معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز زمان ارایه برنامه‌های کاربردی و مباحث تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل است و باید از کلی‌گویی و کارهای کلیشه‌ای خودداری کنیم.
کد خبر: ۲۳۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 29 May 2016
دکتر سعید شبستری در سمینار اجرایی کردن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در تبریز، افزود: زمانی لازم بود که مباحث عمومی پدافند غیرعامل مطرح شود، اما امروز نیازمند مباحث تخصصی هستیم تا مرحله به مرحله در این حوزه پیشرفت کنیم.

وی با بیان این که وظیفه اداره کل پدافند غیرعامل، سیاست‌گذاری و نظارت است، افزود: اجرایی کردن سیاست‌های این حوزه بر عهده دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاه‌هاست.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: امروز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور با توجه به تغییر شیوه‌های تهاجم، باید کارآیی و تخصص لازم در همه عرصه‌های پدافند غیرعامل را داشته باشیم.

وی، مبحث 21 مقررات ملی ساختمان را یکی از این تخصص‌ها عنوان کرد و گفت: این مبحث در مقوله پدافند کالبدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به نقطه‌ای برسیم که تمام طرح‌ها و پروژه‌های استان پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

شبستری همچنین از تلاش‌ها و خدمات سردار جهانسری قدردانی کرد و گفت: از زمان حضور ایشان در اداره کل پدافند غیرعامل استان، تحول خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و بنا به ارزیابی وزارت کشور، آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اجرایی کردن مبحث 21، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به اهمیت موضوع سازه امن در استان، با حمایت معاونان سیاسی و عمرانی استاندار، کارهای جدی و مهمی شکل گرفته است.

احمد جهانسری افزود: یکی از این کارها بحث شرکت‌های دارای گرید پدافند غیرعامل بود که حدود 40 شرکت دوره عمومی پدافند غیرعامل را طی کردند.

وی افزود: باید عوامل سازمان‌ها، مدیران و مسوولان فنی فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها از نظر پدافند غیرعامل توجیه شوند که چه اتفاقاتی در این حوزه رخ می‌دهد و در نهادینه کردن مباحث پدافند غیرعامل فعال باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :