بررسی آنالیزی خرید های تراکتورسازی تبریز(اختصاصی تابناک تبریز)
تیم تراکتور سازی تبریز برای حضور قدرتمند در شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر باشگاه های کشور،دست به تغییرات زیادی در تیمش زد و بازیکان زیادی از تیم رفتند و بازیکنان زیادی به این تیم افزوده شد که میتواند یکی از عوامل دیر آماده شدن تیم در لیگ برتر باشد.
کد خبر: ۲۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 16 July 2016

تیم تراکتور سازی تبریز برای حضور قدرتمند در شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر باشگاه های کشور،دست به تغییرات زیادی در تیمش زد و بازیکان زیادی از تیم رفتند و بازیکنان زیادی به این تیم افزوده شد که میتواند یکی از عوامل دیر آماده شدن تیم در لیگ برتر باشد.

خط هافبک:
این تیم با توجه به از دست دادن شاهین ثاقبی و بختیار رحمانی، به دنبال جذب هافبک بازی‌سازی برای تیم خود بود.از این رو با جذب محمد نوری و کرار جاسم خیال قلعه نویی از بابت خط میانی تراکتور راحت شد.هرچند قلعه نویی، در این پست، سعید رمضانی را نیز به عنوان جایگزین سروش رفیعی، که احتمالا نیم فصل دوم را در تیمی غیر از تراکتور توپ بزند به تراکتور آورده.
امیر پاشا از عملکرد هافبک دفاعی خود در فصل گذشته، رضایت کافی را داشت و از این رو قرارداد مهدی کیانی را یک فصل دیگر با تراکتوری‌ها تمدید کرد.
قلعه نویی در اقدام دوم، سینا عشوری را که در انتهای فصل گذشته، با اتمام قراردادش با تراکتور به ذوب آهن بازگشت، به تبریز بازگرداند تا تراکتور گلچینی از ستارگان خط میانی لیگ برتر را در اختیار داشته باشد.


پست دروازبان :
در پست دروازبان، با توجه به درخشش محمدرضا اخباری جوان، دروازه بان آینده دار تیم ملی، تراکتورسازان، احساس نیاز چندانی برای خرید دروازه بان دیگری نکردند.هرچند فرزین گروسیان، جانشینی مطمئن برای اخباری در درون دروازه تراکتور است.


خط دفاعی :
در خط دفاعی، تراکتورسازان از فصل گذشته، شجاع خلیل زاده و کارلوس کاردوسو را در قلب خط دفاعی داشت که هر دوی آنها در پایان فصل، از تیم جدا شدند و همچنین فردین عابدینی و علی حمودی نیز با ترک سرخپوشان، به تیم‌های دیگری پیوستند.
امیر قلعه نویی برای ترمیم این پست، محسن بنگر با تجربه را از پرسپولیس، هادی محمدی جوان و سرباز را از ذوب آهن و عارف آقاسی را به عنوان سهمیه‌ی زیر 23 سال از فولاد خوزستان به خدمت گرفت و با خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان و سعید آقایی به توافق برای تمدید قرارداد رسید.

خط حمله :
تراکتورسازی بهترین خط حمله‌ی چند سال اخیر را در اختیار دارد و دست امیر پاشا در انتخاب بازیکن برای این پست بسیار باز است.
فرزاد حاتمی، که در فصل گذشته، با جنگندگی بسیار در خط حمله، عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشت با تراکتوری ها تمدید کرد و یک سال دیگر پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد.
مهدی شریفی نیز که در نیم فصل دوم از طلایی پوشان اصفهانی به جمع تراکتوری‌ها پیوست، مصدومیت اواسط نیم فصل دوم، اجازه‌ی خودنمایی را به وی نداد و اغلب به عنوان نیمکت نشین از او یاد میشد. اگرچه با بهبود یافتن شرایط مصدومیتش، امیدوار است با جلب رضایت قلعه نویی، در نوک پیکان خط حمله‌ی تراکتور قرار گیرد.

آلویز نانگ هم که در نیم فصل دوم از نفت تهران به تراکتور آمد، در انتهای فصل، این تیم تبریزی را به مقصد لیگ امارات ترک کرد و قلعه نویی برای جانشینی وی با لوسیانو ادینهو، ماشین گلزنی دو فصل پیش تراکتور، به توافق نهایی رسید و قرارداد خود را به امضا رساند.
همچنین قلعه نویی، آقای گل دوم فصل گذشته‌ی لیگ برتر باشگاه‎‌های کشور را نیز در لیست خود دارد.
محمد ابراهیمی که با گسترش فولاد، در فصل گذشته، با 11 گل پس از مهدی طارمی، بهترین گلزن لیگ لقب گرفت، امیدوار است این فصل نیز در دیگر تیم شهر تبریز، بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد.
شهرام گودرزی نیز که در هر دو تیم شهرداری و گسترش فولاد سابقه‌ی بازی دارد، به تراکتورسازی پیوسته است و قلعه نویی میتواند روی سرعت او در هنگام حملات حساب ویژه‌ای باز کند.

با تمامی این تفاسیر،امیر قلعه نویی، با توجه به جدایی سربازان، در پست های مختلف، از بازیکنان تقریبا یکسانی استفاده کرده و تیم یک دستی را روانه‎‌ی مسابقات لیگ خواهد کرد.
همچنین به نظر میرسد با توجه به گلچینی از بازیکنان محبوب، نظیر ادینیو، کرار جاسم، محمد ابراهیمی،سینا عشوری و... شاهد بازی های پرتماشاگری در لیگ شانزدهم باشیم.

متن و گزارش : ( محمد حسین شهابی نیا )






اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
با سلام و تشکر فراوان. فوق العاده زیبا بود گزارشتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تراختور سن قهرمانسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
خیلی حرفه ای کار شده بود.
یاشاسین f14 تراختور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :