در سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی؛
دانشگاه تبریز، در طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی که برای اولین بار توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده، در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جامع کشور در سطح یک قرار گرفت.
کد خبر: ۲۵۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 25 June 2016
به گزارش تابناک  تبریز، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: در این سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های جامع و تخصصی که هر کدام در چهار سطح رتبه بندی شده اند که بر این اساس این دانشگاه در سطح یک دانشگاه های جامع قرار گرفته است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، افزود: این سطح به ترتيب حروف الفبا، شامل هشت دانشگاه اصفهان، تبريز، تربيت مدرس، تهران، شهيد بهشتي، شیراز و فردوسي مشهد است.
رییس دانشگاه تبریز یادآور شد: این سطح بندی به منظور تحقق اهداف مصرح در برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، از جمله بند «و» ماده 15 دالّ بر استقرار «نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های کشور»، در بین 70 دانشگاه و موسسه آموزش عالي دولتی صورت گرفته است.
به گفته وی؛ طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی کشور از خردادماه 1394 در قالب یک پروژه مطالعاتی معتبر و با مشارکت خبرگان و متخصصان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آغاز  و نتایج آن اخیرا از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است.
رییس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در عرصه بین المللی، خاطر نشان کرد: اخیرا نیز بر اساس نظام رتبه بندی لایدن در سال 2016 دانشگا ه برتر بین المللی در حوزه ریاضیات و علوم رایانه این دانشگاه رتبه 330 دنیا را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار