دبیران موقت مجلس دهم شورای اسلامی با آرای منتخبان مردم در پارلمان دهم انتخاب شدند.
کد خبر: ۲۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 29 May 2016
دومین جلسه علنی مجلس دهم شورای اسلامی از صبح امروز (یکشنبه) با دستور کار انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس آغاز شد.

منتخبان جدید ملت، پس از انتخاب لاریجانی به‌عنوان رئیس و مسعود پزشکیان و محمد دهقان به‌عنوان نواب اول و دوم رئیس، 6 دبیر هیئت رئیسه موقت مجلس دهم  را از میان کاندیداها انتخاب کردند.

بر این اساس غلامرضا کاتب با 161 رأی، سید امیرحسین قاضی‌زاده  با 146 رأی، اکبر رنجبرزاده با 138 رأی، عبدالکریم حسین‌زاده با 137 رأی، سید ناصر موسوی لارگانی با 131 رأی و احمد امیرآبادی فراهانی با 130 رأی از مجموع 279 رأی مأخوذه به‌عنوان دبیران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم برگزیده شدند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی با کسب 173 رأی از مجموع 281 رأی مأخوذه به‌عنوان رئیس موقت مجلس دهم  برگزیده شد. محمدرضا عارف نیز با 103 رأی منتخبان از ریاست بر مجلس دهم بازماند.

پس از رأی‌گیری از منتخبان حاضر در صحن پارلمان، از مجموع 279 رأی مأخوذه، مسعود پزشکیان با 154 رأی و محمد دهقان با 136 رأی به‌ترتیب به‌عنوان نائب‌رئیس موقت اول و نائب‌رئیس موقت دوم مجلس دهم انتخاب شدند.

همچنین علی مطهری 132 رأی و حمیدرضا حاجی‌بابایی 122 رأی کسب کردند.

اعضای هیئت رئیسه موقت مجلس دهم تا دقایقی دیگر با حضور در جایگاه مجلس سوگند یاد کرده و پس‌از آن اداره مجلس را تا زمان تصویب دوسوم اعتبارنامه منتخبان جدید ملت و بعداز آن برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس دهم به‌عهده می‌گیرد./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار