به مناسبت سوم خرداد
بدین ترتیب بود که خرمشهر پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ۱۳۵۹ به اشغال عراقی ها درآمد و پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) اسارت، آزاد شد.
کد خبر: ۲۳۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 23 May 2016
بدین ترتیب بود  که خرمشهر  پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ۱۳۵۹ به اشغال عراقی ها درآمد و پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) اسارت، آزاد شد.

صبح روز سوم خرداد سال ۶۱ است. اكنون صداي آشنايي از راديو به گوش مي رسد، "شنوندگان عزيز، توجه فرماييد"، "شنوندگان عزيز، توجه فرماييد"، "خرمشهر، شهر خون و قيام آزاد شد".

اين صدا بسان انفجار بزرگ نه در جاي جاي ايران بلكه جهان شنيده شد، آري خرمشهر پس از ۵۷۸  روز اسارت خود به دست مزدوران بعثي به دست فرزندان امام آزاد شد.

و مردم به ياد آوردند ايثار پير و جوان اين مرز بوم را و زمزمه كردند كه " ممد نبودي ببيني، شهر آزاد گشته"، "خون يارانت پر ثمر گشته"، "آه و واويلا ...".

"اميدم گشته نااميد، به از هجر تو"، "ياران مي‌آيند اندر پي تو"، "آه و واويلا....".

آري رزمندگان اعلام كرده بودند كه‌اي خرمشهر! " دوباره برمي گرديم." نفس‌ها خسته، صداها خسته، پوتين‌هاي آغشته به خون از برادران رزمنده ولي هنوز نور خدايي در دل‌ها روشن است طنين فرياد "الله اكبر" طنين انداز است.

ميليون‌ها انسان در جاي جاي ميهن عزيز سجده‌شكر به‌جاي آوردند و "خرمشهر آزاد شد" و اين نويد آزادي كساني است كه دلاورانه جنگيدند و شهادت را عاشقانه پذيرا شدند.

امام شهيدان اعلام كرد، كه دست بسيجيان و رزمندگان را مي‌بوسم و بر اين بوسه افتخار مي‌كنم؟
در آن روز خرمشهر تنها به ساكنان آن تعلق نداشت بلكه متعلق به تمامي مردم ايران بود، زيرا خرمشهر مانند كودك گم شده‌اي بود كه به دامن مادرش بازگشته بود.

اي خونين شهر! چه جوانان، نوجوانان، سالمندان و كودكاني را در آغوش گرمت با خون دل نگاه داشتي و اسيران خاك را چه خوب بزرگ كردي و سر زنده، نگذاشتي به دست نامردان عراقي بيافتند.

حماسه سوم خرداد تجلي رباني رهروان نور است اين روز، روز فتح ارزش ها است ارزشهايي كه براي تثبيت آن جان‌هاي معزز و معظمي نثار شد.

در اين ايام پرفتنه كه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمين از هرسو آماده هجمه بودند و بي‌شرمي را به حدي رساندند كه به شريف‌ترين و مقدس‌ترين مكان هاي مورد احترام همه مسلمانان تعدي و بي‌حرمتي مي‌كنند، رزمندگان سوگند ياد كردند كه هرگز از خط عشق به انقلاب اسلامي و صيانت از مرزهاي جغرافيايي و معنوي كشور اسلامي قدمي به عقب بر نداريم.

فتح خرمشهر با وجود استحكامات، تجهيزات، كمك‌هاي نظامي و اطلاعاتي جهانيان فقط با كمك و ياري " يد الهي " آزاد شد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :