سردار صفوی در یادواره شهدای اطلاعات در تبریز:
یادواره شهدای اطلاعات ۳ استان آذربایجان شرقی،اردبیل و زنجان به همت قرارگاه منطقه ای عاشورا نیروی زمینی سپاه صبح امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار گردید.
کد خبر: ۲۶۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 26 July 2016
 یادواره شهدای اطلاعات ۳ استان آذربایجان شرقی،اردبیل و زنجان به همت قرارگاه منطقه ای عاشورا نیروی زمینی سپاه صبح امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار گردید.


به گزارش تابناک تبریز،سردار سرلشکر رحیم صفوی در این یادواره ضمن یادواری های رشادت های شهدای اطلاعات در دوران دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی گفت:عذت و عظمت امروزی کشور و انقلاب را مدیون  رشادت های خون پاک بچه های اطلاعاتی  هستیم.

سردار صفوی ضمن یادآوری دورانی  که در دانشگاه تبریز مشغول  به تحصیل  است ،گفت:یکی از افتخارات ام این است که از ۴۵ سال قبل در تبریز حضور داشتم و با مردم غیور تبریز و آذربایجان زندگی کرده ام و از خداوند متعال میخواهم سرنوشت و تقدیر ما را  نیز با سرداران بزرگ آذربایجانی همچون شهید مهدی باکری گره بزند تا با شهدا مشهور شویم.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری با تشریح سطوح بندی اطلاعات و اهمیت اطلاعات  برای موفقیت در تمام عرصه ها افزود:اطلاعات در ۳ سطح  راهبردی ،منطقه ای و داخلی رده بندی میشود که در سطح استراتژیک و راهبردی  رصدد تحرکات و عملیات های دشمنان اصلی مان آمریکا و رژیم منفور صهیونستی مطرح است و از طرفی برای جلوگیری از غافلگیری در سطح دوم بایستی اشراف اطلاعاتی کامل به همسایگان خود داشته باشیم تا به دولت راهبرد استراتژیک ارایه دهیم تا متناسب با اطلاعات موجود سیاست های تقابلی و  تعاملی و یا رقابتی را اتخاذ کنند.

وی در ادامه رده بندی اطلاعاتی برای اشراف اطلاعاتی کشور اذعان داشت:در بعد دیگر بایستی تمام تحرکات معاندین  و دشمنان داخلی کشور  را از طریق اشراف اطلاعاتی زیر نظر داشت تا قبل از اینکه بتوانند به اقتصاد  و فرهنگ کشور عزیزمان ضربه بزنند بتوانیم جلوی عملیات خرابکارانه شان را بگیریم.

سردار سرلشکر رحیم صفوی درباره ضرورت و اهمیت اشراف اطلاعاتی  برای جلوگیری از غالفگیری گفت:موردهای فراوانی وجود دارد که نداشتن اطلاعات دقیق باعث غالفگیری مان شده است من جمله غالفگیری در شروع جنگ و حمله عراق  و ماجرای طبس می توان اشاره کرد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی درباره رشادت ها ی شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه ای عاشورا یاد آورشد:بسیاری از پیروزی ها و موفقیت های هشت سال دفاع مقدس در عملیات های همچون بیت المقدس و آزاد سازی فاو را مدیون رشادت و شجاعت های شهدای اطلاعات هستیم زیرا بچه های اطلاعاتی همیشه دست راست فرماندهان جنگ بوند و هم کار عملیاتی و هم کار اطلاعاتس انجام می دادند.

وی درباره تبیین رابطه ی کودتای نافرجام ترکیه و نداشتن اطلاعات کافی  و غافلگیری  افزود:علت غافلگیری دولت ترکیه در ساعات اول کودتا نشان از ضعف اطلاعاتی این کشور بود اگرچه در روزهای بعد توانستند جلوی کودتا و کودتاه گران را بگیرند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در تحلیل اتفاقات اخیر ترکیه ادامه داد:اگر چه تحرکاتی در داخل ترکیه و اطلاعاتی درباره رابطه آمریکا و فتح الله گولن وجود داشت ولی عدم توجه و اشرافیت  نیروی های اطلاعاتی باعث ایجاد کودتا شد و از طرفی حضور جان کری در روسیه همزمان با شب کودتا سوال های در اذهان ایجاد می کند ؟
این سوال را می توان پرسید که آیا آمریکا از این کودتا خبر داشت یا نه ؟ نمی توان مدعی شد که آمریکا خبر نداشت زیرا هیچ کودتایی بدون حمایت دولت خارجی با این شرایط نمی توانست این طور عمل کند
 


در پایان مراسم یادواره از  کتابی   که در وصف رشادت ها و زندگی نامه های چند تن از  شهدای اطلاعات به رشته تحریر آمده ،رونمایی گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :