نشست خبری درسخوان برای دلجویی از خبرنگاران
نشست خبری که درسخوان(عضو شورایی شهر تبریز) برای دلجویی از اصحاب رسانه برگزار کرده بود، با حضور چند تن از خبرنگاران در دفتر دبیر شورای شهر برگزار گردید.
کد خبر: ۲۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 18 May 2016
درسخوان کاهش نظارت عمومی وقدرت مطبوعات، رسانه های جمعی را یکی از علل فسادها خواند و افزود: رسانه ها با حرف و شعار قدرتشان افزایش نمی یابد بلکه دولت باید زیر ساخت های سیاسی و اقتصادی این امر را آماده کند.کمترین آسیب به اصحاب رسانه باعث آسیب های زیادی به کشور می شود.
درسخوان با اشاره به روز جوان افزود:جوانان با مشکلات زیادی از جمله بیکاری روبرو هستند و متاسفانه در کشور به تربیت بدنی بیشتر از جوانان اهمیت داده میشود.
وی یادآور شد:وقتی با بحران مواجه میشویم ،نباید دنبال مقصر باشیم و همه ی مشکلات را بر سر یک نفر آوار کنیم. باید هرکس به نوبه ی  خودش تغییری در روش هایش انجام دهد. در مورد جریانات اخیر، شهردار و ریاست و اعضای شورا باید نسبت به  روش هایشان تغییری ایجاد کنند.

همدلی راه برون رفت از بحران/ دخالت اعضا شورا در عزل و نصبدر شورای چهارم بیشتر از شورای سوم است.
دبیر شورای شهر تبریز باتوجه به بحران موجود و جریانات اخیر با یاد آوری قطعه شعر شهریار "بیر بیریزدن آیریلماین آماندی" گفت: راهکار برون رفت از این بحران را همدلی می دانم .
وی با اشاره تنش خود با دبیری در جلسه پیشین شورا اذعان داشت: در شورای چهارم نقش موثری در وحدت بخشی، ایفا کرده ام و در آن جلسه نیز نباید عصبانی میشدم و بعد از جلسه نیز متقابلا از همدیگر عذرخواهی کردیم.من بازهم می گویم دخالت اعضای شورا در عزل و نصب که در متن صریح قانون تخلف محسوب می شود را عامل ایجاد شکاف بین اعضا می دانم.
درسخوان با اشاره به دخالت در عزل و نصب افزود: دخالت در عزل و نصب ها از شورای چهارم آغاز نشده است بلکه در شورای سوم نیز وجود داشته است.بلکه دخالت برخی از اعضا در عزل و نصب در شورای چهارم افزایش و تشدید یافته است.

شورای سوم مستقل تر و سالم تر از شورای چهارم بود
وی  در مورد فرق شورای سوم و چهارم شهر تبریز گفت:استقلال شورای سوم بیشتر از شورای چهارم بود. و شورای مستقل سالم تر از شورای غیر مستقل است

دخالت اعضا شورا در عزل و نصب سیستم ارتقا شغلی را خدشه دار می کند
وی با اشاره به سیستم ارتقا نیروی انسانی گفت:وقتی سیستم مشخص و منظمی برای ارتقا کارکنان در شهرداری نداشته باشیم اینکار باعث دلسردی نیروی انسانی و بحران و فساد در سیستم میشود. دخالت اعضای شورای شهر درعزل و نصب باعث میشود افرادی 10 ها سال
کارکن شهرداری باشند و در عین حال در همان پست و بدون ارتقا مشغول به کارشان باشند.
وی در مورد انتخاب شهردار به صورت مستقیم با رای مردم اظهار داشت: من نه تنها مخالف انتخاب شهردار توسط رای مستقیم مردم نیستم.بلکه معتقدم انتخاب شهرداران مناطق توسط ساکنین منطقه  نیز باعث افزایش دموکراسی در شهرداری ها می شود.
دخالت اعضا در عزل و نصب و دخالت در انتخاب پیمانکار دو عامل جریانات اخیر شورای شهر و شهرداری تبریز است.

درسخوان در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه "در جریان فساد اخیر،به نظرتان چه اشتباهاتی در شورا باعث بوجود آمدن این جریانات شده است" ،گفت:اولین و مهم ترین آسیب شوراهای چهارم در کل کشور را دخالت اعضا در عزل و نصب ها می دانم و دومین عاملی که باعث جریانات اخیر در شورای شهر تبریزشد،این است که شوراها نباید در انتخاب پیمانکاران دخالت داشته باشند و به عنوان ناظر می توانند به کارها نظارت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار