بهترین‌های هفته‌ی استان
تیم منتخب هفته‌ی پرونده‌ی هفته‌ی اول لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نبرد ماشین سازی با فولاد خوزستان و پرسپولیس با سایپا بسته شد و تیم های تبریزی یک برد و دو تساوی را به دست آوردند. حال میخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم منتخب هفته.
کد خبر: ۲۶۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 28 July 2016

سروی ورزشی تابناک تبریز؛ تیم منتخب هفته‌ی پرونده‌ی هفته‌ی اول لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نبرد ماشین سازی با فولاد خوزستان و پرسپولیس با سایپا بسته شد و تیم های تبریزی یک برد و دو تساوی را به دست آوردند. حال میخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم منتخب هفته.

دروازبان هفته : فرناندو دخسوس
دروازبانان تیم های تبریزی در این هفته عملکرد چشمگیری در تیمشان نداشتند.
علیرضا اخباری، سنگربان ملی پوش تراکتور با دو گلی که از دو حمله‌ی استقلال خوزستان دریافت کرد، نشان داد هنوز به آمادگی کامل نرسیده و فاصله‌ی زیادی با روزهای اوج خود دارد.
مهدی اسلامی، دروازبان ماشین سازی با اشتباه فاحش و آماتور گونه ای که در بازی فولاد داشت و در صحنه‌ی پنالتی که در خلاف جهت ضربه حرکت کرد، شاید ضعیف ترین دروازبان این هفته‌ی سه تیم استان در لیگ برتر لقب گیرد.
فرناندو دخسوس، دروازبان گسترش فولاد نیز عملکرد چندان دلچسبی نداشت و در بازی که شاید پیکان یک حمله‌ی خطرناک روی دروازه‌ی گسترش انجام نداد، موفق شد در این بازی کلین شیت کند و بهترین دروازبان هفته را از آن خود کند.

مدافع چپ هفته : مسعود ابراهیم زاده
بازیکن سابق سایپا که در نقل و انتقالات نیم فصل به این تیم ملحق شده بود، در بازی مقابل پیکان عملکرد مثبتی از خود نشان داد و طیف گسترده‌ای از حملات گسترش روی دروازه‌ی حریف را پایه ریزی کرد و در روزی که سعید آقایی و حبیب گردانی، دو بازیکن شاخص تیم های استان بازی چندان خوبی از خود نداشتند، ابراهیم زاده‌ی جوان لقب بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد.

مدافعان وسط هفته : مرتضی اسدی و ادسون هنریک
در روزی که تیم‌های تبریزی 3 گل در سه بازی دریافت کردند، مرتضی اسدی با رهبری خوب دفاع گسترش در مقابل پیکان، چند بار مهاجمان حریف را در تله‌ی آفساید به دام انداخت و مانع از حملات مهاجمان زهردار بازیکنان پیکان شد.
دیگر مدافع منتخب هفته، ادسون هنریکه بود که در بازی مقابل فولاد، تا حدودی ضعف بهمن کامل را در خط دفاعی جبران کرد و در نبرد های هوایی، مرد برتر ماشین سازان بود و زوج اسدی در خط دفاعی تیم هفته انتخاب شد.

مدافع راست هفته : محمد ایرانپوریان
در روزی که خبری از بازی هجومی تراکتورسازان نبود و پس از هر بار جلو افتادن در نتیجه‌ی بازی، آرایش دفاعی مقابل استقلال خوزستان ایجاد کرد، ایرانپوریان بازی در خوری را از خود نشان داد و بسیاری از حملات تیم خوزستانی از جناحین را خنثی کرد و بهترین مدافع راست هفته لقب گرفت.



هافبک دفاعی هفته : مهدی کیانی
کیانی در بازی مقابل استقلال خوزستان، سپر اولیه‌ی دفاعی تراکتور در مقابل حریفان بود و در روزی که آندو تیموریان در ترکیب ماشین سازان نبود و کاها نیز عملکرد خوبی در تیمش داشت، این کیانی با تجربه بود که لقب بهترین هافبک دفاعی را از آن خود کرد.

هافبک های وسط هفته : پیام صادقیان و کرار جاسم
پیام صادقیان پس از افت فاحش در دو فصل گذشته، در اولین بازی این فصل در تیم پدری خود، بازی بسیار موثری در ترکیب سبز قبایان داشت و دو پاس گل، آمار او در بازی دیشب مقابل فولاد خوزستان بود.
کرار جاسم نیز مانند صادقیان، با پاس های خوب و سانترهای کارآمد و ضربه‌ی ایستگاهی تماشایی، میانه‌ی میدان تراکتور را در دست گرفته بود و بازیسازی بسیار خوبی در بازی مقابل استقلال خوزستان از خود به نمایش گذاشت.

وینگر چپ هفته : محمد ابراهیمی
محمد ابراهیمی، پس از سالی درخشان در گسترش فولاد، به تیم سابق خود بازگشت و در اولین دیدار خود با پیراهن تراکتور، نمایش فوق‌العاده ای داشت و با فرارهای سریع خود چند بار مهاجمان تیم را در موقعیت گل قرار داد و چند فرصت خوب گلزنی هم برای خود به وجود آورد؛ هر چند موفق به گلزنی در این بازی نشد.

وینگر راست هفته : سامان نریمان جهان
بازیکن مورد علاقه‌ی رسول خطیبی که سابقه‌ی پوشیدن پیراهن دو تیم دیگر استان را نیز در کارنامه دارد، در بازی دیروز با گلی که از سانتر پیام صادقیان به ثمر رساند، ماشین سازی را در غدیر اهواز به بازی برگرداند و چند قرار خطرناک را نیز داشت که راهی به دروازه نداشت. بازیکن بومی ماشین سازی با عمملکرد موفق خود در بازی دیشب، لقب بهترین وینگر راست هفته را از آن خود کرد.

مهاجم نوک هفته : لوسیانو ادینیو
بازیکن سابق تراکتور که پس از وقفه ای یک ساله، باز هم به جمع تراکتوری ها بازگشته و در اولین بازی، از اشتباه خط دفاعی نهایت استفاده را کرد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. هرچند تراکتورسازان از حفظ نتیجه‌ی بازی و کسب سه امتیاز عاجز ماندند.
لوسیانو ادینیو با این گل میل بالای گلزنی اش در این فصل لیگ را نشان داد.


مربی برتر هفته : رسول خطیبی
سرمربی بومی ماشین سازی در نبرد اول خود با تیم تازه لیگ برتری شده‌ی ماشین سازی دست به کار بزرگی زد و فولاد را در هوای بسیار گرم اهواز شکست داد تا در اولین هفته‌ی لیگ برتر به عنوان سرمربی برتر هفته لقب گیرد.


تحلیل و گزارش : ( حسام مطلب پور ) ( محمد حسین شهابی نیا )

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :