بررسی مشکلات شهرک صنعتی تبریز 4 با حضور استاندار؛
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تولیدکنندگان باید قدر خود را بدانند، اظهار داشت: امروز هیچ مسوولی در استان نسبت به مشکلات بخش تولید بی‌تفاوت نیست و در دولت یازدهم ما مشکلات تولیدکنندگان را مشکلات خودمان می‌دانیم.
کد خبر: ۲۴۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 16 June 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرک صنعتی تبریز 4 تشکیل شد، ضمن قدردانی از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک، گفت: کسانی که در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در این شهرک پیشقدم شده‌اند زحمت بیشتری را متحمل شده‌اند و امیدواریم در راه مقدس و مبارکی که در پیش گرفته‌اند خسته نشوند.

وی با بیان این که صنعتگران و تولیدکنندگان باید قدر خود را بدانند و به حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اند افتخار کنند، گفت: ایمان داشته باشید که کمک به تامین معیشت چندین خانواده، یک توفیق الهی است و بنده معتقدم که تولیدکنندگان جزو بندگان برگزیده خدا هستند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: کسانی که آثاری از آنها به جا مانده در تاریخ ماندگار شده‌اند و مطمئنا تولیدکنندگان و صنعتگران جزو این دسته هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مشکلات لازمه کار و تلاش است، گفت: با حل مشکلات است که انسان روحیه پیدا می‌کند و اگر مشکلات نباشند انگیزه‌ای برای تلاش و پیشرفت باقی نمی‌ماند.

وی با بیان این که مشکلات ملت ایران به خاطر حق‌طلبی این ملت، بیش از سایر ملت‌هاست، گفت: برخی از مشکلات کشور ساختگی و تحمیلی است و برخی ناشی از مدیریت‌هاست؛ خوشبختانه ملت ایران مشکلات خارجی را با مقاومت خود پشت سر گذاشته و دولت تدبیر و امید هم با وجود هزاران مشکل دیگر پیگیر مسایل بین‌المللی است.

جبارزاده با بیان این که امروز هیچ مسوولی در استان نسبت به مشکلات بخش تولید بی‌تفاوت نیست، گفت: در دولت یازدهم ما مشکلات تولیدکنندگان را مشکلات خودمان می‌دانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پیشینه شهرک صنعتی تبریز 4 و هدف‌گذاری استقرار صنایع پیشرفته و پاک در این شهرک، گفت: متاسفانه در دولت گذشته این شهرک از مسیر اصلی خود منحرف شد و علاوه بر این، کارهایی که لازم بود برای زیرساخت‌های آن انجام شود انجام نشد.

وی افزود: امروز همت مسوولان استان بر حل مشکلات این شهرک است و با وجود محدودیت اعتبارات دولتی مصمم به حل این مشکلات هستیم.

جبارزاده بزرگترین و مهم‌ترین مشکل شهرک صنعتی تبریز 4 را نبود راه دسترسی مناسب دانست و گفت: متاسفانه در این مورد کوتاهی شده و بنده از طرف مسوولان وقت که زودتر از این باید این موضوع را حل می‌کردند از تولیدکنندگان مستقر در این شهرک عذرخواهی می‌کنم.

وی با تاکید بر اصلاح راه دسترسی شهرک تبریز 4، گفت: راه اصلی این شهرک از طریق بزرگراه تبریز- سهند تامین خواهد شد که متاسفانه به دلیل مشکل حقوقی کار ساخت این بزرگراه متوقف شده و ما امروز تصویب می‌کنیم که تکلیف این پروژه هرچه سریع‌تر باید مشخص شود؛ مشکلات حقوقی باید از طریق قانونی خود پیگیری شود اما متوقف کردن پروژه ظلم در حق مردم است.

جبارزاده افزود: البته در مدت زمانی که تا بهره‌برداری این بزرگراه طول خواهد کشید موضوع احداث جاده موقت برای دسترسی به شهرک صنعتی تبریز 4 توسط مسوولان ذی‌ربط بررسی شده و در صورت تایید فنی، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات زیست‌محیطی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی تبریز 4 نیز گفت: ما خود را مدافع سرسخت محیط زیست و منابع طبیعی می‌دانیم و معتقدیم که مشکلات بزرگی چون بحران دریاچه ارومیه نتیجه بی‌توجهی و نگاه غیرعلمی و غیرکارشناسی به این موضوع است.

وی از تشکیل نشست کمیسیون ملی ماده 2 در خصوص ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در آینده نزدیک در تبریز خبر داد و گفت: در این نشست، در مورد مسایل زیست‌محیطی صنایع استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

جبارزاده با اشاره به عدم تمدید پروانه بهره‌برداری واحدهای مستقر در شهرک صنعتی تبریز 4 به خاطر مسایل زیست‌محیطی، گفت: تمام واحدهایی که پیش از این پروانه گرفته‌اند پروانه آنها تا پایان سال جاری تمدید می‌شود و در این فاصله باید مسایل بهداشتی و الزامات زیست‌محیطی مورد توجه این واحدها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی به خاطر مسایل زیست‌محیطی تعطیل نمی‌شود، اما اگر واحدهایی از این ناحیه دارای مشکل باشند کمک می‌کنیم تا با حل مشکلات، با قدرت بیشتر به فعالیت ادامه دهند.

جبارزاده در عین حال گفت: شهرک صنعتی تبریز 4 به منظور استقرار صنایع پاک و غیرآلاینده احداث شده است، اما متاسفانه در گذشته به این موضوع توجهی نشده و از این به بعد باید رعایت مسایل زیست‌محیطی در این شهرک و سایر شهرک‌های صنعتی استان رعایت شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن یکی از کانون‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در محدوده شهرک صنعتی تبریز 4، گفت: برای این که بتوانیم از امتیازهای این منطقه که مشابه امتیازات مناطق آزاد تجاری و صنعتی است بهره‌مند شویم نیازمند استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و برای این امر نیز آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی تبریز 4، از مدیران این دستگاه‌ها خواست در توسعه پایدار این شهرک بیش از پیش در کنار تولیدکنندگان باشند.

وی همچنین با تاکید بر همراهی سیستم بانکی استان با بخش صنعت و تولید، گفت: تسهیلات بانکی حتما باید در تولید هزینه شود که لازم است تولیدکنندگان در این خصوص همت مضاعف داشته باشند و بانک‌ها نیز ضمن نظارت جدی بر هزینه‌کرد تسهیلات، با نگاه حمایتی در کنار بخش تولید باشند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: کمک به واحدهای کوچک و متوسط و حمایت از واحدهای بزرگ سیاست مدیریت استان در سال جاری است و آن‌چه در این میان بین مدیران اجرایی و تولیدکنندگان و صنعتگران حاکم است ضوابط و مقررات خواهد بود.

اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این نشست با معرفی 9 واحد تولیدی به بانک‌های عامل استان برای دریافت 67 میلیارد ریال تسهیلات موافقت کردند.

ممنوعیت اخذ فاکتور خرید توسط بانک‌های استان برای ارایه تسهیلات سرمایه در گردش، خرید لباس‌های فرم آموزش و پرورش و سایر ادارات از تولیدکنندگان استان و هماهنگی اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی برای بازرسی همزمان از واحدهای تولید مواد غذایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این نشست همچنین 10 نفر از مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی تبریز 4 به بیان مسایل و مشکلات عمومی این شهرک و مشکلات خاص واحدهای خود پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار