کد خبر: ۲۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 20 August 2016
مناطق کرد نشین سوریه از همان ابتدای جنگ داخلی سوریه با توجه به ضعف حکومت مرکزی و نیز عدم گرایش کردها به سوی گروه های معارض و البته تروریست ها علاقه زیادی به اعلام خودمختاری داشتند که این امر هم محقق شد.

کردها در این سال با انسجام خود ضمن حفظ موقعیت برتر نظامی خود در شمال شرقی سوریه تهدید جدی ای علیه داعش نیز محسوب می شوند. به طوریکه اکنون تنها نیرویی که طبق نظر کارشناسان می تواند بزرگترین نقش را در بازبس گیری رقه مرکز خلافت خود خوانده داعش ایفا نماید همین کرد ها هستند.

اتفاقا کردها مورد توجه و حمایت آمریکایی ها نیز هستند اما همین کردها بنا دلایل مشخصی مورد غضب ترک ها هستند.چرا که ترکها بر این باوند که قوت گیری کردها سوریه تهدیدی برای تحریک کردها ترکیه محسوب می گردد.به هرترتیب کردها امروزه صاحب یک ارتش 49هزار نفری هستند.
وضعیت بین کردها و ارتش سوریه تا کنون تساهل نبست به هم بوده اما دیروز اخباری مبنی بر درگیری کردها با ارتش سوریه در حسکه به گوش رسید .

 
دراین شهر  بین ارتش و کردهای آسایش درگیری رخ داد که در پی آن دو طرف مواضع یکدیگر را بمباران کردند.
لازم به ذکر است که نیروهای ارتش سوریه که ساختمان های دولتی و مرکز شهر الحسکه را در اختیار دارند از همه جهت در محاصره ی کردها قرار دارند و درگیری میتواند تلفات زیادی برای ارتش سوریه داشته باشد.
نیروهای آسایش کردی همان ماموران نظم و امنیت مناطق کردی هستند.
برچسب ها: سوریه ، حسکه ، ترکیه ، کرد ، آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :