بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مدیرعامل بانک رفاه: نه استعفا داده‌ام و نه فرار کردم»، «‌افزایش ۳۰۰ برابری مهاجرت پرستاران!»، «افشای اسناد جدید درباره بیمه مرکزی»، «اصلاح طلبان پاي دولت ايستاده اند»، «اتاق های فکر علیه دولت از سال 92 راه اندازی شده » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 25 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وجه اشتراک اصلاح‌طلبان و اصول گریان از دید خاتمی
محمدرضا خاتمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان یك وجه مشترك با اصولگرایان و افراطیون داشته باشند آن وجه این است كه مطمئن هستند كه امریكا دنبال منافع خود است و دلش برای ما نسوخته است. بدش هم نمی‌آید جمهوری اسلامی را ساقط كند. ما هم از رژیم امریكا خوشمان نمی‌آید. ولی باید در نظر داشت ما نه تنها به امریكا بلكه به روسیه و چین و فرانسه و غیره هم نباید اطمینان كنیم. همه فكر منافع خود هستند و فقط تا وقتی با ما هستند كه منافع بیشتری از جای دیگری نصیبشان نشود. اگر به این نتیجه رسیدیم با مذاكره بهتر می‌توانیم منافع خود را تامین كنیم همین كار را انجام دهیم و حتی اگر دیدیم ایجاد رابطه برایمان بهتر است اقدام كنیم. ما باید حتی با دشمنان خود نیز مذاكره داشته باشیم. نه ما می‌توانیم امریكا را نابود كنیم نه امریكا قادر به نابودی ما است. دست از داستان‌سرایی هم‌برداریم. ساعت 24 این خبر را منتشر کرد. 
 بازی سیاسی هیات‌رئیسه در انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌ها
محمدجواد فتحی عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، گفت: انتخابات هیات‌رئیسه دائمی فراکسیون امید در نخستین جلسه مجمع که پس از تعطیلات مجلس برگزار خواهد شد، برگزار میشود. در جریان انتخابات هیات‌رئیسه و همچنین کمیسیون‌های تخصصی آقای عارف، انسانی متدین و متخلق است و به هیچ عنوان حاضر نیست فضائل اخلاقی را برای رسیدن به یک منصب سیاسی، زیرپا بگذارد. به نظر می‌رسد، دوستان در هیات‌رئیسه مجلس دست به نوعی بازی سیاسی زدند که بر این اساس، ابتدا اعلام کردند متقاضیان نام‌نویسی کنند و من نیز در این راستا، اقدام کردم اما پس از آن متوجه شدم که این نام‌نویسی به این دلیل بوده که بتوانند توجیه کنند که چون دکتر عارف تمایلی به حضور در مرکز پژوهش‌ها نداشته، نباید انتظار داشته باشد که ریاست مرکز پژوهش‌ها به ایشان پیشنهاد شود. پس از آن‌که برای این منظور نام‌نویسی کردم، از بنده مدارک خواستند و حتی از بنده دعوت کردند تا با حضور در جلسه‌ای، برنامه‌های خود را برای اداره مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کنم اما همه این مسائل، یک بازی بود و از پیش از انجام این مسائل، واضح و مسلم بود که رئیس مرکز پژوهش‌ها از قبل تعیین شده است و تنها هدف من از نام‌نویسی نیز این بود که این اقدام، آن‌چنان که می‌خواستند بدون هزینه انجام نشود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

خوشحالی داعش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

داعش در بیانیه‌ای نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ابراز خرسندی کرده و از هوادارنش خواسته است حملاتی را علیه برلین و بروکسل صورت دهند. گروه تروریستی داعش در بیانیه خود اعلام کرد، از این جدایی که پیامدهایی اقتصادی علیه اتحادیه اروپا دارد، خوشحال است. شبکه خبر این این خبر را منتشر کرد.

مدیرعامل بانک رفاه: نه استعفا داده‌ام و نه فرار کردم

علی صدقی درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها در دو روز گذشته مبنی بر خروجش از کشور، افزود: در دفتر کارم در بانک نشسته ام؛ پنجشنبه ها ادارات ستادی بانک تعطیل است و من نیز تلفن همراه خود را خاموش کرده بودم.
مدیرعامل بانک رفاه درباره خبرسازی ها درباره خروجش از کشور در هفته گذشته نیز اظهار داشت: «اینکه روز پنجشنبه که ادارات ستادی بانک تعطیل و ممکن است من به مسافرت رفته و تلفن همراهم را خاموش کرده باشم، به دروغ بگویند که فرار کرده است، چه مبنا و توجیهی دارد.» صدقی تاکید کرد: «برای چه و به چه دلیل باید فرار کنم؟ مگر جرمی مرتکب شده ام؟ اینگونه اخبار دروغ منتشر کردن خلاف تقوا و انصاف است و در هیچ مکتبی وجود ندارد.» وی افزود: «باید با کسانی که مردم را با اخبار دروغ تحریک کردند و مردم را به آه و ناله و افکار غلط انداختند و آنها را به مسئولان نظام بدبین کردند برخورد کرد.» ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

اعلام موجودیت رسمی فراکسیون سوم پس از تعطیلات
مهرداد لاهوتی بائوج ، نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با اشاره عزم نمایندگان مستقل برای تشکیل فراکسیون سوم، اظهار داشت: امیدواریم پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه و پایان تعطیلات مجلس، در راستای تشکیل فراکسیون مستقلان اقدام کنیم. برنامه ما این است که بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، رسماً اعلام موجودیت کنیم. درواقع باتوجه به این‌که تعدادی از نمایندگان به‌عنوان اعتدالیون دو جناح در مجلس حضور یافته‌اند، این نمایندگان اعتدالگرا قصد دارند فراکسیون خود را تاسیس کرده و اعلام موجودیت کنند. به هیچ عنوان امکان جذب این گروه از نمایندگان در دو فراکسیون دیگر وجود ندارد و مسلماً اگر این امکان وجود داشت، تا به حال، این اتفاق افتاده بود و این نمایندگان در دو فراکسیون ولایت و امید جذب شده بودند. ما اقدام‌هایی در راستای تشکیل فراکسیون سوم انجام داده‌ایم و حتی اساسنامه فراکسیون هم تهیه شده است و قصد داریم پس از تعطیلات انتخابات هیات‌رئیسه و شورای مرکزی فراکسیون را برگزار کنیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پاداش 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی احمدی‌نژاد به یارانش
یک روزنامه در گزارشی در مورد پرداختهای کلان در دولت قبل و با اشاره به 'پاداش 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی احمدی‌نژاد به یارانش' به نقل از جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افطاری با وزرا نوشت: سنت پرداخت‌های نامتعارف وقتی گذاشته شد که در دولت دهم تصمیم گرفتند به خودشان «نشان» و سکه بدهند. متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع 30 نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند. اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند. چند نمونه از ریخت و پاش‌های بی حساب و کتاب دولت احمدی نژاد: اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد به اسفندیار رحیم مشایی در ٢٠ اسفندماه ١٣٩١ بود. همچنین روز ٢٢ خرداد ماه ١٣٩٢ یعنی زمانی که دو روزبه برگزاری یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود، احمدی‌نژاد در اقدامی عجولانه که همراه با حاشیه‌های فراوانی بود به ١٢ نفر از همکاران خود در دولت نشان خدمت اعطا کرد. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

اذان موذن‌زاده در آلبوم چاووشی چه می‌کند؟
استفاده محسن چاوشی از این اذان خاطره‌انگیز در آلبومش نظرات گوناگونی را به دنبال داشت. برخی مخالف این امر بودند و برخی از مخاطبان هم تلفیق این اذان با ترانه و موسیقی چاوشی را تأیید کردند. اما فرزند استاد موذن‌زاده برای اولین‌بار نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و دیدگاه‌های جالبی درباره محسن چاوشی و موسیقی داشت. جعفر موذن‌زاده نظر خود درباره استفاده محسن چاوشی از اذان مرحوم «رحیم موذن‌زاده» در آلبوم جدیدش را اینگونه بیان کرد:«به نظر من استفاده ایشان از اذان پدرم در آلبومشان مشکلی ندارد ولی بهتر بود آقای چاوشی اجازه می‌گرفتند و من هم اشعار را می‌دیدم تا بدانم که قرار است چه کاری را انجام دهند. اذان پدر من هم در دستگاه موسیقی است. در دستگاه «بیات ترک» و گوشه «روح الارواح» خوانده شده ولی اگر برای استفاده از آن به ما هم اطلاع دهند بهتر است.خبر آنلاین این خبر را منتشر کرده است.

حکم حکومتی برای ساخت یک فیلم!

در حالی که این روزها بحث عدم اجازه اکران به فیلم جدید کاهانی داغ است ، نکته مورد بررسی این است که چگونه این فیلم مجوز ساخت گرفته اما مجوز اکران ندارد . همایون اسعدیان ماجرا را اینگونه شرح داده است: با صدور پروانه ساخت فیلمی مخالفت شد و فیلمساز رفت پیش آقای ایوبی و آقای ایوبی به ما گفتند پروانه ساخت ایشان را بدهید و ما گفتیم تا حکم حکومتی ندهید این کار را نمی کنیم و این فیلم که برایش حکم حکومتی دادند امروز غیر قابل نمایش است. کانال مثلث این خبر را منتشر کرد.

موریتانی به دنبال قطع روابط با ایران
حزب حاکم موریتانی به دلیل آنچه رشد مذهب شیعه در این کشور دانسته، خواستار قطع روابط دیپلماتیک با ایران شد. حزب تمدن و توسعه حاکم بر موریتانی در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال هماهنگی با اتحادیه عرب برای درخواست از رهبران کشورهای عربی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران است. قرار است نشست بعدی اتحادیه عرب در نواکشوط، پایتخت موریتانی برگزار شود. این مطلب در روزنو منتشر شده است.
میتینگ دهه ٨٠ ها اين بار در مشهد
برخى منابع از برگزارى ميتينگى توسط نوجوانان مشهدى مشابه ميتينگ كورش تهران، در مجتمع پروماى مشهد خبر دادند.این تجمع موجب ترافیک و بر هم خوردن نظم عمومی شد که با حضور نیروی انتظامی قائله ختم به‌خیر شد.این مطلب در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است.

زلزله احتمالی پایتخت چقدر تلفات دارد؟
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر راه اندازی شهر زیرزمینی تهران و قراردادن تمام تاسیسات شهری در کانال های زیر زمینی عنوان کرد: در شرایط حال حاضر در صورت وقوع زلزله در پایتخت، بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست می دهند.مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب پذیری شهر تهران در حوزه ایمنی عنوان کرد: پیش بینی می شود در شرایط حال حاضر در صورت وقوع زلزله، بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست دهند. حادثه شهران نشان داد وجود شبکه گاز در سطح شهر می تواند مهم ترین عامل افزایش تعداد کشته ها در بحران هایی همانند زلزله است.وی با بیان این که ایمن سازی تهران با جایگزینی انرژی برق بجای گاز در برنامه ای 5 ساله امکان پذیر است، عنوان کرد: همچنین تهران نیاز به نوسازی بافت فرسوده و مقاوم سازی و ایجاد سامانه های بحران دارد.نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که پیش بینی بحران مهم ترین مرحله در سطوح مختلف مقابله با بحران است، گفت: این پیش بینی باید در تمام موارد حادثه ساز رخ دهد تا بر اساس آن اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. در این صورت می توانیم حداقل از 50 درص از پیامدهای ناشی از یک بحران را کنترل کنیم.این مطلب در افکارخبر منتشر شده است.

اتاق های فکر علیه دولت از سال 92 راه اندازی شده 
اکبرترکان به سایت انتخاب می گوید: اگر بخواهم به صراحت عنوان کنم، تشکیل اتاق فکر موضوع تازه ای نیست بلکه بعد از شکستی که اصولگرایان از سال 92 خوردند بی وقفه برای دولت مشکل سازی می کنند. این اقدامات دلیلی ندارد جز اینکه همه این ورشکستگان، هم پیمانان دولت نهم و دهم بودند و افتضاح و ناهنجاری هایی که دولت نهم و دهم در اقتصاد ایران  و در عرصه بین المللی به وجود آورد باعث مشکلات بسیاری در همه عرصه ها شد.کارنامه دولت قبل متعلق به آقای دکتر احمدی نژاد نیست بلکه این کارنامه خیلی شریک دارد شرکای این کارنامه به شدت وحشت کردند؛ چون آنچه که به جامعه در مورد اینها گفته شده، خیلی با احتیاط بود، به دلیل اینکه از سیاه نمایی پرهیز شود، البته باید به تدریح بقیه مطالب را گفت. بنابراین وحشتی که این افراد گرفته اند به دلیل این است که همه این افراد دستشان توی یک کاسه است. فکر نکنید یک نفر مثل دکتر احمدی نژاد توانست این همه ضایعات برای کشور به بار بیاورد. اینها همه با هم هستند. بنابراین همه این اشخاص به دنبال این هستند که یک کاری کنند و نوعی دوباره برای خودشان ایجاد موقعیت کنند. 

اصلاح طلبان پاي دولت ايستاده اند
محمد جواد حق شناس عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در خصوص علت سکوت اين روزهاي آقاي عارف، گفت:علت سکوت آقاي عارف اين است که ايشان براي رياست مجلس آمده بودند که متاسفانه با يک نوع بي تعهدي و بي اخلاقي روبرو شدند. بعد از ديدن اين ناملايماتي که انجام شد، تصميم گرفتند که براي تصدي پستي در چارچوب مجلس نامزد نشوند و بيشتر به امورات فراکسيون اميد بپردازند.وي در خصوص تشديد گلايه هاي اصلاح طلبان از دولت روحاني و احتمال جدايي اصلاح طلبان از حاميان دولت و شکست ائتلاف، گفت: اصلاح طلبان که از ابتدا حمايت خودشان را از دولت اعلام کردند و در اين چند سال که دولت درگير جريان افراطي و دلواپسان و مخالفان قسم خورده بود، تنها گروهي که پاي دولت ايستاد، اصلاح طلبان بودند. حالا اگر خود دولت احساس کرده است که نيازي به حمايت اصلاح طلبان ندارد، به خود او مربوط مي شود. اصلاح طلبان در اين مدت در حمايت از دولت کم کاري نداشتند و بدون هيچ توقعي در سه سال گذشته هر چه در توان داشتند، با هزينه هاي بسيار و با در اختيار گذاشتن امکانات ناچيزي که داشتند؛ از روزنامه تا تريبون هاي اندکي که داشتند، کوتاهي نکردند. مهمترين موضوع ، بحث سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان بود که آن را با تمام قوا و توان پشت سر دولت قرار دادند. اگر دولت تمايلي ندارد که از اصلاح طلبان بهره بگيرد يا احساس مي کند که در جايي ديگر از اين پشتيباني برخوردار است، به خود دولت باز مي گردد.این مطلب در آریا منتشر شده است.

حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران بسته شد
طبق تصمیم وزیر اقتصاد حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران که چندی پیش به دلیل دریافت وام های میلیونی برکنار شده بود بسته شد. شواهد نشان می دهد که این تصمیم مدیرعامل بیمه ایران و اعضای هیات مدیره که از تسهیلات کلانی برخوردار شدند قبل از ابلاغ تصمیم اخیر دولت صورت گرفته بود.بر اساس اطلاعات جدیدی که خبرنگار فارس آن را کسب کرده است، طبق تصمیم وزیر اقتصاد حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران مسدود و تمام 600 میلیون تومانی که وی تحت عنوان تسهیلات دریافت کرده بود مسترد شده است.فارس این خبر را منتشر کرده است.

افشای اسناد جدید درباره بیمه مرکزی
در حالی که پیشتر دلیل تغییر مدیرعامل سابق شرکت بیمه ایران به دلیل اخذ وام صدها 600 میلیونی کم‌بهره توسط وی عنوان شد، پیگیری‌ها حاکیست مدیرعامل جدید نیز علاوه بر دریافت حقوق‌ 17 میلیونی در زمان عضویت در هیأت مدیره این شرکت، تاکنون بیش از 350 میلیون تومان وام کم بهره دریافت کرده است. بر اساس مستنداتی که در اختیار فارس قرار گرفته، جمع حقوق و مزایای وی نیز در اردیبهشت ماه البته با مسئولیت عضو هیأت مدیره نزدیک به 17 میلیون تومان بوده است.

درخواست توکلی از دادستانی

احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم نامه‌ای را خطاب به دادستان با عنوان «جناب آقای دادستان! از مردم در برابر قانون­‌شکنان یقه سفید حمایت کنید تا در مبارزه با فساد در کنارتان باشند»

ورود مجلس به موضوع انتشار قراردادهای دولتی

سید‌حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تأخیر دولت در اجرای قانون راه‌اندازی پایگاهی برای انتشار قراردادهای دولتی گفت: مجلس شورای اسلامی بر روی شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی تاکید دارد و بند 33 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با هدف شاف‌سازی در مجلس به تصویب رسیده است.وی با بیان اینکه وقتی همه قراردادها با عدد و رقم در سایت سازمان مدیریت منتشر بشود حق و حقوق همه افراد کاملاً روشن و مشخص خواهد بود، گفت: با این گونه شفاف‌سازی‌ها کمتر اتفاق می‌افتد که رانت‌خواری صورت گرفته و پرداخت‌های نجومی بی‌حساب و کتاب دریافت و یا پرداخت شود.نقوی حسینی اظهار داشت: عمل در چارچوب این قانون می‌تواند جلوی انحراف خیلی از قردادداها، معاملات و مناقصات را بگیرد.نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس حتماً به موضوع انتشار قراردادها و معاملات دستگاه‌های دولتی ورود خواهد کرد اضافه کرد: از مسئولان دولتی توضیح خواهیم خواست که چرا در سه سال اخیر از شفاف‌سازی قراردادهای دستگاه‌های دولتی اجتناب شده است؟این گفت و گو را فارس منتشر کرد.

افزایش ۳۰۰ برابری مهاجرت پرستاران!

«مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی در اردیبهشت و فرودین امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.» رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در حالی روز گذشته این اظهارنظر تکان‌دهنده را انجام داده است که نظام بهداشت و درمان ایران از کمبود پرستار رنج می‌برد؛ چنان که تعداد پرستاران در بیمارستان‌های ایران بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است.روزنامه آرمان در ادامه نوشت: «افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی در دو ماه اردیبهشت و فرودین امسال یعنی تقریبا همه پرستاران در حال ترک کشور هستند. با این که صحت چنین ادعایی تاکنون تایید نشده، کمبود پرسنل بیمارستانی و درمانی از قبیل پرستاران در کنار کمبود تجهیزات پزشکی و بیمارستانی یکی از معضلات اصلی بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود. سال گذشته محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار که عنوان کرده بود کشور با معضل جدی کمبود پرستار مواجه است از تعداد زیاد دانش‌آموختگان رشته پرستاری خبر داد که چون در تخصص خودشان به کار گرفته نمی‌شوند، از کشور مهاجرت می‌کنند یا به مشاغلی غیر از پرستاری روی می‌آورند. بنابراین باید گفت کشور با کمبود پرستار مواجه نیست بلکه با کمبود ساختاری برای به‌کارگیری همه فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری مواجه است. در عین حال که عنوان می‌شود بیمارستان‌ها پرستار کم دارند اما پرستاران بیکار زیادی وجود دارند. این بیکاری یا شرایط بد کاری باعث مهاجرت پرستاران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کانادا و استرالیا می‌شود. بر اساس آخرین آمار سال گذشته در مورد مهاجرت دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف، کانادا و بعد استرالیا دو مقصد اصلی مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی بوده است که موفق به یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود در داخل کشور نشده یا از حقوق و شرایط کاری خود رضایت نداشته‌اند.

نقش خاتم الانبیاء در انتقال آب خزر به سمنان

علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو در برنامه ریزی و امور اقتصادی در گفت‌و‌گویی، درباره این شنیده‌ها که طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان خارج از اراده وزارت نیرو و تحت فشار قرارگاه خاتم الانبیاء بوده است نظر شما چیست، گفت: ممکن است سدسازی‌ها تحت فشار مقامات محلی استان‌ها و نمایندگان مجلس اجرا شود اما اینکه گفته شود خاتم النبیاء هم جهت اجرای پروژه‌ای اصرار داشته باشد نمی‌تواند صحت داشته باشد.وی افزود: شرایط لازم برای اجرای این پروژه داشتن مجوز زیست محیطی و حل مباحث مدل اقتصادی است و مادامی که این کار‌ها انجام نشود اجرای این پروژه صحیح نیست.دائمی تصریح کرد: اینکه به دلیل تمایل و کمبودهایی که در استانهای مختلف به حق وجود دارد طرحی را شروع کنیم قطعا مورد تایید وزارت نیرو نیست و ترجیح ما این است که کاملا قانونمند مطابق مقررات اول ماده ۲۱۵ عمل کنیم و همچنین مدل‌های مالی تعریف و تامین اعتبار صورت گیرد و چهارم اینکه مجوز زیست محیطی و فنی صادر شود تا کار انجام شود.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

درخواست کارگران برای دریافت فطریه!

جعفر اردستانی رئیس شورای کارگری کارخانه قند ورامین گفت: در پایان سال 94 کارخانه قند ورامین در مجموع 280 کارگر داشت که از این تعداد 200 نفر آنها قراردادی بودند که همگی امروز بیکار شده اند. رئیس شورای کارگری کارخانه قند ورامین گفت: از نماینده شهرستان خواسته ایم نامه ای به ما بدهد تا بتوانیم به مسئولین امر ارائه کنیم تا بخاطر مشکلات بسیار زیاد مالی به ما فطریه پرداخت کنند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

توصیه روحانی درباره دوست قدیمی‌اش

روزنامه "وچرنی لیست" زاگرب در مقاله‌ای به معرفی "محمدرضا صادق" مشاور رسانه‌ای سابق روحانی که اخیرا به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران راهی کرواسی شده، پرداخت و نوشت: محمدرضا صادق سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی دوست نزدیک و همکار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بوده است.آقای صادق دارای نفوذ و قدرت سیاسی بسیار زیادی در ایران است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار