انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده و است و این مهمترین وجه ممیزه آن از سایر تلاشهای بزرگ ملل جهان برای تامین منافع و خواست های خود بوده است.
کد خبر: ۲۵۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 26 June 2016
انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده و  است و این مهمترین وجه ممیزه آن از سایر تلاشهای بزرگ ملل جهان برای تامین منافع و خواست های خود بوده است.

علاوه بر اینکه مسائل مادی  و اقتصادی و .. در شکل گیری انقلاب ما نقش ایفا نموه اند فرهنگ و مساله هویت خواهی از همه علل و عوامل پیروزی انقلاب پررنگ تر و عمیق تر بوده است.

اما چرا بعد از 37 سال سپری شدن از عمر انقلاب، رهبر عالی این راه پر رهرو می گویند از وزارت ارشاد نا امید شده است. وزارت ارشاد در این بین اما تنها نیست ، به این مجموعه شرمنده بایستی مجموعه های فرهنگی مانند صدا و سیما را نیز افزود.

البته اینها فرع بر مساله است.چرا که اصل موضوع کاسته شدن از عمق و اهمیت فرهنگ در مطالبات مردم است. مهمترین عنصر تحقق پیروزی های انقلاب حسب منویات امام و رهبری پابه کار بودن مردم است اما اکنون مشاهده می گردد که اغلب مردم در قبال این شکست های فرهنگی چندان حساسیتی از خود نشان نمی دهند.

اینکه  بازیگری  با شلواری پاره در برنامه تلویزیونی حاضر میشود ودر  فضای مجازی که اغلب مردم حضور دارند بعضا مود تشویق و به اصطلاح لایک قرار می گیرد حاکی از این است که در مهندسی فرهنگی مورد نظر رهبری چندان اقدامات مفیدی انجام نگرفته و ذائقه های فرهنگی مردم به درستی طراحی و مدیریت نشده است. چراکه  ذوق زده شدن برای چنین اباحه گری هایی  نشان از خلا هایی دارد که در مباحث مهندسی فرهنگی بنا بود با نظر علمی و کارشناسی تامین گردد.

سیاوش توحیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار