مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
در قانون اعطای کارنامه تحصیلی با اخذ هزینه وجود ندارد، اما در برخی از مدارس بخشی از نیازهای مالی آموزش و پرورش از سوی مشارکت های مردمی تامین می شود، در سال گذشته به علت عدم تامین اعتبارات دولتی از مناطق ۱۰ گانه شهرداری ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه ها کمک مالی دریافت کرده ایم.
کد خبر: ۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 19 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز جعفر پاشایی ظهر یکشنبه در  کنفرانس خبری و در جمع خبرنگاران اظهار با اشاره به علت های تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در روزهای دهم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته در تمام استان ها فرهنگیان برای دفاع از حقوق خود تجمع کرده بودند، اما در آن زمان فرهنگیان آذربایجان شرقی اعتراض نکرده بودند و در چند روز گذشته با توجه به فراخوانی که از سوی کانون صنفی فرهنگیان از فضای مجازی منشتر شده بود، ۲۵۰ نفر از فرهنگیان در این اعتراض حضور داشتند و رفع تبعیض در حوزه پرداختی حقوق اصلی ترین خواسته های فرهنگیان بود، با توجه به اینکه در حقوق های فرهنگیان ۱۴ درصد اعمال شده بود، اما فرهنگیان دوباره به حقوق های پرداختی از سوی دولت اعتراض دارند و در وزارتخانه آموزش و پرورش نیز جلسات متعددی در چند ماه اخیر برگزار شده است.

وی ادامه داد: دولت در نظر دارد گره های پیدا و پنهان حوزه پرداخت حقوق فرهنگیان را پیدا کند و بنده به عنوان نماینده پنج استان قرار است در جلسات وزارت آموزش و پرورش در خصوص حقوق فرهنگیان شرکت کنم و مسایل و مشکلات آنها را به گوش مقامات کشوری برسانم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۹ درصد اعتبارات برای پرداخت حق و حقوق فرهنگیان هزینه می شود، اظهار داشت: تنها یک یا حتی کمتر از یک درصد اعتبارات دولتی آموزش و پرورش استان ماهیت غیر پرسنلی دارد.

پاشایی توجه جدی به ورزش در مدارس و کسب سکوهای قهرمانی در عرصه های ورزشی را از جمله اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: سال گذشته در دو هزار مدرسه استان المپیاد ورزشی برگزار کردیم.

664 هزار دانش آموز با 45 هزار معلم در هشت هزار و 179 مدرسه استان آذربایجان شرقی در عرصه تعلیم و تربیت مشغول هستند.

میزان بدهی آموزش و پرورش استان به فرهنگیان یک میلیارد و ۶۰۰ هزار ریال است

پاشایی با اشاره به میزان بدهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به فرهنگیان افزود: میزان بدهی آموزش و پرورش استان به فرهنگیان یک میلیارد و ۶۰۰ هزار ریال است و این میزان بدهی تنها به ۲۰ درصد فرهنگیان شامل می شود و مابقی اعتراض کننده ها به علت پایین بودن حقوق خود اعتراض داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان رتبه نخست جذب بیسواد را در سطح کشور دارد گفت: توجه به کیفیت بخشی فرهنگی دانش آموزان بویژه در مناطق مرزی ضروری است.

جعفر پاشایی از شروع به کار 21 پژوهش سرا در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: یک پنجم پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در استان واقع شده که اولین پژوهش سرا ی روستایی در یالقوز آغاج ترکمن چای راه اندازی شده است.

وی از بازگشایی مدارس روستایی در 124 روستا با کمتر از چهار دانش آموز خبر داد و گفت: با جذب 54هزار نفر پیش دبستانی ، ساماندهی معلمان ، جذب بیسوادی و عملکرد ستاد بازگشایی مدارس رتبه نخست کشوری را بدست آورده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان توجه به دستور ریاست جمهوری مبنی بر احیا سه زنگ طلایی و اولویت های اعلامی از سوی وزیر را از عملکردهای این سازمان اعلام و اظهار کرد: برچیدن بخاری های چکه ای ، تهیه و توزیع یک هزار و 200 بسته ورزشی در بین مدارس و تکمیل پروژه های رفاهی از جمله فعالیت های سال گذشته می باشد.

وی از جذب و استخدام پنج هزار نفر به بدنه آموزش و پرورش کشور خبر داد و افزود: تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص سهم استان از جذب افراد به بدنه آموزش و پرورش اعلام نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چرا در برخی از مدارس کارنامه تحصیلی دانش آموزان بدون ارایه هزینه به آنها اعطا نمی شود، اظهار داشت: در قانون اعطای کارنامه تحصیلی با اخذ هزینه وجود ندارد، اما در برخی از مدارس بخشی از نیازهای مالی آموزش و پرورش از سوی مشارکت های مردمی تامین می شود، در سال گذشته به علت عدم تامین اعتبارات دولتی از مناطق ۱۰ گانه شهرداری ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه ها کمک مالی دریافت کرده ایم.

پاشایی با اشاره به وجود دکل های ایرانسل در محوطه برخی از مدارش استان به خصوص مدارس غیر انتفاعی گفت: این اقدام در سالهای گذشته اتفاق افتاده است و ما سعی می کنیم تا نصب این دکل ها در مدارس کمتر شود و مدتی است که جلوی نصب این دکل را گرفته ایم، چرا که تشعشات دکل ها بر روح و روانی دانش آموزان تاثیر منفی می گذارد.

وی از تغییر ۲۳ نفر از مدیران نواحی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: قرار است تا ۱۰ روز دیگر مدیران باقی مانده در نواحی این اداره کل نیز عوض شوند.

دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز احیا می شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابراز داشت: متاسفانه دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز که یکی از نمادهای فرهنگی استان به شمار می آمد،تخریب شده است و ما سعی داریم این نماد فرهنگی را احیا کنیم.

پاشایی آموزش تیمی و گروهی و افزایش میزان یادگیری دانش آموزان، راهیابی ۲۵ هزار و ۱۵۷ هزار فعال سازی اردوگاه های دانش آموزی، توسعه و راه اندازی خانه های معلم، توجه به نماز و عفت، ایجاد اتاق های فکر، کیفیت بخشی به برنامه ها، توجه به دانش آموزان مدارس مناطق مرزی، اجرای سند تدبیر توسعه استان توسط اداره کل آموزش و پرورش،  تجهیز هنرستان ها، اسکیان فرهنگیان در مکان های اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ایجاد رفاه بیشتر برای فرهنگیان، فعالسازی و راه اندازی یک هزار و ۶۸۱ پایگاه تابستانی برای ۱۸۷ هزار دانش آموز با عنوان هر دانش آموز یک مهارت، غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، استعدادیابی دانش آموزان، افتتاح سالن ورزشی و چمن مصنوعی در سطح استان، امضای ۱۴ تفاهم نامه با مراکز دولتی،استفاده از ظرفیت دانش آموزا بسیجی را از فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته دانست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام وقبولی طاعات وعبادات شما برادران عزیزاینجانب رضاامیری شاغل در آموزش وپرورش ورزقان
|
United States
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
متاسفانه نمیتوانم به سایت فیش حقوقی دسترسی داشته باشم لطفا راهنمایی کنید متشکریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار