امام جمعه تبریز:
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به موضوع فیش های نجومی گفت: دریافت‌های حرام از بیت‌المال از مسائل روز جامعه و مصداقی غارت اموال عمومی است.
کد خبر: ۲۶۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 29 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله مجتهدشبستری  امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز باتسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: ایشان با غنیمت شمردن فرصت تبلیغ و ترویج اسلام، قیام جانانه ای کرد و انصافا فعالیت فرهنگی امام صادق(ع) بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

وی در این زمینه ادامه داد: اینکه لقب صادق را پیامبر اکرم (ص) برای امام صادق(ع) خطاب نموده بودند، بیان داشت: امام صادق(ع)  مظهر سخاوت کرامت، احسان و ناشر علوم است.

وی افزود: انحراف اجتماعی،اقتصادی و سیاسی در زمان امام صادق(ع) جامعه را تهدید می کرد به خاطر اینکه در آنزمان متاسفانه  آیات قرآن و احادیث نبوی را به اشکال مختلف تحریف می شد.

وی افزود: امام صادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه شاگردان بسیار پر باری را در علوم مختلف تربیت فرمودند و لذا به همین جهت است که تشیع به مکتب جعفری مشهور و معروف شده است.


نماینده ی ولی فقیه در استان حقوق های نجومی را پدیده ای دردناک برای حکومت اسلامی دانست و افزود: این دریافت های حرام از بیت المال مصداق روشن از غارت  اموال عمومی و بیت المال بوده و موجب شده که عواطف ملت را جریحه دار شود و اگر اقدام مناسب و جدی در این زمینه انجام نشود ممکن است موجب بدبینی به نظامی اسلامی نیز شود.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد:  مردم از قوه قضایه این درخواست را دارند که کسانی را که حقوق های نجونی گرفته اند دستگیر کرده و احکام عادلانه ای در رابطه با اینها صادر و پرونده ی افراد و دستگاه های مرتبط با این فساد با سرعت رسیدگی شود.

عضو خبرگان رهبری از قوه مجریه نیز خواست به مردم گزارش صریح و روشن درباره حقوق‌های نجومی به مردم داده و با دریافت‌کنندگان چنین‌ حقوق‌های برخورد قاطعانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم انتظار دارند دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی باید از پست‌هایشان عزل و برای همیشه از خدمات دولتی و پست‌های عمومی محروم شوند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز به سخنان اوباما  که گفته است از افتخارات دولت ما توقف برنامه تسلیحاتی ایران از طریق دیپلماسی است، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا بداند آن قسمت از فعالیت‌‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران که متوقف شده موقتی و براساس توافق است و اگر آمریکا و غربی‌ها به تعهدات خود براساس برجام عمل نکرده و تحریم‌های را بر ندارند ایران فعالیت هسته‌ای و غنی‌سازی را نه تنها متوقف نخواهد کرد بلکه به چند برابر گذشته خواهد رساند.

وی با اشاره به سالروز نهضت مشروطیت، گفت: مردم شریف ایران از به خاطر ظلم و جنایات حکومت قاجار، به رهبری مراجع بزرگوار تقلید علیه ظلم و جور قیام کردند و موفق به صدور فرمان مشروطیت از سوی دولت قاجار شدند اما مزدوران غرب و فریب خوردگان داخلی، این مشروطه مشروعه ای را که مردم و علما می‌خواستند را تحریف کردند و استبداد رضا خانی به وجود آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :