معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت بازنگری در رویکردهای توسعه روستایی، گفت: طرح‌ها و برنامه‌های توسعه روستاها باید با رویکرد اشتغال‌زایی و گسترش خدمات رفاهی و اجتماعی تدوین و اجرا شود تا بتواند ماندگاری جمعیت روستایی در روستاها را تداوم بخشد.
کد خبر: ۲۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 29 May 2016
مهندس محمدصادق پورمهدی در نشست هماهنگی و بررسی عملكرد دستگاه‌های اجرايی استان در ارتباط با پروژه‌های عمران و توسعه روستایی، گفت: با وجود این که در سال‌های اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادی روستاها صورت گرفته اما آن گونه که انتظار می‌رفت این فعالیت‌ها نتوانسته روند مهاجرت‌ها را متوقف و انگیزه‌های لازم را برای ماندن در روستا فراهم کند.

وی گفت: در اجرای پروژه‌های عمران روستایی همواره باید اين پرسش مد نظر مسوولان و مدیران باشد که خروجی خدمات تا چه میزان می‌تواند به اشتغال‌زایی و ماندگاری روستاییان کمک کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ما باید در روستاها زیرساخت‌ها و بسترها را به گونه‌ای مهیا کنیم که نتیجه آن ماندن روستایی در روستا باشد و در یک حالت ایده‌آل مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را رقم بزند.

پورمهدی گفت: هر یک از مناطق روستایی به فراخور موقعیت جغرافیایی خود دارای ظرفیت‌های بالقوه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند و باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و در جهت توسعه و عمران و آبادی خود روستا به کار بگیریم.

وی در این ارتباط از کاشت سماق در مناطق روستایی هوراند و انار در کلیبر به عنوان نمونه‌ای از ظرفیت‌های بالقوه روستایی برای اجرای برنامه‌های توسعه نام برد و از دهیاران خواست با نگاه توسعه‌گرا و در هماهنگی کامل با فرمانداران و بخشداران برنامه‌های توسعه روستاها را پیش ببرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر روان‌سازی خدمات‌رسانی، حذف بروکراسی اداری و نیز آسان کردن فرایندهای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و روستاییان تاکید کرد و خواستار فعال کردن کارگروه توسعه روستایی و عشایر استان شد.

وی گفت: در ارتباط با برنامه‌های توسعه روستایی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مسوول است، اما همه دستگاه ها موظف هستند و باید با هماهنگی این دفتر در پیشبرد برنامه‌های توسعه و اقتصادی کردن روستاها به وظایف سازمانی خود عمل کنند.

دراین نشست که با حضور مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول در حوزه عمران روستایی برگزار شد ضمن بررسی و مرور عملکردها و فعالیت‌های انجام یافته، راهکارها و روش‌های جدید برای دست‌یابی به هدف‌های توسعه در روستاها و بالا بردن سطح کیفیت خدمات در روستاها ارایه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :