امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود کارشکنی آشکار عربستان در پذیرش زائران ایران اشاره کرد و گفت: لازم است در برگزاری مناسب مناسک حج تجدید نظر شود و باید در اداره حج بازنگری صورت گیرد چون رژیم آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین‌شریفین را ندارد.
کد خبر: ۲۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 20 May 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: ملت انتظار دارند سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی مر قانون را عمل کنند و از جوسازی و زورگویی‌‌ها بیم و هراس نداشته باشند و هر کجا خیانتی و تخلفی دیدند چه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با حکم مقتضی و مجازات مقتضی عدالت اجتماعی را به مرحله اجرا در بیاورند.

وی با تبریک نیمه شعبان و ولادت با سعادت دوازدهمین امام شیعیان جهان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود:  این روزها ایران به مناسبت میلاد خجسته آخرین ذخیره‌اللهی امام زمان(عج) آذین بندی و چراغانی شده است اما حیف است تنها به چراغانی در مجالس اکتفا کنیم بلکه باید سعی کنیم با رفتار و گفتار مهدوی بودن واقعی را ثابت کنیم.

وی افزود: باید در همه روزها به یاد مولی و مقتدایمان باشیم و بدانیم  مولایمان بر اعمال‌مان ناظر است.

عضو خبرگان رهبری ضمن تاکید بر تبعیت از ولی فقیه در عصر غیبت تصریح کرد: تبعیت از نایب امام زمان(عج) در عصر غیبت تبعیت از امام زمان(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: طوری نباشد که در سخنان و در ظاهر از فرمایشات نایب امام زمان(عج) تابع باشیم اما در عمل مقابل وی باشیم.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته سربازان گمنام اشاره کرد و بیان داشت: عملکرد این برادران در حوزه امنیتی و اطلاعاتی قابل تقدیر است؛ سربازان گمنام بسیاری از توطئه‌ها را قبل از وقوع خنثی کرده و از ورود خرابکاران به حریم کشور جلوگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نیروهای خدوم وزارت اطلاعات از آنجا که تلاششان در خاموشی و گمنامی است،از این رو دارای خلوص و در نتیجه اثربخشی بیشتری است.

وی گفت: این مجاهدت های خاموش همواره کشور را از خطرها و توطئه‌هایی که دشمنان خارجی و داخلی برای ملت طراحی می‌کنند، حفظ می‌‌کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: ملت انتظار دارند سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی مر قانون را عمل کنند و از جوسازی و زورگویی‌‌ها بیم و هراس نداشته باشند و هر کجا خیانتی و تخلفی دیدند چه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با حکم مقتضی و مجازات مقتضی عدالت اجتماعی را به مرحله اجرا در بیاورند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود کارشکنی آشکار عربستان در پذیرش زائران ایران اشاره کرد و گفت: لازم است در برگزاری مناسب مناسک حج تجدید نظر شود و باید در اداره حج بازنگری صورت گیرد چون رژیم آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین‌شریفین را ندارد.

وی گفت:  سعودی‌ها به جان مسلمانان اهمیتی نمی‌دهند، رفتار آنها در اجلاس استانبول، حمایت از گروه‌های تروریستی همچون داعش و به آشوب کشیدن منطقه و کشتن مردم بی دفاع یمن بر همگان این مسئله را آشکار کرد.

وی گفت: ملت ایران خصومت‌های رژیم آل‌سعود را می‌بینند و تنفر خودشان را با  سر دادن شعار «مرگ بر آل سعود» نشان می‌دهند.

مجتهدشبستری با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 1361 صورت گرفت، خاطرنشان کردند: این روز یکی از بازرترین جلوه‌های نصرت الهی و از زیباترین روزهای انقلاب است چرا که در اثر پایداری و مقاومت مردم پرچم اسلام در مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و دفاع مقدس را به مرحله جدیدی وارد کرده و دشمنان انقلاب اسلامی ایران را مایوس کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :