رئال مادرید بعد از تساوی در وقت های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه ۵-۳ اتلتیکو را شکست دهد و برای یازدهمین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 29 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در جدال شماره ۲۶۳ خود در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان، فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند، این بازی، پایان دهنده فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ فوتبال اروپا بود و بعد از این مسابقه، همه نگاه ها به شروع یورو ۲۰۱۶ خواهد بود.

زیدان تیمش را بدون تغییر غیرمنتظره ای به زمین فرستاد، در سمت مقابل نیز حضور ساویچ شاید تنها نکته ترکیب ابتدایی تیم سیمئونه بود.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه به شرح زیر است:

رئال مادرید:

ناواس، په په، راموس، کروس، رونالدو، بنزما، بیل، مارسلو، کاسیمیرو، کارواخال، مودریچ

ذخیره ها:

کاسیا، ناچو، خامس، واسکز، خسه، ایسکو، دنیلو

 

اتلتیکومادرید:

اوبلاک، گودین، ساویچ، فلیپه لوئیز، خوان فران، سائول، آگوستو، گابی، گریزمن، تورس، کوکه

ذخیره ها:

مویا، تیاگو، کوریا، هرناندز، کاراسکو، پارتی، خیمنز

 

هفتمین فینال تکراری تاریخ جام باشگاه های اروپا، با چند دقیقه تاخیر آغاز شد. بازی مطابق انتظار با چند خطای سفت و سخت آغاز شد.

اولین و بهترین فرصت دقایق ابتدایی نصیب رئال شد که ضربه آزاد بیل در دهانه دروازه با اثرگذاری کاسیمیرو همراه شد ولی اوبلاک به خوبی مانع از گلزنی حریف شد. رئالی ها در ده دقیقه ابتدایی، بهتر و بیشتر از حریف توپ را به گردش در آوردند.

دقیقه دهم کارواخال به دلیل خطا روی گریزمن با کارت زرد داور روبرو شد.

اگرچه اتلتیکو از فشار اولیه رئال بیرون آماد ولی دقیقه پانزدهم مسابقه، تیم زیدان مزد برتری نه چندان محسوسش را گرفت. راموس در دهانه دروازه گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا همچون فینال لیسبون باز هم گلزنی کند. ضربه آزاد از جناح چپ توسط کروس نواخته شد، بیل روی توپ با ضربه سر اثر گذاشت و راموس در محوطه شش قدم، ضربه نهایی را وارد کرد و رئال در دقیقه ۱۵ به گل اول رسید. این گل در شرایطی به ثمر رسید که مشکوک به آفساید بود.

کاپیتان رئال مادرید با این گل بار دیگر نشان داد علاوه بر توانایی های دفاعیش، در امر گلزنی هم بسیار مهارت دارد، خصوصاً در بازی های مهم.

 در پانزده دقیقه دوم از نیمه اول، رئال سعی کرد بازی را کنترل کند و کمتر به سمت دروازه حریف حمله برد. اتلتیکو هم که انتظار دریافت این گل نسبتاً زودهنگام را نداشت همچنان در شوک دریافت گل بود و مثل بازی های قبلی، طراوات همیشگی را نداشت.

بعد از گذر از دقیقه سی ام، شرایط قدری برای اتلتیکو بهتر شد و بازیکنان این تیم خودی در زمین نشان دادند. یکی از اولین موقعیت های تیم سیمئونه روی شوت گریزمن حاصل شد که ضربه او به راحتی توسط ناواس مهار شد.

در ادامه نیمه اول، دو مرتبه دیگر گریزمن با شوت های از راه دور، سعی در باز کردن دروازه حریف داشت که این ضربات هم راه به جایی نبرد و بازی منطقی و حساب شده رئال، اتلتیکو را زمین گیر کرده بود.

 در نهایت نیمه اول مسابقه با همان تک گل راموس به سود رئالی ها پایان یافت تا تیم زیدان یک نیمه برنده به رختکن برود.

نیمه اول در حالی به اتمام رسید که بازی کنترل شده تیم زیدان، به نوعی اتلتیکو را غافلگیر کرد، گل دقیقه پانزدهم راموس هم مزید بر علت بود تا تیم سیمئونه یک نیمه ناامیدکننده را پشت سر بگذارد، درست برعکس نیمه اول فینال لیسبون.

بازی اگرچه بعد از گل راموس، سرعت و جذابیت خیلی بالایی نداشت، ولی همه چیز به کام رئال بود و تیم زیدان به آنچه که می خواست رسید.

 

نیمه دوم

در ابتدای نیمه دوم، کاراسکو به جای آگوستو وارد زمین شد. سیمئونه با این تعویض در پی بازپس گرفتن میانه زمین از رئالی بود.

بازی هجومی اتلتیکو در همان ابتدای نیمه دوم، برای این تیم به ثمر نشست و در همان دقیقه اول خطای په په روی تورس باعث شد تا کلاتنبرگ، نقطه پنالتی را نشان دهد تا اتلتیکو صاحب فرصتی ایده آل شود. لحظاتی بعد داور به ناواس هم کارت زرد نشان داد.

گریزمن ستاره اتلتیکو پشت ضربه پنالتی ایستاد، ضربه محکم او به تیر افقی دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد تا اتلتیکو فرصتی استثنایی را برای گلزنی در همان ابتدای نیمه دوم از دست دهد. این گل میتوانست در دقایق ابتدایی نیمه دوم، برای تیم سیمئونه کاملاً روحیه بخش باشد ولی گریزمن آن را هدر داد تا بازی همچنان ۱-۰ بماند.

 دقیقه ۵۲، کارواخال که یک کارت زرد هم داشت، به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و دنیلو جای او را در زمین پر کرد.

اتلتیکو که نیمه دوم را هجومی شروع کرده بود، به فشارش ادامه داد و دقیقه ۵۴، ساویچ در چند قدمی دروازه، فرصت خوبی داشت که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸، در ادامه حملات اتلتیکو، سانتر از جناح چپ با ضربه سائول همراه شد که این توپ هم راه به جایی نبرد و رئال همچنان تیم برنده میدان بود.

دو دقیقه بعد، تورس به دلیل خطا روی راموس، با کارت زرد داور روبرو شد.

رونالدو که شب آرامی را سپری کرده در پشت محوطه جریمه اتلتیکو توسط گودین سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. ضربه بیل در همین صحنه به بازیکن حریف برخورد کرد و به بیرون رفت.

سائول که در نیمه دوم بازی بهتری ارائه کرده پاس خوبی را به پشت مدافعان رئال می اندازد اما همبازیانش نمی توانند از آن دفاع کنند.

دنیلو در دقیقه ۶۵ به روی دروازه اتلتیکو سانتر کرد اما ساویچ ضربه را از جلوی دروازه دور کرد. رئال در دقیقه ۶۷ به دلیل خطای گودین روی رونالدو صاحب یک ضربه آزاد شد اما ضربه بیل به بازیکنان حریف برخورد کرد و دور شد.

کریم بنزما در دقیقه ۷۰ روی پاس مودریچ با دروازه بان اتلتیکو تک به تک شد اما اوبلاک ضربه این بازیکن را مهار کرد.

زیدان در دقیقه ۷۲ تصمیم گرفت ایسکو را به جای کروس که عملکرد خوبی از خودش در این بازی ارائه داده بود به بازی ببرد. رئال در سومین تعویض خودش وازکز را به جای بنزما در دقیقه ۷۷ به بازی آورد.

رئال در همین لحظات توسط رونالدو صاحب یک موقعیت مناسب شد اما اوبلاک ضربه این بازیکن را مهار کرد. تنها یک دقیقه بعد رونالدو بار دیگر صاحب موقعیت مناسبی شد اما اوبلاک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد.

اتلتیکو در دقیقه ۷۹ روی یک ضد حمله به محوطه جریمه رئال نزدیک شد و روی ارسال خوان فران به دهانه دروازه سرانجام موفق شد توسط کاراسکو دروازه ناواس را سرانجام باز کند تا یار تعویضی اتلتیکو بازی را به تساوی بکشاند.

بیل در دقیقه ۸۶ روی ضربه کرنر مودریچ می توانست گل پیروزی بخش رئال را بثمر برساند اما ضربه سرش از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه مارسلو سانتر خوبی روی دروازه اتلتیکو می کند اما هیچ کدام از بازیکنان رئال نمی توانند از آن استفاده کنند. رونالدو که واضح است کاملا از نظر بدنی آماده نیست با حسرت به این صحنه واکنش نشان می دهد.

داور سه دقیقه وقت اضافه برای این بازی تعیین کرد. اتلتیکو در این لحظه به دلیل خطای دنیلو روی کاراسکو صاحب یک ضربه آزاد شد اما په په سانتر گابی را از محوطه جریمه رئال دور کرد.

اتلتیکو در آخرین دقیقه وقت های اضافه یک ضد حمله سریع زد که با خطای راموس روی کاراسکو متوقف شد. داور اعتقادی به کارت قرمز نداشت و کاپیتان رئال را تنها با یک کارت زرد جریمه کرد. گابی که به این تصمیم داور معترض بود هم یک کارت زرد دریافت کرد.

بازی در نهایت در پایان وقت های معمول با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا وقت های اضافه تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند.

 

وقت های اضافه

دنیلو در دقیقه ۹۳ به دلیل خطا روی کاراسکو یک کارت زرد دریافت کرد. رونالدو روی کرنر ارسالی ایسکو در دقیقه ۹۴ می توانست دروازه اتلتیکو را باز کند اما ضربه رونالدو به گودین برخورد کرد و اوبلاک توانست بدون مشکل آن را مهار کند.

رئال در دقایق پایانی نیمه نخست وقت های اضافی فشار خودش را بیشتر کرد اما شوت های بیل و مودریچ در فاصله ای نزدیک به هم به بازیکنان اتلتیکو برخورد کرد.

گریزمن روی کرنر ارسالی کوکه در دقیقه ۱۰۵ قصد داشت با ضربه برگردان دروازه ناواس را باز کند اما ضربه اش به بیرون رفت.

نیمه نخست وقت های اضافه با برتری نسبی رئال و بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند به پایان رسید.

اولین خطر جدی نیمه دوم وقت های اضافه، ضربه از راه دور کاسیمیرو بود که به آسمان رفت. دقایقی بعد فلیپه لوئیز مدافع اتلتیکومادرید به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و لوکاس هرناندز به جای او وارد زمین شد.

په په مدافع رئال هم به دلیل خطا روی گابی کارت زرد دریافت کرد تا تبدیل به ششمین اخطاری رئالی ها شود.

خستگی و احتیاط بازیکنان در نیمه دوم وقت های اضافه، مانع خلق موقعیت های زیاد روی دروازه ها شد و دو تیم بیشتر منتظر اشتباهات تیم مقابل بودند.

در اواسط وقت های اضافه، مصدومیت کوکه باعث شد تا دیگر تعویض سیمئونه هم اجباری باشد. کوکه بعد از طی کردن مسافت ۱۴،۴۶ کیلومتر، زمین را ترک کرد و جایش را به توماس داد.

بهترین فرصت رئال در وقت اضافه دوم نصیب واسکز شد که او در زدن ضربه نهایی، معطل کرد و این فرصت هم هدر رفت.

برخورد کاراسکو و په په هم در آخرین دقیقه از بازی، بار دیگر با اغراق مدافع پرتغالی رئال همراه شد که کلاتنبرگ واکنش جالبی به تمارض مدافع رئال نشان داد.

در نهایت دیدار دو تیم بعد از بیش از ۱۲۰ دقیقه تلاش، به تساوی ۱-۱ رسید و کار به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شد.

 

ضربات پنالتی

 واسکز اولین ضربه پنالتی را زد و توپ را راحت به گوشه دروازه فرستاد. ۱-۰ رئال

 گریزمن بر خلاف جریان بازی، با یک ضربه با دقت، توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد. ۱-۱

مارسلو پشت ضربه دوم رئال ایستاد، و توانست با یک ضربه خوب، باز هم رئال را پیش بیندازد. ۲-۱ رئال

گابی پشت پنالتی چهارم بازی ایستاد و با یک ضربه مطمئن، کار را باز هم مساوی کرد. ۲-۲ مساوی.

گرت بیل نفر سوم رئالی ها بود و باز هم همان گوشه ای را انتخاب کرد که دو نفر قبلی رئال انتخاب کرده بودند. ۳-۲ رئال.

پنالتی سوم اتلتیکو هم به گوشه راست دروازه رفت، تا بازی ۳-۳ مساوی شود.

راموس، پشت پنالتی چهارم ایستاد و کاپیتان رئال باز هم در همان گوشه منتخب شده رئالی ها، توپ را گل کرد. ۴-۳ رئال.

خوان فران پنالتی چهارم اتلتیکو را از دست داد تا کار برای اتلتیکو سخت شود. ۴-۳ رئال.

رونالدو پشت آخرین پنالتی این بازی ایستاد و موفق شد با گل کردن این ضربه، قهرمانی را برای رئال به ارمغان بیاورد. ۵-۳ رئال مادرید.

به این ترتیب، رئال در ضربات پنالتی با نتیجه ۵-۳ پیروز شد و بعد از دو سال، بار دیگر قهرمانی در اروپا را جشن گرفت.

اتلتیکومادرید بعد از ناکامی در فینال لیسبون، باز هم در بازی نهایی مغلوب شد تا برای سومین بار در فینال این تورنمنت مهم اروپایی، شکست بخورد و از قهرمانی دور بماند.

رئال مادرید هم با سرمربی فرانسوی خود برای یازدهمین بار به قهرمانی در اروپا رسید. مادریدی ها دو سال قبل در پرتغال جشن قهرمانی برپا کردند و برای رسیدن به جام یازدهم، فقط دو سال زمان نیاز داشتند.

دیدار کامل رئال ۱-۱ اتلتیکو (پنالتی ۵-۳): نیمه اول

دیدار کامل رئال ۱-۱ اتلتیکو (پنالتی ۵-۳): نیمه دوم

دیدار کامل رئال ۱-۱ اتلتیکو (پنالتی ۵-۳): وقت اضافه

ضربات کامل پنالتی: رئال مادرید ۵-۳ اتلتیکومادرید
نود
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار