معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انحراف جوانان به دلیل دوری از قرآن است، افزود: انس با قران از سنین پایین همچون چراغ راهنمایی است که در تمامی سنین انسان را هدایت می کند.
کد خبر: ۲۸۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 18 August 2016
سعید شبستری در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی با بیان این که ما هرچه داریم از قرآن است، افزود: هر کس در جهت نشر قرآن و فرهنگ قرآنی تلاش کند جهاد بزرگی انجام می دهد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی گفت: این همایش باید در شان قرآن برگزار شود و ضروری است تمامی دستگاه ها در این برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات همکاری های لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه های استان با همدلی و همکاری مضاعف برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مسابقات تلاش کنند.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی موجب ایجاد شور و اشتیاق دربین اقشار مختلف جامعه می شود و هر سال پرشور تر از سال قبل برگزار می شود.

شبستری با تاکید بر اینکه ضروری است روان خوانی و صحیح خوانی قران در برنامه های مختلف ادارات گنجانده شود، گفت: قران کتاب هدایت گر انسان هاست و اگر امروز شاهد مشکلات مختلف در جامعه هستیم به دلیل دوری از قرآن است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و آموزه های قرانی خاطرنشان کرد: انس با قران باید از سنین پایین و از مهدکودک آغاز شود و آیات قرانی را با روش های مختلف همچون شعر و نقاشی به کودکانمان آموزش دهیم.



وی با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بر علیه قرآن و دین گفت: برخی نیز همچون گروهک های تکفیری به نام اسلام به دنبال اسلام هراسی هستند.

شبستری افزود: این ظرفیت و پتانسیل در جمهوری اسلامی وجود دارد که با امکانات کم بتوانی قرآن را در جامعه جهانی نشر و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی جمهوری اسلامی محور قرار دادن قران بر تمامی کارهاست، اظهار کرد: نباید از قرآن دور شویم و ضروری است تمامی مدیران و مسئولان در هر رده ای که هستند روزانه حداقل یک صفحه از قران کریم را با تامل بر معانی آن مطالعه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سال گذشته در مسابقات استانی از یک هزار و 500 نفر 307 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که در نهایت 30 نفر به مرحله کشوری اعزام شدند.

حجت الاسلام علی مصائبی افزود: در سال جاری از بین دو هزار شرکت کننده در مرحله شهرستانی 432 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از سوم شهریور ماه به مدت 3 روز در تبریز رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به هزینه های بالای برگزاری مسابقات ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات نیازمند همکاری دستگاه های مختلف هستیم که خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: از تمام دستگاه ها تشکر می کنیم که همکاری های لازم را با این اداره کل انجام داده اند تا در شان قرآن و مردم استان بتوانیم مسابقات را به نحو خوبی برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس گلدوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
چرا جوانان قران خوان و با ایمان در حکومتی که ادعای دینی دارد باید از قران مهجور شوند. ایا فکر نمیکنید که مقابله قانون با اسلام و عمل دنیاپرستی حکام ، دین را ابزاری برای بدست اوردن دنیا در چشم عوام کرده است. تنها با اسلام میتوان کمر اسلام را شکست. از قران به غیر از حرف چه احکامی از ان اجرا میشود که مردم لذت ان را درک کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :