آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با شورای هماهنگی تبلیغات استان:
امام جمعه تبریز گفت: برخی ها در گوشه کنار می نشینند و مدام می گویند کار فرهنگی و همایش و… و حاضر نیستند جلو بیافتند و کار کنند. مساله این است که حجاب با همایش و شعار حل نمی شود باید جلو افتاد و سینه سپر کرد.
کد خبر: ۲۴۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 13 June 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با شورای هماهنگی تبلیغات استان که به منظور برنامه ریزی مراسم شب های قدر، راهپیمایی روز جهانی قدس و گرامیداشت شهدای هفتم تیر تشکیل یافته بود، اظهارداشت: کلمه شعائر که در قرآن بدان اشاره شده است، در لغت به معنای لباس زیرین است و در اصطلاح به علائم و پیام تعبیر می شود، مسلمانان باید همیشه پیرو قرآن بوده و هیچ وقت از پیام های آن عدول نکنند.

وی افزود: نماز عید فطر و احیای شب های قدر نمونه هایی از شعائر دینی است که پیام هایی در خود دارد و روز جهانی قدس، هفت تیر و ۲۲ بهمن نیز از دیگر شعائر انقلاب اسلامی هستند.

نماینده امام خامنه ای در استان با اشاره به ضرورت توجه به شب های قدر در تهذیب نفس، تصریح کرد: شکوه و عظمت مراسم شب های قدر باید حفظ شود و بدین منظور بهتر است با برگزاری مراسم احیای شب های قدر در تمامی مساجد که موجب پراکنده شدن مردم می شود، از شکوه و عظمت آن نکاهیم.

وی ضمن بیان اهمیت روز جهانی قدس همزمان،گفت: روز جهانی قدس برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس از اهمیت بسزایی برخوردار است و برگزاری چنین مناسبت هایی مقدمات تضعیف رژیم غاصب اسرائیل را فراهم آورده طوری که دیگر نمی توانند ادعای حکومت از نیل تا فرات را مطرح کنند.

امام جمعه مردم تبریز، قدرت پرتوان حزب الله لبنان را در مقابله با اسرائیل کارساز دانست و خاطرنشان کرد: حزب الله اشغالگران صهیونیست را از جنوب لبنان بیرون راند و تا کنون مانع اشغال غزه شده است.

 آیت الله مجتهد شبستری، همچنین در خصوص اهمیت عید فطر یادآور شدند: عید فطر نیز یکی از شعائر دینی است که وحدت اسلامی را متجلی کرده و عظمت مسلمانان را در جهان به تصویر می کشد. تعدد صندوق های خیریه بدون شناسنامه یا ناشناس در جمع آوری فطریه زیاد به چشم می خورد، که باید این صندوق ها جمع آوری شوند چرا که محل هزینه کرد این فطریه ها نیز مشخص نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص سیاستگذاری برگزاری مراسم هفت تیر و گرامی داشت شخصیت آیت الله شهید دکتر بهشتی، بیان کرد، آیت الله بهشتی و یاران شهیدش از پاک ترین یاران انقلاب هستند و هفت تیر از شعائر انقلاب است که باید یاد و خاطره آن روز گرامی داشته شود.

وی با اشاره به تجمع ۱۰ هزار نفری بانوان به مناسبت هفته حجاب و عفاف در ۲۱ تیر، اظهار کردند: بدحجابی دهن کجی به انقلاب است و در این روز باید بانوان با حجاب حضور گسترده ای در تجمع یاد شده داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با بیان اینکه تبریز شهر مردان با غیرت و زنان با عفت است، افزودند: اکثریت بانوان تبریزی محجبه اند و بسیار کم اند زنانی که بی حجاب هستند و متاسفانه مقوله حجاب از سوی برخی میهمانان تبریز به خوبی رعایت نمی شود.

وی گفت: برخی ها در گوشه کنار می نشینند و مدام می گویند کار فرهنگی و همایش و… و حاضر نیستند جلو بیافتند و کار کنند. مساله این است که حجاب با همایش و شعار حل نمی شود باید جلو افتاد و سینه سپر کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود، راهپیمایی حجاب امری بسیار لازم و ضروری بوده و باید با حضور بانوان محجبه تبریزی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :