گزارش تکمیلی تابناک تبریز از صحن شورای شهر تبریز
جلسه این هفته شورای شهر تبریز در حالی برگزار شد که مدیرکل پدافند غیر عامل استان میهمان ویژه این جلسه بود که به جز چهار عضو دستگیر شده،جعفر مدبر نیز غایب جلسه این هفته بود.
کد خبر: ۲۴۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 05 June 2016
جلسه این هفته شورای شهر تبریز در حالی برگزار شد که مدیرکل پدافند غیر عامل استان میهمان ویژه این جلسه شورای شهر تبریز بود که به جز چهار عضو دستگیر شده،جعفر مدبر نیز غایب جلسه این هفته بود.

ریاست شورا با تسلیت رحلت جانگداز امام خمینی (ره) با اشاره به روز محیط زیست یاد آور شد و با اشاره به اصل 50 قانون اساسی گفت که  تمام فعالیت ها عمرانی و غیره که محیط زیست را تخریب کند، غیر قانونی محسوب می شود.
وی اضافه کرد،وظیفه‌ی همه از جمله شهرداری تبریز است که حافظ محیط زیست باشیم.‌

گزارش پدافندی غیر عامل در شورا

مدیرکل پدافند غیر عامل استان که مهمان  ویژه جلسه بودند نیز گزارشی از عملکرد  این حوزه به شورا ارائه کردند.
چرا بین مساجد مناطق مختلف شهر تبعیض قائل می شویم؟

در ادامه دستور کار جلسه به لوایح مربوط به بخشودگی های از جمله کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مسجدی در ولیعصر رسیدگی شد .

شیاری در واکنش به تفاوت قائل شدن در کمک به مساجد گفت:در شورای شهر خبری از نظارت وجود ندارد .

چرا باید در مناطق کم برخورداری همچون طالقانی و خیابان انقلاب مبلغ ناچیز یک میلیون تومانی که دستور شهردار دارد ،هنوز بودجه داده نمی شود و از سویی در کمک چند صد میلیونی به مساجد در مناطقی که وضع معیشتیشان خوب است، همت گمارده می شود!؟

آیا در مساجد و خانه خدا هم تفاوت قایل میشویم.

شیاری، در مورد کمک مالی شهرداری به رسانه ها گفت:برخی رسانه ها تطمیع می شوند  و از طرفی صدا وسیما با برنامه شهر میز ،چند بار یک عضو  را به برنامه دعوت می کند.
 
شیاری، خطاب به ریاست شورا گفت:شما  و هیات رئیسه باید به تذکرات اعضای شورا توجه کرده و پیگیر این مسائل باشد.

چمنی در واکنش به بخشودگی صد میلیونی به این مسجد گفت:هیچ کس مخالف کمک به مساجد و کار فرهنگی نیست ولی اینگونه موارد باید اول بصورت دقیق بررسی شود زیرا به زعم بنده برای امرار معاش این مسجد به ۸باب مغازه  نیاز وجود ندارد و یک مغازه کفاف خرج های این مسجد را می کند.

آهور در این باره گفت:برای شفاف سازی بیشتر در هبه ها ،شهرداری می تواند هر وقتی لایحه ی بخشودگی به شورا ارایه میدهد مقدار باقی مانده ماده ۱۶،۱۷را اعلام کند تا اعضا با علم و آگاهی از مقدار این ماده تا تصمیم گیری کنند.

بهروز خاماچی اذعان داشت:هیچ کس با کمک به مساجد مخالفتی ندارد ولی چرا ۱۰۰ میلیون تومان در ولیعصر به این مسجد اعطا میشود ولی کمک شایانی به مسجد جامع طالقانی انجام نمی گیرد.
شهردار درواکنش به خاماچی گفت:تا حالا به صد مسجد با معرفی شما پول داده ایم و در مورد مسجد جامع طالقانی نیز در مجموع ،مبلغ ۴۰ میلیون  تومان اعطا شده است.

عابد زاده  در ادامه گفت:مجموع هزینه ها و عوارض و تجاری مغازهای این مسجد یک و ونیم میلیارد تومان بود که شهرداری در حقیقت یک میلیارد آن را  دریافت نکرد و امروز هم درخواست میشود از ۵۰۰ میلیون تومان بقیه نیز ،۱۰۰میلیون بخشش انجام گیرد .

درسخوان ،مسجد مامن و مکانی است که آرامش را  به روح انسان اعطا می کند ولی از سویی در این مورد  باعث ایجاد ترافیک و  اعصاب خوردی  شهروندان می شود و ما باید تعارض بین این دو مقوله را حل کنیم.

 وی تاکید کرد:باید بصورت متوازن  و متعادل به مساجد کم برخودار و دیگر مناطق کمک مالی بکنیم.
وی ادامه داد:شکی در این نیست که انجام کار فرهنگی و کمک به مساجد کار نیکو و خیری است ولی نباید شورا را تبدیل به کمیته ی امداد بکنیم.
درسخوان با اشاره به بازتاب دوچرخه سواری شهردار اصفهان در رسانه ها گفت:اسوتچی عضو شورای شهر تبریز سال هاست که با دوچرخه رفت و آمد، می کرد  و از رسانه ها میخواهیم تا با رسانه ی کردن کار ایشان ،فرهنگ استفاده از دوچرخه را در جامعه نهادینه کنند.

شهردار تبریز در دفاع از این کمک مالی به این مسجد با کنایه گفت:برخی از دوستان که در ولیعصر زندگی می کنند شاید عملیات عمرانی این مسجد را که ۲۴ سال است در حال ساخت است را مشاهده کرده باشند ،اینگونه کمک ها می تواند در پایان ساخت این مسجد دخیل باشد.
در نهایت با تصویب شورا شهر تبریز مقرر شد تا ۱۰۰ میلیون به این مسجد کمک مالی شود.

کد خبرنگار:5101
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
در تهران هم مساجد بالا شهر یه چیز ذیگه است.
نیما تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
خیلی جالبه همه مخالف کمک 100 میلیونی به یک مسجد در ولی عصر هستند و همه دم از عدالت و یکسان سازی می زنند
ولی در نهایت تصویب می شود که کمک کنند به نظرتون حرفهای خود اعضای شورا تناقض ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :