کد خبر: ۲۷۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 04 August 2016

پس از بازی تراکتورسازی مقابل النصر امارات در لیگ قهرمانان آسیا، چمن ورزشگاه یادگار امام "ره" برای برخی تعمیرات و به روز رسانی ها به زیر کشت رفت و به گفته‌ی مسئولین طی نود روز به اتمام خواهد رسید ولی این پروژه بیش از 90 روز طول کشید و حال تا هفته‌ی پنجم نمیتواند میزبان تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی شود.

امروز، دکتر شبستری، معاونت سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برای بازدید از آخرین وضعیت ورزشگاه یادگار امام و میزان پیشرفت آن به آنجا رفت تا از نزدیک با شرایط و امکانات به روز شده آشنا شود.
  مهندس جمشید نظمی، رئیس اداره‌ی ورزش و جوانان استان نیز به همراه شبستری، برای بازدید از ورزشگاه، به آنجا رفت.




در ابتدا مهندس درستکار در مصاحبه با خبرنگار تابناک در مورد پروژه‌ی یادگار امام توضیح کوتاهی داد و گفت : این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری بوده است. ما پس از اتمام بازی های تراکتورسازی در لیگ برتر و بازی های آسیایی تصمیم به آغاز این پروژه گرفتیم و روز بعد بازی زمین، در اختیار پیمانکار قرار داده شد و تا امروز از 60% پیشرفت فیزیکی برخوردار است. پروژه، دقیقا طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده در حال انجام است و اگر از لحاظ تغذیه‌ی مالی به تنگنا نخورد و قول مساعدی که استاندار محترم در این مورد به ما داده عملی شود به موقع به اتمام خواهد رسید.

پیمانکار ورزشگاه یادگار امام در مورد جزئیات پروژه گفت : سیستم هیتینگ به معنی گرمایش از کف بوده و دمای ریشه‌ی چمن را در هیجده درجه‌ی سانتی گراد نگه میدارد و این بهترین دما برای ریشه‌ی چمن برای رشد است. چمن به صورت مارپیچی ( رول ) از کشور ترکیه به کشور وارد خواهد شد. پروژه‌ی برداشت و حمل ( به وسیله‌ی کانتینر های یخچال دار ) و پهن آن، چهار الی پنج روز طول خواهد کشید. قول مساعدی که از طرف مسئولان استان داده شده، این است که کار گمرک این کانتینر ها در خود ورزشگاه یادگار امام صورت گیرد. چون اگر چمن ها طی 4 تا 5 روز پس از برداشت، پهن نشوند موجب آسیب جدی به چمن خواهد شد.
خدارا شکر، تا امروز مشکل خاصی از هیچ بابت وجود ندارد؛ مگر اینکه مسائل داخلی ترکیه موجب اختلال در برداشت و ارسال شود که طرف قرارداد ما از این بابت به ما تضمین داده است که مشکلی پیش نیاید.
درستکار در پاسخ به این سوال خبرنگار تابناک که با توجه به تاخیری که در پرداخت پول به طرف ترکیه ای ایجاد شده است خللی در تحویل به موقع ایجاد خواهد شد گفت : نه خیر. چون ما در برنامه ی زمان بندی هنوز به آن مرحله که چمن برداشت شود نرسیده ایم و تا آن موقع اگر مسائل مالی حل شود، مشکلی از آن بابت نیز نخواهیم داشت.
مهندس پروژه در ادامه به سوال خبرنگار ما که هواداران آذری از اینکه یادگار امام نیز به نوعی به نقش جهان جدید تبدیل شوند کمی نگران اند خاطر نشان کرد : نه. اولا استادیوم نقش جهان نیز زیر نظر اداره توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و ثانیا ورزشگاه یادگار امام از سیستم زمان بندی اجباری برخوردار است و 60% پیشرفت پروژه طبق برنامه پیشرفت کرده است و طبق جدولی که به معاون محترم سیاسی امنیتی استان ابلاغ شد، امروز دقیقا منطبق بر برنامه است و انشالله 40% باقی مانده نیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.
مهندس درستکار در انتهای سخنانش گفت : ما در قررداد پیش بینی کرده ایم که در ازای هر روز تاخیر دو میلیون تومان جریمه به طرف متعهد خود پرداخت کنیم ولی این را هم باید بدانیم که در قرارداد تعهد هر دو طرف معیار است. پس برای اینکه پروژه به نحو احسن به کار خود ادامه دهد و به اتمام برسد، پای بند بودن به تعهدات برای هر دو طرف ضروزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :