نماینده رهبر انقلاب در استان با انتقاد از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متاسفانه شاهد برگزاری کنسرت های غیر اسلامی و زننده هستیم و اگر بخش نامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت. این طرح موجب بی بند و باری و ترویج فساد می شود.
کد خبر: ۲۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 17 July 2016
به گزارش تابناک تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مسئولین هیئت نظارت و دست اندرکاران شورای نگهبان در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: وجود چنین شورایی در هر کشوری، خصوصا کشور اسلامی مثل ایران بسیار مهم و ضروری است تا بر سلامت انتخابات نظارت کرده و مراقبت کند و صلاحیت ها کاندیدا ها را مورد ارزیابی قرار دهد و این موجب عدم هرج و مرج در جامعه می شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان با اشاره به طرح ایجاد شورایی مثل شورای نگهبان در زمان قیام مشروطه، گفت: در قیام مشروطه از جمله مسائلی که مطرح شد این بود که علما و متخصصین باید مجتهدین طراز اول و اسامی بیست نفر از علما که دارای عدالت و فقاهت و خصوصا آگاهی و آشنایی با مسائل روز باش را باید به مجلس معرفی کنند تا موادی را که در مجلس مطرح می شود را مورد بررسی قرار دهند تا مبادا قانونی غیر اسلامی و بر خلاف شریعت اسلامی تصویب شود.

وی، اضافه کرد: در زمان ستم شاهی نه قانون دارای ارزش و اعتبار بود و نه شرع و شاه هر چه دلش می خواست می کرد؛ در زمان رضاخان که به طور کامل دیکتاتوری و قلدری محض بود و در زمان محمد رضا شاه هر چند مجلس وجود داشت اما فرمایشی بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: به لطف و برکت انقلاب و مبعوث شدن امام راحل(ره) که شجاعت، درایت، مدیریت و بینش سیاسی اش بی نظیر بود، استعمار شکست خورد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ حضرت امام در اسفند سال ۵۷ دستور تاسیس شورای نگهبان را صادر کردند و بالاخره در تیر ماه سال ۵۹ این شورا تاسیس شد.

 در اصل نود و یکم قانون اساسی آمده است که به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها, شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که انتخاب این عده با مقام رهبری است و شش نفرحقوقدان, در رشته های مختلف حقوقی, از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و با رای مجلس انتخاب می گردند.

 آیت الله مجتهد شبستری، اشاره کرد: امام خمینی(ره) در خصوص شورای نگهبان می‌فرمودند: «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید».
شورای نگهبان به قدری از اهمیت برخوردار بود که امام راحل عظیم الشان (ره) در خصوص آن فرمودند: هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست، باید تحت تعقیب "مفسد فی‌الارض” قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: شورای نگهبان تماشاچی نیست و باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت کرده و جلوی تخلفات و ورود افراد نا صالح را بگیرد.
ویبا اشاره به فتنه ۸۸، گفت: در سال ۸۸ فتنه ای را با رمز تقلب و به منظور براندازی نظام، آغاز کردند و تن به قانون ندادند و این مساله که از پیش طراحی شده بود مورد حمایت بیگانگان قرار گرفت و چند ماه تهران را به آشوب کشاندند تا رسیدند به روز عاشورا که با آتش زدن پرچم امام حسین(ع) ماهیت خودشان را روشن کردند و معلوم شد یک عده بهایی و سلطنت طلب این اغتشاش ها را ایجاد کرده اند و با بیداری ملت فهیم و هوشیار و مدیریت رهبری عزیز این فتنه در نه دی شکست خورد و حماسه نه دی در تاریخ ثبت گردید.
 آیت الله مجتهد شبستری، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ۸۸ حساسیت بسیار ویژه ای دارند و باید مراقبت کرد تا فتنه دیگری رخ ندهد.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان با انتقاد از عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقامتی و چشم دوختن به دست دشمن، اظهار داشتند: متاسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و بیکاری هستیم و همه اینها اغلب به خاطر مدیریت های غلط دولتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: متاسفانه شاهد کم لطفی ها به فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری هستیم. حتی در نام بردن از ایشان هم ادب را رعایت نمی کنند.

ایشان، خاطرنشان کردند: نباید منتظر دروازه های خارجی و آمریکا بمانیم این ها عهد شکن هستند و باید به خودمان اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

نماینده رهبر انقلاب در استان با انتقاد از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متاسفانه شاهد برگزاری کنسرت های غیر اسلامی و زننده هستیم و اگر بخش نامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت. این طرح موجب بی بند و باری و ترویج فساد می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
آقا كنسرت را جمع كنيد صحنه هاي زنده اعدام پخش كنيد روح يك عده جلا پيدا ميكنه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اشتباهی منفی دادم بس شما بفرمائید جوانها چه کار کنند دنبال چه تفریحاتی بروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار