معاونت غذا و دارو علوم پزشکی دانشگاه تبریز اعلام کرد: ویال پنی‌سیلین شرکت داروسازی جابربن‌حیان با سری ساخت 4M 1404و تاریخ تولید2016/3 به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون دارویی از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 28 May 2016
به گزارش گروه رسانه ای تابناک تبریز، معاونت غذا و داروی این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمع‌آوری دارو از سطح عرضه (ریکال دارو)، در سراسر دنیا امری مرسوم و طبیعی بوده و برای هر دارویی که ایراداتی در فرمولاسیون، بسته بندی و نگهداری داشته باشد با اطلاع رسانی سریع و به موقع این اقدام انجام می گیرد .

بر اساس این گزارش ، در مورد ویال پنی‌سیلین 000/200/1 واحد شرکت داروسازی جابر ابن حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 2016/3 نیز برابر اطلاع‌رسانی به عمل آمده توسط سازمان غذا و دارو و به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی مذکور از سطح عرضه جمع آوری و به شرکت تولید کننده عودت داده می شود.

در این اطلاعیه آمده است ، از واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه های موجود در استان آذربایجان‌شرقی موردی از خرید داروی مذکور گزارش نشده و جای هیچگونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :