مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در همایش فاتحان خرمشهر؛
همایش فاتحان خرمشهر عصر امروز در سالن استانداری با حضور فرماندهان نیروی های مسلح و مسولین استانی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و استانداری برگزار گردید.
کد خبر: ۲۳۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 24 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، در آغاز همایش سردار جعفری ,مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های  دفاع مقدس استان پس از خیر مقدم به تمام مدعوین در مورد شهدای گرانقدر دفاع مقدس  گفت:شهدا مردان خدایی بودن که از دل مومنان و نمازگزاران برخواستند و امتحانات الهی را یک به یک پشت سر گذاشتند و جهاد اکبر خود را به سرانجام رسانیداند.

سردار جعفری  با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکای جهان خوار با انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی میخواهند چهره‌ی شیطان بزرگ را تطهیر کنند و همه می دانند که این شیطان بزرگ با این بزک کردن قابل تغییر نیست.

وی با یاد آوری سخنان اخیر  رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع)افزود:رهبر  گرانقدر انقلاب در این دیدار باز کلام و سخن شان را تکرار کردند  و فرمودند که مذاکره با دنیا اشکالی ندارد ولی باید اقتدار ملی کشور حفظ شود.

دبیر همایش فاتحان آذربایجانی خرمشهر خطاب به یادگاران دفاع مقدس گفت:شما مردان خدا هستید  و این انقلاب خدایی و هدف دار است.

وی با یاد آوری پاسخ امام به آیت الله خزعلی در مورد هدف انقلاب گفت:من نیامده ام تا مسجد و حوزه علمیه بسازم زیرا اینها را مردم بصورت خود جوشش می سازند و من آمده ام انقلاب جمهوری اسلامی بسازم تا زمینه ساز ظهورامام زمان (ع) بشوم.

وی با خواندن آیه ی از قران مجید افزود:ریشه این انقلاب قرانی است ؛
ای کسانی که ایمان آورده اید ,اگر یک روز از دینتان برگشته و مرتد شدید ,من قومی را خواهم آورد که من آنها را دوست دارم و آنها من را دوست میدارند و آنها به امت مسلمان عزت می دهند و کافران را ذلیل می کنند.

همانطور که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام, صدام و یاران اش را ذلیل کرده اند.
وی اذعان داشت که از روز بدو پیروزی تا به امروز برخی ها به بسیجی ها و یاران انقلاب تهمت زده اند ولی انقلابی ها  بصورت خسته گی ناپذیر به دفاع از این نظام  می پردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر  ارزشهای دفاع مقدس استان با ذکر خاطره  یکی از فرماندهان با سردار سلیمانی افزود:یکی از فرماندهان خطاب به سردار سلیمانی گفته بود ‘’که ای کاش ما هم شهید می شدیم ‘’.که سردار نیز در پاسخ  به ایشان گفته بود ‘’می دانی اگر امکان پذیر بود که یک نفر با شهدا بعد از شهادت شان صحبت کند ,این جواب را میشنود که ای کاش می توانستیم زنده بمانیم تا بتوانیم از این نظام و انقلاب دفاع کنیم.’’

در ادامه یکی از رزمنده گان ارتش  جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب که  شاهد  آزاد سازی خرمشهر بودند در این مراسم خاطرانی چند از آن روز خاطره ساز سوم خرداد بیان کردند.
یاسر زیرک از یادگاران دفاع مقدس گفت:فتح خرمشهر حماسه یی ماندگار و برگه زرینی از تاریخ این سرزمین است.شهری که به سبب خونهای که ریخته شد آن را خونین شهر نامیده شد.


سرهنگ یاسر زیرک  با اشاره به جنگ سوریه با داعش درمورد حساسیت خان طومان برای  محور مقاومت و منطقه حلب گفت:خان طومان دروازه حساس  و تعیین کننده استراتژیک در آن منطقه بود که در صورت از دست رفتند ,می توانست نیروهایی زیادی از محور مقاومت در محاصره دشمن قرار دهد که به شکر خدا و تلاش خستگی ناپذیر مدافعان حرم  ,مقاومت همیشه پیروز خواهند بود.

کد خبرنگار:5101

خبرن, [25.05.16 22:58]
کد خبرنگار:5101
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار