هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا:
در نیمه دوم نیز تراکتورسازی کار را بهتر آغاز کرد و درحالی که 7 دقیقه از این نیمه سپری شده بود روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازان با یک ضربه کات دار زیبا دروازه نسف را فرو ریخت تا ورزشگاه غرق در شور و شادی شود.
کد خبر: ۲۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 22 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، دو تیم تراکتورسازی تبریز و نسف قارشی ازبکستان عصر امروز از ساعت ۱۸:۰۰ در استادیوم یادگارامام (ره) شهر تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود تیم ازبکستانی و حذف دوباره تراکتور از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا همراه شد.

در این دیدار تراکتورسازی که در میان تعجب همگان با ترکیبی بدون ادینیو و آندرانیک تیموریان پا به این دیدار گذاشته بود اما با این وجود در نیمه اول حاکم مطلق توپ و میدان بود و حتی 3 بار توسط بایرامی، نریمان جهان و میرهانی هاشمی تیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد اما از رسیدن به گل در این نیمه ناکام ماند تا بدین ترتیب در پایان نیمه نخست دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

در نیمه دوم نیز تراکتورسازی کار را بهتر آغاز کرد و درحالی که 7 دقیقه از این نیمه سپری شده بود روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازان با یک ضربه کات دار زیبا دروازه نسف را فرو ریخت تا ورزشگاه غرق در شور و شادی شود.

پس از این گل بازی متعادل شد و نسف قارشی برای جبران نتیجه از لاک دفاعی خارج شد. درحالی که بازی متعادلی در جریان بود این تیم مهمان بود که در دقیقه 59 روی یک ریباند به گل تساوی رسید. ضربه بازیکنان این تیم با دفع ناقص حامد لک در جلوی آرتور گئورکیان افتاد و این مهاجم فرصت طلب نیز با یک ضربه سر توپ را از بغل دستان لک به تور دروازه تراکتورسازی چسباند تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

تراکتورسازان که پیروزی را از دست رفته می‌دیدند، نتوانستند بازی نیمه اول خود را در این نیمه به نمایش بگذارند و در دقیقه 71 بازهم این تیم نسف قارشی بود که روی یک کرنر گل برتری را به ثمر رساند. بازهم آتور گئوریکان در متن این گل قرار داشت و موفق شد از روی ضربه کرنر بصورت مستقیم دروازه لک را باز کند تا در عین ناباوری تیم ازبک همچون دیدار رفت باخت یک بر صفر را با نتیجه 2 بر یک عوض کند.

تونی اولیویرا در ادامه برای بازگشت به لیگ قهرمانان ادینیو را به بازی فرستاد اما حضور این بازیکن نیز نتوانست برای تراکتورسازی مفید واقع شود و در نهایت این دیدار با برتری 2 بر یک تیم نسف قارشی به پایان رسید.

بدین ترتیب تراکتورسازی با این شکست خانگی به سرنوشت 2 دوره گذشته دچار شده و در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها از دور مسابقات کنار رفت.

داور سنگاپوری کار قضاوت این دیدار را بر عهده داشت که در این بازی به سایفی‌یف (36) از نسف و مهدی کیانی (45) و میر هانی هاشمی (69) از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

تراکتورسازی تبریز: حامد لک، حبیب گردانی، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، سعید آقایی (67 فرید بهزادی کریمی)، مهدی کیانی، شاهین ثاقبی، محمد پوررحمت الله (75 ادینهو)، احمد امیرکامدار (60 تیموریان)، سامان نریمان جهان و مهرداد بایرامی

سرمربی: تونی اولیویرا

نسف قارشی: الدوربک سویونوف، مقصود کریم اوف، ایلخوم شوموودوف، روک روی،آرتور گورکیان، ارکین بایدولائف، شوهرو گادوئف (65 یونس اف)، اعظم اف (22 بخروم)، حمزه کریم اوف، اوبیلجون همروبه کوف، فروخ سایفی یف

سرمربی: بردیف

بدون شک عامل این نتیجه ، من هستم

تونی اولیویرا سه شنبه شب در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل نسف قارشی ازبکستان، افزود: بدون شک عامل این نتیجه که باعث شد امیدهای خود برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان را از دست بدهیم، من هستم، اما این بازی برای ما تمام شد و باید به فکر آینده باشیم.

وی اظهار کرد: در طول 90 دقیقه مقابل حریف ازبکستانی بسیار مسلط بوده و کنترل بازی را در اختیار داشتیم، اما با وجود اینکه چندین موقعیت مسلم گلزنی را به دست آوردیم، اما موفق به کسب نتیجه دلخواه نشدیم.

اولیویرا با بیان اینکه هدف ما در این بازی کسب برد بود، گفت: متاسفانه به رغم اینکه امروز بهترین نمایش خود را در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم، اما نتیجه که برای ما رقم خورد، باخت بود.

وی از بازی دادن به چند بازیکن جوان در این دیدار ابراز رضایت کرد و افزود: در این بازی پوررحمت الله، بایرامی و آقایی عملکرد بسیار راضی کننده ای داشتند.

سرمربی پرتغالی تراکتور با اشاره به حضور 68 روزه خود در این تیم، گفت: من در این مدت 44 تمرین را با بازیکنان موجود انجام داده ام و به گواه اکثر کارشناسان این تیم با تراکتوری که من تحویل گرفتم تفاوت های اساسی دارد.

وی با ابراز گلایه از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا ' ای. اف. سی ' توجه چندانی به تیم های ایرانی به خصوص تراکتورسازی ندارد، اظهار کرد: این بی توجهی در انتخاب داوران برای بازی های ما کاملا مشهود است و این امر نشان می دهد این کنفدراسیون تراکتور را تیمی ضعیف می پندارد.

اولیویرا اضافه کرد: برای دو بازی ما داورانی از عمان و برای بازی امروز نیز داورانی از سریلانکا تعیین شده بود که ما از ناحیه همین داوری ها لطمات زیادی خوردیم.

وی گفت: این بازی با تمام تلخی ها برای تراکتورسازی تمام شد و باید خود را برای ادامه بازی های حساس لیگ برتر باشگاه های ایران ریکاوری کرده و آماده شویم.

دیدار تیم های تراکتورسازی و نسف قارشی با نتیجه 2 بر 1 به نفع تیم میهمان خاتمه یافت تا تراکتورسازی با چهار امتیاز در قعر جدول گروه دی لیگ قهرمانان آسیا جا خوش کند.

حواشی این دیدار پر حاشیه :

• این دیدار در شرایط جوی نسبتا نا مساعد و در حالی برگزار شد که باد شدیدی به همراه گرد و خاک سطح شهر تبریز و استادیوم را پوشانده بود. . همچنین وزش باد روی گل دوم تیم نسف که به صورت مستقیم از کرنر وارد دروازه حامد لک شد نیز بی تاثیر نبود.

• بازیکنان هر دو تیم تبریزی و ازبکستانی ۴۰ دقیقه مانده به آغاز مسابقه وارد زمین شده و به گرم کردند پرداختند.

• استقبال نسبتا کمی از این دیدار توسط هواداران تراکتورسازی به عمل آمد که با توجه به حساسیت بازی و آسیایی بودن آن، غیر قابل پیش بینی بود. البته نباید شرایط نامساعد جوی را نیز نادیده گرفت.

• بلیط فروشی این دیدار از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر در باجه های بلیط فروشی استادیوم یادگار امام تبریز آغاز شده بود.

• طبق شنیده ها تونی اولیویرا قصد داشت برای بازی های حساس لیگ برتر، در مقابل نسف به حامد لک استراحت دهد اما در جلسه فنی نظرش را تغییر داد و برای این بازی حساس وی را در ترکیب قرار داد. البته به نظر می رسد در صورتی که نظر تونی تغییر نمی کرد و لک روی نیمکت قرار می گرفت، تراکتورسازان حداقل افسوس حذف از رقابت ها با اشتباهات دروازه بان تیم را نمی خوردند.

• وزش باد شدید حواشی مبنی بر لغو این دیدار ایجاد کرد اما کاظم شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: هیچ تغییری در زمان برگزاری بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نسف ازبکستان ایجاد نخواهد شد و این دیدار در راس زمان اعلام شده برگزار می‌شود.

• از‌‌ همان دقایق آغازین بازی حرکات خاص اولیویرا در کنار زمین شروع شد. که در صحنه‌ای از مسابقه که توپ به بیرون رفت سرمربی تراکتورسازی توپ را مهار کرده و در اختیار آقایی قرار داد و همزمان یکی از توپ جمع کن‌ها به بازیکن تراکتور توپ داد که باعث عصبانیت تونی شد. البته سعید آقایی هم توپی که به سمتش فرستاده شده بود را با یک حرکت نمایشی بازگشت داد.

• پس از مردود اعلام شدن گل مهرداد بایرامی، تونی اولیویرا خنده تلخی بر لب داشت.

• نیمه اول دیدار دو تیم که همراه با لرزدین سه باره تیر دروازه نسف و نیز مردود اعلام شدن گل بایرامی همراه بود، در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

• پس از گل مهدی کیانی، این بازیکن به سرعت به سمت تونی دوید و مربی تیمش را در آغوش گرفت. تماشاگران تراکتور هم همچون همیشه به سبک تشویق بازیکنان بوندس لیگا سه بار نام خانوادگی زننده گل را با صدای بلند بر زبان آوردند.

• در دقیقه ۵۸ روی اشتباه بازیکنان تراکتور اودیلسون شوت محکمی زد که لک توپ را ناقص دفع کرد و آرتور با استفاده از این فرصت به صورت نشسته با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد.

• آرتور دومین گل خودش در این بازی را مستقیم از نقطه کرنر وارد دروازه کرد که نباید در این گل از غفلت مدافعان تراکتور گذشت.

• از دقیقه ۸۰ تماشاگران تراکتور که از صعود تیم شان ناامید شده بودند اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

• در پایان مسابقه هواداران تراکتور، بازیکنان نسف قارشی را تشویق می کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :