تحلیل عملکرد تراکتورسازی در چهار هفته‌ی ابتدایی
تراکتورسازی که در لیگ شانزدهم با مشکل ورزشگاه روبرو بود، بهترین عملکرد را در بین تیم های حاضر استان در لیگ برتر داشت.
کد خبر: ۲۷۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 15 August 2016

تراکتورسازی که بازی های خود را در ورزشگاه اختصاصی خود برگزار کرده و از حمایت گسترده‌ی هواداران خود به دور بود، از چهار بازی دو برد مقابل پیکان و ماشین سازی و دو تساوی مقابل استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان دارد و با هشت امتیاز پس از پرسپولیس ده امتیازی در جایگاه دوم لیگ برتر قرار دارد.
تراکتورسازی در این چهار بازی هفت بار دروازه‌ی حریفان را گشوده و سه بار هم دروازه‌ی علیرضا اخباری فرو ریخته است.
ادینیو و محمد ایرانپوریان با دو گل بهترین گلزنان حال حاضر تراکتورسازی هستند و ابراهیمی، کرار و حاتمی هر کدام با یک گل پشت سر آقای گل های تیم قرار دارند.
حال میخواهیم نگاهی بیندازیم به عملکرد تراکتورسازی در چهار هفته‌ی ابتدایی دو فصل اخیر لیگ :

فصل 94-95
تراکتورسازی در این فصل تحت هدایت تونی اولیویرا به لیگ پانزدهم قدم نهاد.
هفته‌ی اول : تراکتورسازی در گام اول در خانه، با تساوی بدون گل مقابل نفت تهران متوفق شد تا مانند این فصل لیگ را با تساوی آغاز کند. تراکتورسازان با این تیک امتیاز مقابل شاگردان منصوریان با رتبه‌ی دهم لگ برتر را آغاز کرد.
هفته‌ی دوم : در این هفته گسترش فولاد منتظر رویارویی با تراکتورسازان بود.
گسترش فولاد که بسیاری از ستارگان مغضوب تراکتورسازی مانند مهدی کیانی و محمد ابراهیمی را به خدمت گرفته بود، در بنیان دیزل و با هدایت فراز کمالوند با نتیجه‌ی سه بر یک مغلوب شاگردان تونی شد تا تونی اولین سه امتیاز فصل را در تبریز و در حالی که میهمان بود به دست آورد و با چهار امتیار و تفاضل گل بهتر به رتبه‌ی سوم جدول صعود کند.
شجاع خلیل زاده دو بار و سامان نریمان جهان برای تراکتورسازی گلزنی کردند و داریوش شجاعیان تک گل آبی پوشان تبریزی را به ثمر رساند.
هفته‌ی سوم : تراکتورسازی در این هفته مقابل شاگردان فرهاد کاظمی در تیم راه آهن قرار گرفت.
این بازی که به ادعای تونی یک فرصت سوزی برای جهش به صدر جدول بود، در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا راه آهن با یک امتیاز شیرین به خانه بازگردد.
در این بازی ابتدا تراکتورسازان با گل دقیقه‌ی 21 سروش رفیعی پیش افتاد ولی گل دقیقه 88 مهرداد محمدی امتیازات را بین دو تیم تقسیم کرد.
تراکتورسازان با این تساوی و سه رتبه سقوط در رده‌ی ششم جدول رده بندی قرار گرفتند.
هفته‌ی چهارم : تراکتورسازان نتوانستند طلسم تیم های مشهدی را بشکنند و باز هم مقابل تیم های این شهر تن به شکست دادند.
شاگردان تونی اولیویرا در ورزشگاه ثامن میهمان پدیده‌ی مهاجری بود که در پایان بازی با تک گل محسن یوسفی در دقیقه‌ی 86 سه امتیاز در مشهد باقی ماند تا تونی و شاگردانش دست خالی از دیار مشهدالرضا بازگردند.
تراکتورسازی در این چهار بازی پنج امتیاز، چهار گل زده، سه گل خورده و تفاضل گل 1+ در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار گیرد.
شجاع خلیل زاده با دو گل، سامان نریمان جهان و سروش رفیعی با یک گل بهترین گلزنان تراکتورسازی در هفته‌های ابتدایی فصل گذشته لیگ بودند.

فصل 93-94
تراکتور رسول خطیبی در دو فصل گذشته، تیم به نسبت جوانی شده بود و با کاهش میانگشن سنی قدرت و سرعت دوندگی تیم افزایش قابل مشاهده ای پیدا کرده بود.
هفته‌ی اول : سرخپوشان استان در این هفته میزبان فولاد خوزستان، قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ بود.
شاگردان خطیبی در این بازی با گل دقیقه‌ی 31 سامان نریمان جهان پیش افتاد ولی گل دقیقه‌ی 74 لئونارد مساریچ، کار را به تساوی کشاند ولی گل ادینهو در دقیقه 82 تراکتورسازی را به اولین سه امتیاز فصل در اولین بازی مقابل مدافع عنوان قهرمانی رساند.
تراکتورسازان با این برد با رتبه‌ی چهارم لیگ برتر چهاردهم را آغاز کردند.
هفته‌ی دوم : شاگردان خطیبی در این هفته باید میهمان ذوب آهن شوند و نبردی سخت مقابل شاگردان یحیی گل محمدی خواهد بود.
خطیبی در این بازی موفق شد ذوب آهن را در خانه با تساوی بدون گل متوقف کند و با یک امتیاز از دیار زاینده رود به خانه باز گردد و با چهار امتیاز و یک رتبه سقوط در رده‌ی پنجم جدول قرار گیرد.
هفته‌ی سوم : تراکتورسازی در این هفته باید در خانه از ملوان بندرانزلی میزبانی کند.
ملوان با نصرت ایراندوست به تبریز آمده بود و تراکتورسازی در حضور چهارده هزار هوادار مشتاق با تگ گل ادینهو در دقیقه شش پیروز بازی شد تا خطیبی مجموع امتیازهای خود را تا پایان هفته‌ی سوم به عدد هفت برساند و به رتبه‌ی دوم جدول رده بندی صعود کند.
هفته‌ی چهارم : تراکتورسازی با خطیبی هم به پدیده باخت.
دقیقا مانند لیگ پانزدهم، در هفته‌ی چهارم لیگ چهاردهم نیز دو تیم پدیده و تراکتورسازی در آوردگاه ثامن رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که تیم مشهدی مثل لیگ پانزدهم با یک گل مقابل نماینده‌ی قدرتمند استان به برتری رسید تا علیرضا مرزبان با این سه امتیاز و یه رتبه ارتقا در جایگاه چهارم لیگ قرار گیرد و همتای او در تراکتورسازی به رتبه‌ی هفتم جدول سقوط کرد.
تراکتورسازی تحت هدایت رسول خطیبی با دو برد مقابل فولاد و ملوان، یک تساوی مقابل ذوب آهن و یک شکست مقابل پدیده هفت امتیاز را بدست آورد. خط حمله‌ی رسول خطیبی سه بار موفق به گلزنی شدند و دو بار دروازه اش گشود شد و با تفاضل 1+ لیگ چهاردهم را آغاز کرد.
همچنین لوسیانو ادینهو با دو گل و سامان نریمان جهان با یک گل، آغازگران گلزنی تراکتور در تیم رسول خطیبی بودند.

با این اوصاف، امیر قلعه نویی با کسب هشت امتیاز در این فصل بهترین شروع را بین سه مربی اخیر در سه فصل اخیر در کارنامه دارد و پس از وی رسول خطیبی با هفت امتیاز و تونی اولیویرا با پنج امتیاز در رده های دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند.

خط حمله : قلعه نویی با هفت گل بهترین خط حمله‌ی سه فصل اخبر تراکتور در چهار هفته‌ی ابتدایی را در اختیار دارد و تونی اولیویرا با چهار گل و خطیبی با سه گل پشت سر وی قرار دارند.
خط دفاع : در این آمار، رسول خطیبی با دو گل خورده بهترین خط دفاع سه فصل اخیر تراکتور را در چهار هفته‌ی ابتدایی لیگ در اختیار دارد و قلعه نویی و تونی هر دو با سه گل خورده پس از مربی جوان و بومی، در رده های بعدی جای خشک کرده اند.
بهترین گلزن : لوسیانو ادینهو ماشین گلزنی تراکتور که هم قلعه نویی و هم خطیبی از حضور او در نوک پیکان خط حمله‌ی خود سود بردند، با زدن دو گل در چهار هفته‌ی ابتدایی برای هر دو مربی با چهار گل بهترین گلزن چهار هفته‌ی ابتدایی تراکتورسازان در لیگ برتر لقب گرفته و پس از او سامان نریمان جهان، محمد ایرانپوریان و شجاع خلیل زاده هر سه با دو گل بهترین گلزنان تراکتورسازان در ابتدای لیگ برتر لقب گرفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :