چرا از تابناک تبریز خوششان نمی آید؟
تیم استانداری در بسیاری از نشست ها و مصاحبه ها از حضور خبرنگار تابناک تبریز امتناع می نماید و این واقعیتی است که اهالی رسانه از آن بخوبی مطلعند.
کد خبر: ۲۴۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 07 June 2016
تیم استانداری در بسیاری از نشست ها و مصاحبه ها از حضور خبرنگار تابناک تبریز امتناع می نماید و این واقعیتی است که اهالی رسانه از آن بخوبی مطلعند.

باری علت این وجیزه واشکافی چرایی رفتار استانداری با این رسانه نیست. این مطلب را بهانه ای میگیرم تا شمائی از فضای سیاسی استان را اجمالا مرور نماییم.

1-متاسفانه وضعیت اقتصادی چندان مطلوب نیست. مهمترین دلیل نگارنده بر صحه گذاشتن بر این مطلب، سخنان وزیر کشور در تبریز و نیز گفته های مسئولین ارشد استان در جلسات عمومی است. وزیر کشور در بازدید خود از تبریز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت ، صرفا 15درصد مسائل مهم نیازمند مجوز کشوری بوده و بقیه موارد بایستی در سطح استان حل و فصل گردد. این یعنی اینکه 85درصد مسئولیت اقتصادی استان متوجه تیم استانداری خواهد بود.
 این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی استان ما پائین تر از استان هایی چون زنجان و خراسان شمالی قرار داشته و امیدها برای بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد را کمرنگ می سازد.

2-معاون سیاسی استاندار در معارفه آقای اسکندرزاده از تقدیر مکرر وزارت کشور از استان ما خبر داده و علت آن را امنیت بی بدیل حاکم بر استان می داند. البته می دانیم که برای تعریف امنیت نیازمند سوادی بالاتر از علوم آزمایشگاهی و یا پزشکی و.. هستیم تا بفهمیم که امنیت صرفا با موج حاصل از انفجار توپ و تانک از بین نمی رود. بلکه امروزه در مکاتب مهم نظری امنیت ، مانند مکتب کپنهاگ و مکاتب جامعه شناختی امنیت، فرایندهای روانی و اجتماعی امنیت بیش از ضریب های نظامی و.. مورد محاسبه قرار می گیرد.

با این فرض وضعیت اسفناکی که در برخی از دستگاه های اداری استان و در راس آنها شهرداری و شورای شهر تبریز وجود دادر نقیض محض سخنان این برادر ارزشمند فرهنگی مان! است.
ضمنا ایشان در مصاحبه  ای به نهادینه شدن فساد در دستگاه های اداری استان اشاره می نماید و از طرف دیگر به حاکمیت تفکر بسیجی در استان اذعان می نماید. معادله پیچیده ای که هنوز اصحاب رسانه از درک آن عاجر مانده اند!

3-وضعیت سیاسی استان نیز که از زلزله های سیاسی، هنوز سر نرهانیده است، گویای مفصل اوضاعی است که چندان نیازی به تعریف ما ندارد.

آنچه در اهر و هریس روی داد، هرچند موجب سرشکستگی وفاداران به نظام شد اما وزیر کشور ترجیح داد ، شجاعت برخی ها در تخلف را مورد تمجید قرار دهد. و نیز آنچه در تبریز اتفاق افتاد، سبب حاشیه های پر دامنه ای شد که گویای چگونگی اجرای امور توسط تیم استانداری و فرمانداری است.

4-رای بالای دکتر بیگی در مقابل هجمه های برخی از مسئولین ارشد استان در ایام انتخابات که خود را به سخنگویی لیست امید تنزل داده بودند نشان از آن داشت که ضعف های عملکرد جناب استاندار در مواقفی چون، حق خوری از تیم تراکتورسازی و یا توهین سیمای ملی به ترک ها ، به صورت سلب آرای بیگی را افزایش داد و معنای ضنی آن کاهش محبوبیت آقای جبارزاده است.

5-به هرترتیب رسالت خبرنگاری تابناک و هر رسانه انقلاب دیگری ایجاب می کند که شجاعانه مسائل مهم را رصد نموده و به اطلاع عموم برساند. نرخ بیکاری در استان ، متاسفانه روبه رشد بوده و این همان مساله ای است که حتی رهبری را خجالت زده و شرمیگن ساخته است و این در حالی است که برخی از مسئولین استانی ، با چنان صلابتی از عملکرد نداشته خود سخن می گویند که گویی تمامی مشکلات استان مرتفع گردیده است و تنها مشکل استان حضور خبرنگار تابناک تبریز در نشست های خبری است که البته با تدبیر اساسی مسئولین محترم ، آن هم مرتفع خواهد شد.
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آشنای غربت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
سلام_شاید مراد دعوت به به گویی باشد و از رسانه هایی که با کلاه کج شان کارب ندارد ،دعوت به عمل میاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
بسیار موافقم .
نیما تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
کاری نداره تابناک جان سه چهار بار از اقای استانداری و اعضای زندانی محترم شورای شهر تعریف کنی و از عملکرد مدیران بی کفایت استان تمجید کنی راه که چه عرض کنم نهار و شام هم دعوتت میکنند شما تا حالا نمیدونستین مدیران ارشد استان از انتقاد و حقیقت گویی بدشون میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
واقعأ براى فضايي اينچنين بسته متأسفم که بايد تمام سايت ها پاچه خوارى کنند وگرنه تحريم خبرى ميشوند. ولى مردم ميفهمند...
زنده باد تابناک تبريز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :