کد خبر: ۲۵۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 04 July 2016
موضوع افشای حقوق مدیران وارد فاز جدیدی شد و اکثر مدیران ارشد مجبور به انتشار فیش های حقوقی شدند. اما در استان آذربایجان شرقی پس از انتشار مطلبی در سایت تابناک تبریز مبنی بر انتشار فیش حقوقی مدیران ارشد استانی، امروز شهردار تبریز  فیش حقوقی خود را انتشار داد. خبرنگار تابناک با علی شیاری عضو شورای شهر تبریز در باره این موضوع گفتگویی انجام داد.

✅انتشار فیش شهردار توسط روابط عمومی فریب افکار عمومی است

در مورد انتشار فیش حقوقی نبایستی فرد خاصی  را مورد خطاب  بدهیم بلكه كل مديران استان وازجمله مديران شهرداري  بايستی مجموع دريافتي خودرا اعلام نمايند ولی در مورد انتشار فیش حقوقی شهردار تبریز اين اقدام روابط عمومي به نوعی فريب افكارعمومي است زیرا به جاي انتشار مجموع دريافتی  فقط فيش ثابت حقوق که تنها گوشه ایی از کل را اعلام می کنند این در حالی است که  مديران مناطق ومديرعامل ها و مديران ستادي ازمبلغ فیش بیشتر حقوق دریافت می کنند.

موراد مهم نکات گفتگوی تابناک تبریز با علی شیاری به شرح زیر است:

✅به اذغان خود شهردار تنها ما به تفاوت حقوق منطقه آزاد نجفی با شهرداریش 8 میلیون است

طبق قانون حکم و فیش شهردارها از سوی استاندارهای زده میشود و در این باره من فیش سال 94 شهردار تبریز را که از طرف استانداری اعلائم شده بود را دیدم که در حدود 3 الی 3.5 میلیون بود اما از طرفی دکتر نجفی  کارمند اداره دیگری است و اینگونه افراد که از سازمان دیگری به شهرداری منتقل شده اند ما به تفاوتی نسبت حقوق در اداره قبلی شان دریافت می کنند.
شهردار تبریز در یکی از جلسات شورا اذعان داشت که  تنها در حدود 8 الی 9 میلیون ما به تفاوت حقوق قبلی شان در منطقه آزاد ارس را  از شهرداری تبریز دریافت می کند که این حرفشان با فیشی که منتشر کرده اند سر سازگاری ندارد.

✅آیتم های فیش منتشر شهردار تبریز با هم نمی خواند
البته در مورد فیشی  که شهردارتبریز منتشر کرده است، نشان می دهد بخش قابل توجهی از حقوق شان به پرداخت وام صرف میشود که در این باره باید پاسخگو باشند که این وام را ازبا چه ضوابط واز چه بانکی دریافت کرده اند که من  بعنوان اعضای شورا از کم و کیف این وام خبردار نیستم.
در فیش منتشر شده مربوط به شهردار تبریز اگر توجه کرده باشید اضافه کار شهردار 3 میلیونی تومان است واین اضافه کاری با پایه حقوق هم خوانی ندارد و همچنین دیگر آیتم های این فیش با یکدیگر همخوانی ندارد.

✅نجفی بایستی کل دریافتی اش را انتشار دهد نه گوشه ایی از حقوق اش را !

شهردار تبریز اگر می خواهند فیش خود را منتشر کنند بایستی  مجموعه کل دریافتی سالیانه خود را از شهرداری تبریز را منتشر کند زیرا تنها شهرداران مناطق و برخی از مدیران بلند پایه دیگرعلاوه برمبلغ فیش حقوقی که دریافت نمی کنند به خاطر عضویت در هیئت مدیره سازمان  ها هیئات ارزیابی دیگر به صورت متوسط 20 الی 30 میلیون در هرسال دریافت می کنند
این در حالی است که شهردار تبریز عضو شورای تمامی سازمان های  موجود در شهرداری تبریز است و اگر سالیانه از هر سازمانی 3 میلیون دریافت کند با احتساب تعداد سازمانهای شهرداری تبریز  مقدار سالیانه این مبلغ بیش از 100 میلیون می تواند باشد

✅آیا شهردارتبریز رقم بزرگ حق فنی عمرانی را دریافت می کند ؟؟

 از منظر دیگر طبق قانون حق فنی عمرانی  که معادل یک هزارم بودجه عمرانی شهرداری است بعبارتی اگر بودجه عمرانی  سالیانه شهر 1000 میلیارد تومان باشد فقط 1 میلیارد تومانعایدی شهردار از این محل خواهد بود، شهردار تبریز باید پاسخگو باشد که آیا این مبلغ  را دریافت می کند ؟؟ اگرآری بایستی مقدار این مبلغ را نیز انتشار دهند.


خیلی از موارد من جمله عضویت در شورای سازمان و هیئات ارزیابی و پاداشی که از 2 و 3 ماه یکبار پرداخت میشود ذکر نمیشود لذا جناب نجفی اگر می خواهند فیش منتشر بکنند بایستی  کل دریافتی سالیانه خود از شهرداری تبریز را اعلائم فرمایند نه اینکه تنها گوش و کناری از دریافتی شان را انتشار دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
منم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
با سلام و احترام:

فیش حقوقی جناب شهردار در ماه اردیبهشت تقریبا" به واقعیت نزدیک بوده و لی یادآوری دو موضوع قابل اهمیت است: اضافه کارهای ایشان در دو ماه متوالی متفاوت است.کسانی که در شهرداری مشغول به کار میباشند میدانند که این دور از واقعیت است.
ثانیا" و مهمتراز همه اینکه یک درصد تمام بودجه عمرانی محقق در هر سال به حساب آقای شهردار واریز میشود که معمولا" حدود هزارو هفتصد میلیارد تومن میشود حالا ما این را هزار میلیارد فرض میکنیم که نتیجه اینکه حدود 10 میلیارد در هر سال به حساب ایشان واریز میشود.
پس بدین ترتین چه حقوق خوبی دارند جناب شهردار.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :