کد خبر: ۲۷۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 09 August 2016
رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم/ هر روز مسیر ملکان تا بناب را برای تحصیل می‌رفتم
خبرگزاری فارس: رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم/ هر روز مسیر ملکان تا بناب را برای تحصیل می‌رفتم
نفر پنجم کنکور تجربی می‌گوید: چون دانشگاه‌های تهران به لحاظ داشتن امکانات خیلی بهتر از دانشگاه‌های شهرستان‌ها هستند بنابراین من رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم.
 نتایج کنکور سراسری سال 95 نفرات برتر صبح امروز اعلام شد و نام «مهتا ستاریان» به عنوان نفر پنجم کنکور علوم تجربی یکی از پرچمداران آذربایجان‌شرقی در اصلی‌ترین آزمون علمی سالانه کشور عنوان شد.

مهتا ستاریان یکی دیگر از دانش‌آموزان تک رقمی است که از شهرستان ملکان رتبه پنجم رشته تجربی را کسب کرده است.

مهتا ستاریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص کسب این موفقیت خود می‌گوید: با توجه به درصدهایی که هنگام کنکور زده بودم مطمئن بودم که رتبه تک رقمی به دست می‌آوردم.

مهتا، که از کلاس اول راهنمایی تا دوره پیش دانشگاه را در مدرسه تیزهوشان گذرانده است به علت نبود مدرسه تیزهوشان در شهرستان ملکان مجبور بوده است هر  روز از شهرستان ملکان تا شهرستان بناب رفته و در آنجا به تحصیل بپردازد.

وی می‌گوید: رفتن از شهرستان ملکان تا بناب روزانه باعث تلف شدن دو ساعت از وقت و انرژی او می‌شد اما خوشحال است که سرانجام تلاش‌های شبانه‌روزی او در راه کسب علم و دانش به بار نشست و او توانست مزد تمام زحمت‌های خود را با کسب رتبه تک رقمی دریافت کند.

مهتا اضافه کرد: چون دانشگاه‌های تهران به لحاظ داشتن امکانات خیلی بهتر از دانشگاه‌های شهرستان‌ها هستند بنابراین من رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم.

مهتا در یک خانواده فرهنگی رشد کرده که پدر او کارشناسی ارشد ریاضی و دبیر ریاضی دبیرستان‌های شهرستان ملکان بوده و مادرش نیز کارشناس ادبیات و دبیر دبیرستان شبانه‌روزی عباسی ملکان است.

قبولی در مرحله اول المپیاد  زیست در سال دوم دبیرستان و قبولی در مرحله اول  المپیاد شیمی سال سوم دبیرستان جزو موفقیت‌های تحصیلی مهتا است که در کارنامه تحصیلی او به چشم می‌‌خورد.

وقتی در مورد وضعیت نظم و انضباط در مدرسه از مهتا می‌پرسم می‌گوید: در مدرسه جزو بچه‌های درسخوان و مرتب و منظم بودم و اولویت اول در دوران مدرسه، تحصیل و موفقیت در کنکور سراسری بود.


نفر هفتم رشته تجربی:
کلاس کنکور نرفته‌ام /شاگرد اول و شلوغ مدرسه بودم

نفر هفتم کنکور سراسری رشته تجربی امسال در کلاس‌های هیچ مؤسسه کنکور شرکت نکرده‌ و با توکل به خدا، کمک‌ معلمان، تلاش خودشان و حمایت‌های خانواده موفق به کسب رتبه‌ برتر گروه‌ آزمایشی علوم تجربی شده است.

 امسال در مدرسه شهید مدنی(تیزهوشان) تبریز ، علاوه بر فراز فرح‌وش، دانش آموز دیگری نیز موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور سراسری شده است.

آرمین گلچین دیگر دانش آموزی است که در رشته‌ تجربی موفق به کسب رتبه هفتم شده است.

آرمین از کلاس اول دبیرستان تا دوره پیش دانشگاهی در مدرسه شهید مدنی تبریز تحصیل کرده و همراه با درس و تحصیل که به قول خودش رقبای سرسختی نیز داشت به شلوغی و شیطنت نیز پرداخته و صد البته خاطرات زیادی از این شلوغ کاری‌ها و شیطنت‌ها دارد.

او نیز رشته پزشکی دانشگاه تهران را مقصد بعدی تحصیل خود انتخاب کرده و می‌گوید: برای رسیدن به این رتبه در دوران تحصیل خیلی خوب درس خوانده و معمولا شاگرد اول مدرسه بوده و البته رقبای خوب و سرسختی نیز در دوران تحصیل داشتم.

علاوه بر تحصیل خوب در مدرسه شرکت در المپیاد شیمی در کلاس دوم و سوم دبیرستان و قبولی در مرحله اول این المپیادها هم در کارنامه تحصیلی آرمین به چشم می‌خورد.

 از آرمین هم در مورد نحوه باخبر شدنش می‌پرسم که چگونه از رتبه تک رقمی خود اطلاع پیدا کرده است، می‌گوید: با توجه به اینکه فردا (چهارشنبه) نتایج نهایی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود و یک روز قبل از آن اسامی پذیرفته شدگان تک رقمی را اعلام می‌کنند بنابراین من امروز کلا از شبکه خبر منتظر شنیدن نتایج بودم که  چند ساعت پیش نتایج را اعلام کردند و من وقتی نام خودم را جزو رتبه های تک رقمی شنیدم بسیار خوشحال شدم.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های مجازی قبل از اعلام رسمی سازمان سنجش اقدام به انتشار اخبار نادرست کرده بودند، تصریح کرد: شبکه‌های مجازی رتبه مرا رتبه یک نوشته بودند که البته من به این اخبار نادرست اهمیت نمی‌دادم.

آرمین، تحصیلات پدر خود را کاردانی علوم آزمایشگاهی و شغل مادرش را پرستار اعلام کرد و ضمن تشکر از زحمات آنها، نقش پدر و مادر و اولیای مدرسه را در موفقیت فرزندان و تک‌تک دانش آموزان بسیار خوب و مناسب توصیف کرد.

وی گفت: کلاس کنکور نرفته و با آموزش‌هایی که معلمان در مدرسه ارائه کرده‌اند و همت خودش موفق به کسب این رتبه شده است.


نفر پنجم کنکور علوم ریاضی:
برای کنکور تفریحاتم را تعطیل نکردم/ کلاس کنکور نرفتم/ در مدرسه شاگرد زرنگ و شلوغ بودم

نفر پنجم کنکور ریاضی می‌گوید در دوران درس خواندن برای آزمون اصلاً زندگی‌اش را تعطیل نکرده و همان تفریحات همیشگی خود مثل اینترنت و تماشای تلویزیون را در برنامه‌ داشته است.
«فراز فرح‌وش» ‌به عنوان رتبه پنجم ‌رشته ‌ریاضی و فیزیک در کنکور 95 توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد.

نتایج ماراتن نفس‌گیر کنکور سراسری امسال در حالی اعلام شد که تنها نام سه نفر از آذربایجان‌شرقی در بین لیست تک رقمی‌های این آزمون در گروه‌های مختلف امتحانی دیده می‌شود.

خبر شنیدن موفقیت‌های تحصیلی فرزندان در هر خانواده‌ای موجی از شادی و نشاط را مهمان لحظه به لحظه‌های آنان می‌کند مخصوصاً که این خبر، مربوط به پذیرفته شدن در کنکور سراسری با رتبه تک رقمی باشد.

امروز خانواده آقای فرح‌وش غرق در شادی و سرورند، زیرا فراز فرح وش جزو تک رقمی‌های کنکور امسال است که پدر و مادرش از شادی و خوشحالی این موفقیت در پوست خود نمی‌گنجند.

فراز فرح وش دانش‌آموز دبیرستان شهید مدنی تبریز در کنکور امسال موفق به کسب رتبه پنجم رشته ریاضی و فیزیک شده است.


وی که کسب مدال نقره المپیاد ریاضی را در سال تحصیلی 94-93 در کارنامه تحصیلی و آموزشی خود دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از حال و هوا و احساس شادی همراه با استرس خود از لحظه‌ای که این خبر را شنیده است، صحبت می‌کند.

فراز فرح‌ وش می‌گوید: چون انتظار داشتم که در کنکور امسال رتبه‌ام تک رقمی می‌شود، بنابراین طی چند روز گذشته منتظر تماس از سوی سازمان سنجش بودم ولی وقتی هیچ تماسی از سازمان سنجش گرفته نشد فکر کردم حتماً رتبه تک رقمی نشدم.

وقتی می‌پرسم چگونه با خبر شدی اضافه می‌کند: چهار – پنج ساعت پیش دوستانم در شبکه خبر شنیده بودند که به من اطلاع دادند و البته این موضوع باعث افزایش استرس من شده بود.

وی رشته تحصیلی انتخابی خود را رشته مهندسی برق دانشگاه شریف اعلام کرد و افزود: دانشگاه شریف، دانشگاه اول برای رشته ریاضی و فیزیک است در این زمینه نیز این دانشگاه را انتخاب می‌کنم.

فراز در خصوص میزان مطالعه خود برای موفقیت در کنکور می‌گوید: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم پنج تا شش ساعت و روزهای تعطیل نیز هشت تا 10 ساعت برای موفقیت در کنکور درس خوانده و مطالعه می‌کردم.

نفر پنجم کنکور ریاضی به گفته خودش در دوران تحصیل از آن دانش‌آموزان زرنگ و شیطان و شلوغ بود که حتی ناظم مدرسه نیز به خاطر تلاش و جدیت او در درس خواندن از شلوغی فراز چشم‌پوشی کرده و چیزی نمی‌گفت.

از فراز می‌پرسم آیا هنگام مطالعه برای کنکور برنامه‌های تفریحی و ورزشی و فضای مجازی تعطیل بود، در جوابم می‌گوید: نه اصلاً، من در کنار تحصیل و مطالعه برای کنکور به سایر فعالیت‌های خود می پرداختم و حتی در کنار آن در فضای مجازی مشغول بودم.

وی معتقد است؛ استفاده از فضای مجازی اگر کنترل شده بوده و به دور از افراط و تفریط باشد خوب و مناسب است.

فرهاد فرح‌وش، پدر فراز که در کسوت استادی دانشگاه به تعلیم و تربیت دانشجویان همت می‌گمارد در خصوص احساس خود از موفقیت پسرش می‌گوید: نهایت آمال و آرزوی هر پدر و مادری دیدن موفقیت فرزندانشان است.

وی گفت: پسرم فراز نتیجه سعی و تلاش خود را دریافت کرد و این برای تمام خانواده جای خوشحالی دارد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار