آیا براستی تبریز را فروخته اند؟
شهردار محترم کلانشهر تبریز طی جلسات قبلی شورای شهر و در مقابل انتقادهایی که نسبت به دریافت وام با درصد بالا از بانک شهر برای استمرار خدمات رسانی ونیز افتتاح و یا تکمیل پروژه های شهری تبریز از ایشان می شد اعلام کرد این وام کاملا به نفع تبریز بوده و ما حتی تا کنون به بانک شهر یک نوشابه هم نداده ایم.
کد خبر: ۲۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 24 August 2016
سرویس اجتماعی تابناک تبریز؛شهردار محترم کلانشهر تبریز طی جلسات قبلی شورای شهر و در مقابل انتقادهایی که نسبت به دریافت وام با درصد بالا از بانک شهر برای استمرار خدمات رسانی ونیز افتتاح و یا تکمیل پروژه های شهری تبریز از ایشان می شد اعلام کرد این وام کاملا به نفع تبریز بوده و ما حتی تا کنون به بانک شهر یک نوشابه هم نداده ایم.

منظور نظر فلسفی جناب شهردار فعلا بر اهالی نقد و رسانه چندان محرز نیست . چه اینکه ایشان مدیریت استراتژیک آن هم از نوع هوشمند آن بلد هستند ولی ما را سواد چندانی  بر این محمل نیست.

حال اینکه اصالتا نوشابه چیست و قیمت آن در تبریز و تهران (محل اخذ وام) بر اساس کدام نرخ جهانی محاسبه  و ارزیابی میشود مهم نیست مهم ادعای منتقدانی است که می گویند تا کنون 44 میلیارد تومان از محل درآمدهای شهرداری برای باز پرداخت اقساط آن وام مبارک لحاظ شده است.

شیاری در جلسه شورای شهر می گوید:مبلغ این وام  286 میلیارد تومان است  که 330 میلیارد تومان بایستی برگردانده شود.

البته آقای شیاری اشاره ای به تعداد نوشابه هایی که می بایستی و یا شاید هم نبایستی به بانک شهر داده شود ننموده  است.

از سوی دیگر در یکی از جلسات شورای شهر ، آقای محمد حسین جعفری می گوید330 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکاریم که همچون خوره ای درآمد شهری را می‌خورد که امیدواریم با تصویب لایحه روز یکشنبه شورای شهر، ما از این بدهی نجات یابیم.

این در حالی است که بالاترین مصوبات شهری مربوط به هبه ها است . جایی که امیر حقیان می گوید تنها 14 درصد مصوبات شورا به امور شهری و مابقی به هبه ها مربوط می شود و این در جایی اتفاق می افتد که بنا بر اذعان اعضای شورای شهر ، شهردار تبریز 100 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

همه این ها را بایستی در کنار ادعای شهردار مبنی بر تحقق درآمد بالغ بر 2000میلیارد تومانی تبریز قرار داده و قضاوت را برعهده مخاطب گذاشت که اگر این درآمد محقق شده است چه نیاز به این وام بوده است واگر محقق نشده چرا آمار آن رسما در شورای شهر اعلام می گردد.

و دست آخر اینکه امیدواریم این گفته یکی از مسئولین سابق شهرداری تبریز که برخی ها دارند تبریز را می فروشند صحیح نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :