رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد ساز و کار برای استفاده بیشتر از نظرات نخبگان در مسیر توسعه کشور شد و گفت: امروز یکی از معضلات جامعه این است که بیکاری در میان قشر تحصیلکرده بسیار بالاست و رقم آن 18.5 است.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 26 June 2016

 سلمان خدادادی، سخنان رئیس جمهوری در دیدار اساتید دانشگاه‌ها و پزشکان را منطقی و درست دانست و اظهار داشت: یکی از دلایل تضعیف و رکود حکومت‌های ادوار گذشته در ایران این بوده که نخبگان از حکومت سیاسی فاصله گرفته‌اند و یا این که بین آنها و حکومت اختلافی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر این که دانشجویان و دانشگاهیان در طول تاریخ کشورمان و از گذشته تاکنون نقش ویژه و اساسی را ایفا کرده‌اند، گفت: اگر در دولت‌ها از دانشجویان و دانشگاهیان استفاده شود ما شاهد رشد و تعالی ویژه کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس با یادآوری این که اهل علم و دانشگاهیان در همه جوامع می‌توانند در مسائل سیاسی و حکومتی تاثیر زیادی داشته باشند از سخنان رئیس جمهوری مبنی بر لزوم رابطه نزدیک‌تر اساتید و دانشگاه‌ها با دولت استقبال کرد.

خدادادی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان همواره تاکید داشتند که اگر دانشگاهیان به عنوان قشر پیشرو وارد مسائل مختلف شوند و احساس مسؤولیت کنند پیشرفت‌های خوبی حاصل می شود.

وی یکی از معضلات جامعه را بیکاری دانست و اظهار کرد: امروز یکی از معضلات جامعه این است که بیکاری در میان قشر تحصیلکرده بسیار بالاست و رقم آن 18.5 است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که دولت باید از نخبگان دانشگاهی استفاده کند، گفت: دولت باید ساز و کار به‌کارگیری از این نخبگان را فراهم کند زیرا آنان قشر تاثیرگذار جامعه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار