معاون سیاسی وزیر کشور در تبریز:
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که سایت های منتقد عملکردهای مثبت دولت را درج نمی کنند، ادامه داد: مردم حقشان است که بدانند کاهش تورم و بیکاری، تبدیل رشد اقتصادی منفی به مثبت از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم است و توانسته کشور را از وضعیت بحرانی اقتصادی خارج کند.
کد خبر: ۲۶۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 27 July 2016
قایم مقام و معاون وزیر کشور در امور سیاسی گفت: با جهت گیری مثبت دولت تدبیر و امید در مهار سه مشکل تورم، بیکاری و رشد منفی اقتصادی، اکنون دولت به دنبال خروج از رکود اقتصادی است.

محمدحسین مقیمی در نشست فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی، با بیان این که دولت یازدهم با تورم 43 درصد، بیکاری 13 درصد و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار نداشت دولت را تحویل گرفت، ادامه داد: در این دولت توانستیم با تدابیری که انجام شد تورم را به زیر 10 درصد، بیکاری به 11 درصد و رشد اقتصادی را به یک درصد برسانیم که نشان می دهد جهت گیری دولت درست است.

وی با بیان این که تیم اقتصادی دولت بهترین برنامه ریزی را انجام داده و از منابع در اختیار حداکثر استفاده را کرده است، گفت: دولت یازدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارزش پول ملی را حفظ کند و مردم نیز از سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید پشتیبانی می کنند.

مقیمی با اشاره به این که روند خروج از رکود شروع شده و دولت برای رونق چرخه اقتصادی اهتمام دارد، گفت: باید دقت بسیاری شود که تسهیلات دولتی برای راه اندازی واحد های تولیدی هزینه شود و این پول ها به خارج از کشور و یا ساخت و ساز و خرید خودروهای لوکس هزینه نشود.

معاون وزیر کشور با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت تاکید کرد: باید با این منابع محدود کارهای بزرگ انجام شود و فرمانداران موظفند با نظارت دقیق مراقب کنند تا تسهیلات دریافتی به جای دیگر انتقال نیابد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشور از نظر امنیتی، گفت: مباحث امنیتی یکی از وظایف استانداران، فرمانداران و بخشداران است که با وجود مشکلات و ناامنی ها در کشورهای همسایه و منطقه و حتی سایر نقاط جهان شاهد امنیت بسیار خوب در کشور هستیم.

مقیمی اظهار کرد: تلاش های بسیار زیادی برای نا امن کردن ایران از سوی دشمنان انجام می شود که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی توانسته ایم با مهار و کنترل تحرکات مختلف، آنان را در انجام اقداماتشان در داخل کشور ناکام بگذاریم.

مقیمی گفت: برای پایداری این امنیت حضور، پشتیبانی و در صحنه بودن مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی بسیار مهم است و وزارت کشور مسوولیت سنگینی در ارتباط با حضور مردم در همه صحنه ها دارد و بایستی دقت کنیم که عملکرد ما در دولت و ادارات به خصوص در فرمانداری ها و بخشداری ها حفظ این سرمایه اجتماعی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به توقعات و خواسته های مردم از دولت گفت: بسیاری از این خواسته ها در زمان انتخابات از سوی دکتر روحانی مطرح شده بود که حقوق شهروندی از جمله آنها می باشد و رییس جمهوری به این مهم توجه وی‍‍ژه ای داشته و به دنبال این هستیم که مردم از حقوق قانونی و امنیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود در جامعه بهره مند شوند.

مقیمی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و برخورد سالم و پاسخگو بودن کارمندان دولت به مردم به عنوان یکی از ضروریات دستگاه های دولتی باید رعایت شود.

وی افزود: در فرمانداری ها باید محلی برای ارایه و طرح مشکلات در این زمینه ایجاد شود تا حقوقی ضایع نشده و به کرامت انسانی نیز لطمه ای وارد نشود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: دولت می تواند زمینه ساز مسایل فرهنگی باشد و با هماهنگ کردن همه دستگاه ها متولی امور فرهنگی اقدامات موثری انجام دهد.

مقیمی با اشاره به وضعیت کشور از نظر مسایل اجتماعی گفت: دو سال کار مطالعاتی سخت توسط وزرات کشور با بهره مندی از اساتید دانشگاه ها و صاحب نظران این حوزه صورت گرفته و با ارایه نتایج آن به رهبر معظم انقلاب مقرر شده هر شش ماه یک بار گزارشات و اقدامات موثر به مقام معظم رهبری تقدیم شود که در آبان ماه سال جاری سومین گزارش دولت ارایه خواهد شد.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و معتادان متجاهر اقدامات بسیار خوبی انجام داده که الگوی عملیاتی برای دیگر استان های کشور است.

مقیمی با تاکید بر این که در دنیای امروز تبلیغات و روابط عمومی و ایجاد ارتباط حرف نخست را می زند، گفت: ضروری است اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در جامعه بازتاب داده شود تا امید و پشتیبانی مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: گروهی که دولت در دست آن ها نیست ولی دل در گرو آبادانی کشور دارند طبیعی است که نقدهایی داشته باشند و ما پذیرای نقدهای منصفانه هستیم ولی برخی بحث ها به تخریب تبدیل می شود.

مقیمی تاکید کرد: اگر در مقابل تخریب های صورت گرفته مثل آنها برخورد شود به نفع کشور نیست و دولت یازدهم روش تخریبی را قبول ندارد و با ارائه عملکرد و آنچه که انجام شده در مقابل شبهات می ایستد.

وی خاطرنشان کرد: صداقت شرط اصلی و اولیه دولت یازدهم با مردم است و مردم حقشان است که بدانند این دولت چه اقداماتی انجام داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که سایت های منتقد عملکردهای مثبت دولت را درج نمی کنند، ادامه داد: مردم حقشان است که بدانند کاهش تورم و بیکاری، تبدیل رشد اقتصادی منفی به مثبت از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم است و توانسته کشور را از وضعیت بحرانی اقتصادی خارج کند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: رای مردم به عنوان حق الناس باید حفاظت شود که بی طرفی مجریان انتخاباتی و عمل به قانون وظیفه اصلی ماست.

وی با بیان این که دولت مصمم به رعایت حقوق شهروندی است، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دیدیم که فضای انتخاباتی به گونه ای بود که همه توانستند در انتخابات شرکت کرده و همه داوطلبان و طرفداران آنها توانستند سخنرانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار