کد خبر: ۲۶۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 27 July 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان، با ارایه گزارشی از این دیدار، گفت: دکتر روحانی در این دیدار مجددا از استقبال گرم مردم استان از ایشان در سفر استانی هیات دولت تشکر و از پیگیری مسوولان استان در خصوص مصوبات این سفر قدردانی کردند.

وی با اشاره به این که نخستین محور گزارش بنده در دیدار با رییس جمهور تشریح شرایطی بود که استان را تحویل گرفتیم، افزود: به یاد داریم که سال 92 سال سختی برای کل کشور و استان آذربایجان شرقی بود و ما در اغلب شاخص‌ها وضعیت خوبی نداشتیم.

جبارزاده با اشاره به کاهش سهم بخش کشاورزی از اعتبارات استانی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی استان در دولت گذشته که موجب اعتراضات کارگری شده بود، گفت: خوشبختانه با تلاش مدیران و همکاری تشکل‌های کارگری امروز به وضعیتی رسیده‌ایم که تعداد واحدهای بحرانی استان به تعداد بسیار کمی رسیده و شاهد حل مشکلات این واحدها هستیم.

وی با اشاره به احیای شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که در اثر واگذاری غیراصولی در دولت گذشته به وضعیت راکد رسیده بود، گفت: در مورد برخی از واحدهای مهم دیگر مثل ماشین‌سازی هم مصمم هستیم که با کمک دستگاه‌های نظارتی و قضایی و همکاری یکایک مسوولان اجرایی و تشکل‌ها مشکلات آنها را حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که قبل از سال 92 در حوزه امنیتی هم شاهد اتفاقات ناگواری بودیم، گفت: سرقت از موزه آذربایجان و دانشگاه تبریز دو مورد از این اتفاقات بود، اما امروز در سایه تلاش مسوولان و اعضای شورای تامین استان، آذربایجان شرقی به یکی از استان‌های برتر و نمونه از نظر امنیتی تبدیل شده است.

وی با بیان این که البته ما مدعی نیستیم همه مشکلات را حل کرده‌ایم، اما امروز برای حل مشکلات دارای برنامه و تدبیر هستیم، افزود: دولت تدبیر و امید شبانه‌روز در تلاش است تا مردم برای زندگی بهتر مهیا شوند و امیدواریم با تلاش مسوولان اجرایی عملکرد قابل قبولی را تقدیم مردم بزرگوار کنیم.

جبارزاده در ادامه تشریح عملکرد مسوولان استان را دومین محور گزارش خود به رییس جمهور عنوان کرد و گفت: شاه‌بیت این گزارش، پروژه‌هایی بود که به مناسبت‌های مختلف افتتاح و تقدیم مردم استان شده است.

وی افزود: افتتاح 2200 میلیارد تومان پروژه تنها در دهه فجر و هفته دولت سال گذشته نمونه‌ای از این اقدامات است که با وجود کمبود اعتبارات دولتی و در سایه تلاش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و شهرداری‌ها انجام شده است.

جبارزاده با بیان این که روند اجرای پروژه‌های عمرانی با قدرت ادامه خواهد داشت، افزود: در سال گذشته دولت نزدیک به 360 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کمک کرده است و میزان پروژه‌های اجرا شده در شهرداری‌های استان بیش از دو هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان پس از اجرای توافق هسته‌ای نیز گفت: علی‌رغم تبلیغات منفی مخالفان دولت علیه برجام، ما برکات این توافق را در بحث سرمایه‌گذاری خارجی به صورت عینی و مصداقی مشاهده کرده‌ایم.

جبارزاده گفت: بعد از اجرای برجام تنها توسط شهرداری تبریز بیش از 2500 میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی امضا شده و امیدهای ما نسبت به نتایج برجام بیشتر از اینهاست و امیدواریم شیرینی این توافق را به صورت عملی به مردم نشان دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی گزارش خود از دیدار با رییس جمهور، به عملکرد ویژه استان در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال جاری ستاد اقتصادی مقاومتی استان را با نام عاشورا تشکیل دادیم و مسوولان استان با روحیه جهادی در این راستا تلاش می‌کنند.

وی از تشکیل 53 جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این جلسات بیش از 190 مورد تصمیم در مورد رفع مشکلات واحدهای تولیدی گرفته شده و امروز صنعتگران و بخش خصوصی استان بر این باور است که دولت با تمام وجود در خدمت تولید و توسعه صادرات است.

جبارزاده با بیان این که منتظر ابلاغ بودجه‌های دولتی نبوده‌ایم، گفت: پیمانکاران شریف و متعهد استان با استفاده از منابع خود پای کار بوده‌اند و امیدواریم با تزریق اعتبارات بیشتر به پروژه‌های استان شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اطلاع‌رسانی شایسته از خدمات دولت در هفته دولت، از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست ضمن فعال‌سازی روابط عمومی‌های خود، با ستاد گرامی‌داشت هفته دولت در استان در خصوص جمع‌بندی عملکرد دستگاه‌ها همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج توسط سپاه عاشورا، همکاری دستگاه‌های مسوول را در این خصوص خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :