مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج عنوان کرد
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سازش، تکفیر و استکبار به عنوان سه چالش مهم جهان اسلام است، گفت: به زودی شاهد جهانی شدن اسلام خواهیم بود.
کد خبر: ۲۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 14 July 2016

به گزارش تابناک تبریز از سپاه عاشورا، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی در همایش تخصصی مدیران عقیدتی و نظارت حوزه های بسیج شمالغرب کشور در تبریز با بیان اینکه مبدا این جهانی شدن ایران است، اظهار داشت: این نکته مهم در آیات قرآن و روایات موجود در کتب معتبر اهل سنت و شیعه آمده است که ایران، زمینه ساز جهانی شدن اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های جهان اسلام، از سازش، تکفیر و استکبار به عنوان سه چالش مهم جهان اسلام نام برد.

حجت الاسلام تویسرکانی با توجه به چالش سازش، تصریح کرد: این چالش درونی و بزرگ کشور است که عده ای آن را با نگاه دین، عده ای با عقل و عده ای با نگاه منافع ملی توجیه می کنند.

این مسئول بسیجی خاطرنشان کرد: باید در خصوص جریان سازش بصیرت داشته باشیم چراکه جریان سازش، گاهی در لباس انقلابی به میدان می آید و در برهه کنونی نفوذ عامل مهمی در جریان سازش است.

وی جریان تکفیری را مانع دوم جهانی شدن اسلام دانست و ادامه داد: این جریان چالشی منطقه ای است که متاسفانه چنین وانمود می کنند که داعش با بدنه اهل سنت در ارتباط است در حالی که وهابیت برای رسیدن به قدرت 400 هزار نفر را در حجاز و دیگر ممالک اسلامی کشته است که حدود 350 هزار نفر آن‌ها از اهل سنت بوده است.‌

حجت الاسلام تویسرکانی مانع سوم را استکبار نام برد و اظهار داشت: استکبار برای ممانعت از جهانی شدن اسلام به همه قدرت‌ها و ابزارهای رسانه‌ای متوسل شده است که برای رسیدن به اهداف خود از جریان سازش در داخل کشور و جریان تکفیر در جهان اسلام بهره‌برداری می‌کند.

وی ولایت مداری را نقطه مهمی در مقابله با این سه چالش جهانی شدن اسلام عنوان و بیان داشت: امروز ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب با همه وجود از جهان اسلام دفاع می کنند و ظلم به سنی فلسطینی، شیعه بحرینی و مظلوم یمنی را در قالب جنگ های قوم و قبیله‌ای قبول ندارند و منافع ملی مسلمانان را مدنظر قرار می دهند.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: مدیران عقیدتی و نظارت باید روشنگری را با بیانی قرآنی و گفتمان رهبری و مطالعه تاریخ احزاب و صدر اسلام انجام دهند.

نیازمند ایمان، اخلاص و ایثار بسیج هستیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش تخصصی مدیران عقیدتی و نظارت حوزه های بسیج شمالغرب کشور در تبریز، با بیان اینکه هر چه زمان می‌گذرد، نیاز به تفکر و فرهنگ بسیج در جوامع اسلامی بیشتر احساس می شود، گفت: در زمان حاضر به ایمان، اخلاص و ایثار بسیج نیازمند هستیم.

حجت الاسلام حسن کاملی فر با اشاره به اینکه گذشت زمان، ابعاد مختلف تدبیر امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی بهتر تبیین می شود، افزود: به واسطه تفکر و فرهنگ بسیجی است که روز به روز قدرت تاثیرگذاری ایران اسلامی در جهان بیشتر می شود.

وی با اشاره به خطبه 118 نهج البلاغه، حق محوری، متحد و همراه بودن، ولایتمداری و مرد روزهای سخت بودن را از مشخصات و شاخص های اصلی بسیجیان برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود همین یاوران و حامیان ولایت است که استکبار جهانی پس از 38 سال به واسطه توطئه ها و فتنه های خود، نتوانسته علیه ایران اسلامی کاری انجام دهد.

حجت الاسلام کاملی فر در سخنان پایانی خود تاکید کرد: اگر مجموعه عقیدتی و نظارت مورد توجه و پشتیبانی سازمان بسیج قرار گرفته و دارای سازمانی مدون باشد، این روحیه خدمت و انگیزه فعالیت را در مدیران عقیدتی و نظارت مضاعف خواهد کرد.

همایش تخصصی مدیران عقیدتی و نظارت حوزه‌های بسیج شمال‌غرب کشور با شرکت بیش از 700 نفر در حسینیه سپاه عاشورا برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :