معاون سیاسی وزیر کشور:
وی افزود: رکود چند سال است که کشور را گرفتار خود کرده و دولت قصد دارد با سیاست های مالی، بانکی، بیمه ای، پائین آوردن نرخ سود تسهیلات و تخصیص اعتبارات به واحدهای تولیدی که سالهاست متوقف هستند، از رکود عبور کند.
کد خبر: ۲۶۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 27 July 2016
قایم مقام و معاون وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای ایران و داخل کشور برقرار است، گفت: ایران با وجود ناامنی ها در کشورهای مختلف مصداق عینی واژه حاکمیت امنیت در جهان است.

محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امنیت خوبی در نقاط مرزی در شرق و غرب و شمال غرب کشور که برخی از کشورهای همسایه مشکل امنیتی دارند، برقرار است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال گذشته و شکل گیری ستاد امنیت انتخابات، گفت: این انتخابات نیز در امنیت کامل برقرار شد و هیچ مشکل خاصی نداشتیم و امروز با تدابیر مسئولان امنیتی و انتظامی، نظامی، سپاه و ارتش، دستگاه های قضایی، شورای تامین و شورای امنیت کشور می توانیم افتخار کنیم امنیت کامل داریم و باید شاکر باشیم.

مقیمی همچنین با اشاره به انتخابات سال 92 ریاست جمهوری، گفت : دکتر روحانی وقتی وارد عرصه انتخابات شد، قول و قرارهایی با مردم گذاشتند و نیت داشتند که آنها را به نتیجه برسانند، در موضوع حقوق شهروندی رئیس جمهوری قول هایی داده بود تا حقوق مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و غیره تضییع نشود.

وی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات 1394، گفت: نشاط اجتماعی و نشاط سیاسی در جامعه، حاصل برگزاری موفق انتخابات است که گروه های مختلف سیاسی وارد عرصه انتخابات شدند تا بتوانند داوطلبان بیشتری را معرفی کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت: در انتخابات گذشته سخنرانی ها و گردهمایی های سیاسی در کل کشور برگزار شد و داوطلبان توانستند سخن بگویند و برنامه های خود را ارایه دهند.

مقیمی گفت: نشاط اجتماعی و سیاسی حاصل از انتخابات در کشور که با شرکت گسترده مردم محقق شد، جای قدردانی دارد.

وی افزود: برخی نارسایی ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه وجود دارد که در آغاز دولت طرحی را با دانشگاه ها قرارداد بستیم که نتیجه آن اوضاع اجتماعی کشور را در تمام ابعاد نشان داد.

وی گفت: گزارش این تحقیق در هیات دولت، مجلس و سه جلسه در محضر رهبری ارایه شد که دستوراتی را در پی آن فرمودند.

مقیمی اضافه کرد: طلاق و حاشیه نشینی از جمله مشکلاتی است که باید سامان دهی شود و معضلات اجتماعی کاهش یابد تا نشاط اجتماعی افزایش یابد؛ بر این اساس هر 6 ماه یکبار دستگاه ها عملکرد خود را به رهبری می دهند که تا کنون 2 بار این گزارش داده شده و امسال آبان ماه تکرار می شود.

وی با اشاره به موفقیت ها و عملکرد دولت در عرصه اقتصاد، گفت: روزی که دولت کارش را آغاز کرد تورم در جامعه 42 درصد و رکود ناشی از تحریم ها نیز موجب رشد منفی اقتصادی منهای 6.8 درصد بود که این رقم در سال نخست فعالیت دولت به مثبت یک درصد رسید.

مقیمی افزود: تورم 42 درصدی هم به 9.2 درصد رسیده که نشان دهنده موفقیت تیم اقتصادی کشور و این امر از نتایج برجام است.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی در سال 93 سه درصد و سال 94 یک درصد بود و امسال را برای رشد 5 درصدی آماده کرده ایم.

مقیمی گفت: بر اساس چشم انداز باید رشد اقتصادی کشور هشت درصد باشد و دولت مصمم است ضمن رسیدن به این رقم، عقب ماندگی های گذشته را نیز جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت این است که راه برای سرمایه گذاری باز شود و امسال کشور از رکود عبور کند.

وی افزود: رکود چند سال است که کشور را گرفتار خود کرده و دولت قصد دارد با سیاست های مالی، بانکی، بیمه ای، پائین آوردن نرخ سود تسهیلات و تخصیص اعتبارات به واحدهای تولیدی که سالهاست متوقف هستند، از رکود عبور کند.

مقیمی همچنین یادآور شد: تعهد داریم بیکاری را نیز به 9 درصد کاهش دهیم که اگر تصمیمات در مرحله اجرا درست اجرا شود و فرمانداران و بخشداران درست کمک کنند برای عبور از رکود مشکلات حل می شود و در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز موفق خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاست های اقتصاد مقاومتی در سه استان کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی که به صورت آزمایشی در حال اجراست به خوبی شکل گیرد و راه را برای تحول اقتصادی در کشور باز کند.

وی همچنین از تائید شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: بیش از یک میلیون نفر در کشور به جز در حوزه نظارت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشارکت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار