از امروز آغاز شد؛
بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز توسط 70 نیروی اعزامی شورای نگهبان از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 23 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی 4 کرسی باقی مانده این حوزه مشخص شد.

در این میان محمدحسین فرهنگی ، زهرا ساعی، میرعلی‌اصغر موسوی، محمدرضا میرتاج‌الدینی ، شهاب‌الدین بی‌مقدار، عباس عباس‌زاده ، محمد اسماعیل سعیدی و علیرضا منادی از کاندیدهای حاضر در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» بودند که به رقابت پرداختند.

پس از اعلام نتایج شمارش آراء خانم زهرا ساعی، آقایان محمدحسین فرهنگی شهاب‌الدین بی‌مقدار و علیرضا منادی در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم موفق به کسب اکثریت نسبی آرای مأخوذه شدند و به مجلس دهم راه یافتند.

در ابتدا اعلام شد «علیرضا منادی» حائز اکثریت نسبی آراء شده و در رقابت با «محمداسماعیل سعیدی» به مجلس دهم راه یافته است، اما مدتی بعد به دلیل برخی شکایات، شورای نگهبان دستور بازشماری 15 درصد آرای مأخوذه را صادر کرد پس از برررسی های بیشترشورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته 29 اردیبهشت‌ماه، مجدداً دستور بازشماری 85 درصد مابقی آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرده است.

عباسعلی اسدی رئیس هیات نظارت آذربایجان‌شرقی در این باره با بیان اینکه بازشماری 903 صندوق شعبه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو  توسط 70 نفر از نیروهای اعزامی از شورای نگهبان به تبریز از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعداد صندوق‌های رای زیاد بوده و از طرفی تعداد نفرات محدود است، افزود: نتیجه نهایی دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه، بعد از شمارش و تائید شورای نگهبان اعلام می‌شود.

تعداد شعب ثابت شهرستان تبریز 695 مورد بود که از این تعداد 617 شعبه شهری و 78 مورد نیز ثابت روستایی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :