چمنی در گفتگو با تابناک تبریز:
به گزارش تابناک تبریز تصویب لایحه دوفوریتی هبه ۴۰۰ میلیون تومانی شورای شهر تبریز به ستاد دیه استان برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد استان، در جلسه دیروز شورای شهر، لایحه و طرحی بود که اعضای شورای شهر ضمن مخالفت با دوفوریتی بودن آن، این لایحه را به کمیسیون مربوطه ارجاع کردند.
کد خبر: ۲۴۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 20 June 2016
به گزارش تابناک تبریز تصویب لایحه دوفوریتی هبه ۴۰۰ میلیون تومانی شورای شهر تبریز به ستاد دیه استان برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد استان، در جلسه دیروز شورای شهر،  لایحه و طرحی بود که اعضای شورای شهر ضمن مخالفت با دوفوریتی بودن آن، این لایحه را به کمیسیون مربوطه ارجاع کردند.


دکتر چمنی پس از پایان جلسه علنی در گفتگو با خبرنگار تابناک تبریز در واکنش به عدم تصویب دوفوریتی این طرح گفت: این کمک حرکتی انسان دوستانه برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان بودکه به‌صورت غیر عمد که ممکن است برای هرکدام از ما روی دهد، اظهار داشت: زندانی بودن عمده زندانیان جرائم غیر عمد با مبالغ دیه پایین، باعث ناراحتی و رنجش خانواده ها و اقوام زندانی ها  می‌شود و در حال  حاضر که در ماه مبارک رمضان و ماه احسان قرار داریم و کمک به مسلمانان و نیازمندان ازجمله فرایض دینی  بود و مصداق امر به معروف و نیکی هاست.

چمنی افزود: حتی بنده پیشنهاد کردم که اعضای شورای شهر،یک ماه حق الجلسه خود را برای  کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در جشن گلریزان اختصاص دهند.

عضو شورای شهر تبریز، با یاد آوری کمک مقام معظم رهبری به جشن گلریزان، خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان نمونه ببینید که کار تا چه اندازه زیباست که شخص مقام معظم رهبری به ستاد دیه استان تهران کمک کردند و این نشان می‌دهد که ازجمله امور ضروری و واجب برای تمامی مسولین است که باید انجام دهیم.

رای آوری نیاوردن لایحه جشن گلریزان  مرا متأسف کرد

چمنی با بیان اینکه نظر هرکدام از اعضای شورای شهر محترم و در اختیارات آنهاست ولی بنده به خاطر رأی نیآوردن  دوفوریتی این لایحه متأسف شدم، گفت: در کلان‌شهرهای دیگر همچون اصفهان، شیراز و مشهد به ستاد دیه کمک های مالی انجام میگیرد، بودجه شورای شهر نیز بیت المال بوده از مردم است شورا بایستی در این گونه اقدامات پیشرو باشد که اگر نباشیم   نمی‌توانیم  مردم را به این کار خیر تشویق کنیم.


وی افزود: مردم شهر به اندازه توان خود در جشن گلریزان مشارکت کنند و وظیفه انسانی همه ی ماست  که  در جهت حل مشکلات این قشر و خانواده‌هایشان قدم برداریم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: با یک عزم جدی باید تلاش کنیم که زندانیان جرائم غیرعمدی در زندان‌های استان آذربایجان شرقی و تبریز وجود نداشته باشد تا اولین دیگری برای شهر بیافرینم و لازمه این کاریک عزم جدی و  مصمم ماست  که ناگفته پیداست بدون گدا بودن شهر تبریز دلیلی بر ادعای پیش قدم بودن  مردم آذربایجان و تبریز در کارهای  خیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :