایت جدید از پارتی وکلا
عضو هیات رئیسه کانون وکلای مازندران گفت که هیچ وکیلی از مازندران در پارتی شبانه در ' سرخرود ' شهرستان محمودآباد دستگیر نشده است . بهرام ولی پور روز یکشنبه افزود: در پارتی شبانه پنجشنبه در سرخرود از مجموع دستگیر شدگان فقط دو نفر وکیل بودند که هیچ یک از آنان تحت پوشش کانون وکلای مازندران نبودند. وی ادامه داد : یکی از آنان وکیل کانون وکلای دادگستری از استان قم و دیگری وکیل ماده 187 قوه قضائیه از استان گلستان بود. روابط عمومی دادگستری کل مازندران دیروز به نقل از مسئول حفاظت اطلاعات این نهاد از دستگیری تعدادی وکیل در یک پارتی شبانه در سرخرود محمود آباد خبر داده بود . ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

واکنش رهبر به اعطای دکتری افتخاری
رهبر انقلاب اسلامی در یکی از دیدارها با مسئولان وزارت علوم در پاسخ به پیشنهاد اعطای دکترا افتخاری به ایشان گفتند: «مسئله‌ دکترا افتخاری؛ خوب، البته این یک افتخار است که این دانشگاه این اظهار محبت را به ما بکند؛ لیکن من اهل دکترا نیستم؛ همان طلبگی ما کافی است. اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران نوجوانی و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم. شما لطف کردید و این برای ما هم مایه‌ مباهات است، لیکن من پیشنهاد شما را قبول نمی کنم.»ایرنا به نقل از ایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  این خبر را منتشر کرده است.

دولت دیه دختران شین‌آباد را پرداخت نکرده
حسین احمدی‌نیاز، وکیل‌مدافع اولیای‌دم دو دختر متوفی در حادثه شین آباد، گفت: در جریان حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد دو دختر به نام های ساریا رسول‌زاده و سیران یگانه به علت شدت سوختگی فوت کردند، اما به علت دختر بودن نصف دیه به خانواده‌شان تعلق می‌گرفت. در همین راستا دولت متعهد شد که تفاضل دیه را به اولیای دم بپردازد، ولی متاسفانه علی رغم تعهد دولت و بیمه ایران تاکنون این امر انجام نشده است. وی افزود: علی رغم پیگیری های عدیده تفاضل دیه فوت این دو دختر پرداخت نشده و بنده نیز به عنوان وکیل اولیای دم این دو دختر به این موضوع معترض و پیگیر قضیه هستم. این وکیل دادگستری افزود: از دولت می خواهم که به تعهد خودش در قبال این دو دختر متوفی و اولیای دم آنها عمل کند و شرکت بیمه ایران هم تعهدی را که در این زمینه داشته، انجام دهد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

تقلب ماهنامه ایرانی از جلد اکونومیست
جلد این شماره ماهنامه اندیشه پویا به طرز عجیبی شبیه یکی از شماره‌های مجله معتبر اکونومیست است.

بسته یک شنبه


ادعای تورم 50درصدی در کشور
محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز در دوازدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن اینکه اعلام کرد کشور بسیار بی‌برنامه اداره می‌شود گفت:  در توسعه صادرات مشکلی اساسی و اصلی قیمت تمام شده بالا و عدم رقابت کالاهای تولید شده در کشور است در حالی که در سالهای گذشته یعنی از اوایل سال 92 تاکنون مجموعا بیش از 50 درصد تورم در کشور اتفاق افتاده است.

فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم
کانال خبرگزاری نسیم نوشت: فائزه هاشمی رفسنجانی در گفتگو با "یورونیوز" با اشاره به آشنایی‌اش با "فریبا کمال‌آبادی" در زندان اوین گفت: این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. آدم دیدن دوست اش می‌رود و موضوع این بود و غیرازاین هم نبود. وی در خصوص اعتراضات نسبت به این دیدار گفت: آقای هاشمی و کلاً ما هم اولین بار نیست تحت فشار قرار می‌گیریم. به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است و خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند یعنی اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید که چنین اتفاقی افتاده. همه بی‌اعتنا و معمولی از کنارش رد می‌شدند. عکس‌العمل‌های غیرمنطقی 

اولین شهید مدافع حرم ارمنی
برخی سایت‌ها از "امیت سركيسيان" به عنوان اولین شهید مدافع حرم ارمنی یاد می‌کنند که در منطقه شمال سوریه شهید شده است.

فائزه هاشمی از دیدار با بهائیان پشیمان نیست/دلیل عجیب زیباکلام برای ریاست لاریجانی/شیوه تجاوز فرهنگی از نگاه یک امام جمعه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
نحوه برخوردورفتارباهموطنان بهایی درست و انسانی و اسلامی نیست . مگربهاییان بندگان و مخلوقات خدانیستند، پس چراآنهارااذیت میکنید ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
باید به حقوق همه مذاهب و ادیان و انسانهااحترام گذاشته شود .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
فائزه حیا کن واز فتنه گری دست بردار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار