یادداشت//محسن رضازاده
چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب صریحا اعلام کردند راه حل فلسطین این است که مردم کرانه باختری هم مانند غزه دست به سلاح ببرند.
کد خبر: ۲۵۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 23 June 2016
چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب صریحا اعلام کردند راه حل فلسطین این است که مردم کرانه باختری هم مانند غزه دست به سلاح ببرند.

این تنها نسخه شفابخش مردم فلسطین است که از آبشخور مساله مقاومت به هر وسیله ای در مقابل استکبار جهانی ظهور می یابد.

اما این بار در یک برهه حساس زمانی و بعد از روی کار آمدن هیات حاکمه جدید در عربستان که طرفدار دیدگاه‌های رادیکال در مواجهه با اقتدار ایران هستند، سردار سلیمانی رژیم بحرین را تلویحا به مداخله نظامی در صورت تعرض به اعاظم شیعه آن کشور می کند.


اینکه این تهدید پیشگیرانه بیش از آنکه متوجه بحرین کوچک باشد متوجه عربستان است شکی نیست.

اما سوال مهم این است که چرا مانند گذشته زبان دیپلماسی درخصوص همسایگان در اولویت کاری نظام قرار نمیگیرد؟


به نظر می رسد ابنکه سردار سلیمانی بعد از هماهنگی با رده های بالای نظام اقدام به تهدیدی خارج از رویه جمهوری اسلامی می نماید آغاز رویه ای جدید در برابر دشمنی های منطقه ای آل سعود خبیث باشد.

هرچند بروز و تداوم این رویه برای منطقه مضر خواهد بود اما احتمالا ناشی از این برآورد میباشد که گزینه های دیپلماتیک ظرفیت حمایت از مظلومان منطقه ای را در تراز انقلاب اسلامی ایران ندارد.


به یاد داریم که تلاشهای دیپلماتیک خارج از عرف نیز اخیرا ازسوی وزارت خارجه ایران با اعلام شکایت رسمی از عربستان به مراجع جهانی از بابت فاجعه منا میتواند موید این تغییر فاز اساسی نظام باشد.




mohesn, [23.06.16 20:10]
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :