گزارش تابناک تبریز از صحن شورای شهر تبریز
جلسه شورای اسلامی شهر تبریز طبق منوال هر هفته در عمارت موزه در میدان ساعت برگزار گردید.
کد خبر: ۲۵۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 26 June 2016
علی شیاری نیز در این جلسه با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولین، اعلام کرد: به تازگی مد شده که هر اتفاقی در این شهر می‌افتد به گردن شورای قبلی می‌اندازند؛ بهتر نیست بپرسیم ما در شورای چهارم چه کرده‌ایم؟

وی در ادامه متذکر شد: متاسفانه دستورات شهردار در زیرمجموعه عملی نمی‌شود و با الفاظی همانند شهردار نوشته که نوشته شاید سر در نیاورده نوشته است !!
 شیاری، با اذعان اینکه رسانه‌ها همچنان بعد از نوشتن خبر انتقادی تهدید می‌شوند افزود:نمی توان 11 ماه منتظر جواب نامه ی که دو هفته پیش نوشتم را بکشم .

اقدام عملی برای تفریغ بودجه 94 نشده است

ایران آهور دیگر عضو شورای شهر کلانشهر تبریز نیز گفت: با توجه به اینکه تفریغ بودجه سال۹۴ باید تا پایان خرداد ارائه می شد ولی تا به این لحظه این اقدام عملی نشده است.
در این میان عابدزاده طی تذکری گفت: 48 دقیقه از زمان نطق پیش از دستور می‌گذرد اما فعلا کاری نکرده‌ایم و لوایح بر روی زمین مانده است؛ بهتر است به جای طرح مسائل غیرمهم کار مردم را راه بیندازیم.
انتقاد از وضعیت نا مطلوب گلزار شهدای وادی رحمت و ستارخان

امیرحقیان نیز به پروژه زیر گذر توانیر اشاره کرد و افزود: قبل از آغاز این پروژه مقرر بود رو گذر شود ولی به دلیلب رخی مشکلات تبدیل به زیر گذر شد و باید مسئولین امر هزینه های پرت این پروژه را در شورا توضیح دهند.

وی از وضعیت نا مطلوب گلزار شهدای وادی رحمت و ستارخان انتقاد کرد و افزود: عدم توجه به قبور شهدا خجالت آور است و خانواده های شهدا نیز از این امر ناراضی هستند.

مردم به خاطر این اتفاقات به ریش ما می‌خندند

جعفر مدبر نیز در واکنش به اظهارات حضرتی گفت: مسئولین استانی باید شورا بیایند و پاسخگوی این مشکلات باشند؛ چرا با حیثیت مردم بازی می‌شود؟ یکی می‌رود بازداشت و بعد چند ماه برمی‌گردد و می‌گوید سوءتفاهم بوده است!
وی تشریح کرد: مردم به خاطر این اتفاقات به ریش ما می‌خندند، رئیس دادگستری پاسخگو باشد؛ در این اتفاقات با آبروی افرادی همچون  علاء الدین بازی شد؛ به خاطر صیانت از آبروی نظام هم که شده مسئولین پاسخگو باشند، واقعا نمی‌دانیم چه کسی پاسخگوی آبروهای ریخته شده خواهد بود.
 
وای به حال این شورا
در ادامه اسماعیل چمنی با بیان اینکه باید مصلحت ها کنار گذاشته شود افزود: وای به حال این شورا، باید مصلحت ها را کنار گذاشته و طبق قانون عمل کنیم ،و در شورا باید مدیریت قاطع و قانونی باشد.
خاماچی: کار دبیری بداخلاقی و غیر قانونی بود
المیرا خاماچی نیز در این بین با انتقاد شدید از عملکرد دبیری در انتخاب جانشینان دو عضو دستگیر شده، خاطرنشان کرد: آیا درباره حضور جانشین ما در کمیسیون نیز بدین گونه جلسه گذاشتید یا به صورت شخصی تصمیم گرفتید؟ شما بداخلاقی و کار غیرقانونی کردید، چه فرقی میان ما آقای شیری آذر وجود دارد که در زمان ما شما تصمیم گرفتید و اکنون شورا تصمیم می گیرد؟

دبیری نیز در پاسخ اظهار کرد: ما به طور موقت ۴ نفر را معرفی کردیم و این بداخلاقی نیست، وقتی شما به هر دلیلی به جلسات کمیسیون نمی روید نفر دیگری به جای شما می رود.
تاکید خاماچی بر پرسش خود، با واکنش دبیری مبنی بر اینکه بدون هماهنگی صحبت نکنید، منجر به درگیری لفظی این دو شد.
درسخوان با یادآوری تذکر 3 دقیقه در شورا گفت:وقتی ضروریت تذکر از نظر شورا ایجاب می کند که وجود داشته باشد باید بصورت نظامند انجام گیرد.

وی همچنین خواستار یکسان سازی حقوق کارکنان شهرداری تبریز شد.

 چمنی خطاب به دبیری گفت:شما باید دو هفته پیش اقدام به رای گیری برای انتخاب سخنگوی شورای شهر تبریز می کردید

دبیری هم با اصرار چمنی برای خروج از دستور جلسه اقدام به رای گیری کرد که در نهایت با رای اعضا ،مقرر گردید تا انتخاب سخنگو با تاخیر در زمان دیگری انجام گیرد

در ادامه جلسه لایحه تصمیم گیری درباره تسری کاهش عوارض ساختمانی ۳ ماهه اول سال جاری به ۳ ماهه دوم ، مطرح شد که در نهایت این لایحه رای آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :