سرلشگر پاسدار دکتر محسن رضایی:
ارتش های اسلامی نظیر ارتش لیبی، مصر، عراق و تا اندازه ای سوریه و یمن و ترکیه را تضعیف کرده اند. امروز تنها نیروی مسلح که با مردم است و اقتدار دارد، ارتش و سپاه ایران است. می خواهند جبهه جنگ اسلام با اسلام را تشکیل بدهند. سعودی ها پیشانی این توطئه هستند. می گویند بعد از یمن بیاییم به سمت خلیج فارس
کد خبر: ۲۸۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 26 August 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع بسیجیان و مردم شهیدپرور خوشواش مازندران گفت: رهبر عظیم الشان انقلاب مقاومت اقتصادی از خیابان های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد وجهان اسلام را از ما می خواهند، امیدوارم این پیام را به جان و دل بخریم و در صحنه های مختلف این مقاومت را ادامه بدهیم.

به گزارش  تابناک تبریز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر جمعه پنجم شهریور 1395 در یادواره شهدای گمنام خوشواش آمل گفت: سرزمینی که امروز در آن دور هم جمع شده ایم، سرزمین علم و علما، سرزمین جهاد و مجاهدین و سرزمین شهید و شهداست. علمای بزرگی از این سرزمین برخاسته اند، عالم بزرگواری همچون علامه آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله العظمی میرزا هاشم لاریجانی از علمای بزرگ این خطه و شهدایی مانند شهید حاج بصیر، طوسی، نوبخت، شیرودی، کشوری، هاشمی نژاد، سجودی و سایر شهدای قهرمان لشکر 25 کربلا. مازندران سرزمین پهلوانان و قهرمانان ورزشی هم هست که برای ایران افتخار آفرینی می کنند. البته در لشکر 25 کربلا از استان های دیگر هم مجاهدت کرده اند و شهید شده اند.

دکتر رضایی گفت: بحثم را از حادثه ی شهرستان هزار سنکرآمل شروع می کنم. اوایل انقلاب بود. در جنگل های آمل، گروه های کمونیستی جمع شده بودند و جمعیت قابل توجهی از نیروهای خود را در اینجا آموزش داده بودند و تصمیم داشتند به شهر آمل حمله کنند. می خواستند شهر را بگیرند و اعلام حکومت کنند و از شوروی از راه دریای خزر کمک بگیرند. می خواستند با کشتی اسلحه و مهمات بگیرند. حمله هم کردند و نود درصد شهر را گرفتند. از کل شهر فقط سپاه و فرمانداری ماند. همین شهر امنی که  امروز می بینید را گرفتند و مردم را غافلگیر کردند و ناامنی شده بود.

تا اینکه نیروهای سپاه و بسیج با مردم ارتباط گرفتند و با کمک مردم تمام شهر تبدیل به جبهه جنک شد وشهر هزار سنکر نام کرفت.  از شهرهای دیگر مازندران هم کمک رسید، شهر را آزاد کردیم. حمله کمونیستها شکست خورد و عقب نشینی کردند به جنگل. بالای این روستا، یک پایگاه بسیج ساختیم تا مانع فرار کمونیست ها بشویم. مقصودم این است که اینجایی که ایستادیم حوادثی رخ داد که ممکن بود انقلاب شکست بخورد و با کمک خدا و یاری مردم، انقلاب تداوم یافت. این انقلاب حوادث بسیاری را پشت سر خود گذاشت. امروز و در آینده هم ما حادثه خواهیم داشت. چه در حوادث گذشته و چه در آینده یک اندیشه بر ایران حاکم است و آن اندیشه اسلام است. در حقیقت انقلاب ما یک انقلاب الهی و پیامبرگونه بوده و در امتداد انقلاب رسول خدا(ص) و امامان معصوم(ع) بوده. انقلابی که هم سیاسی است و هم ارزشی و معنوی.

وی افزود: در بعد سیاسی انقلاب اسلامی برای این ملت، اقتدار و امنیت را درست کرده و از طرف دیگر ارزش های اسلامی را مستقر کرده است. روحیه ارزشی در دفاع مقدس باعث می شد که ما هیچ کجای جنگ به اسیرکشی روی نیاوریم و این امر را همیشه منفی می دانستیم. همان رئیس اتحادیه کمونیست ها را در آمل گرفتیم. دوستان سپاهی وروحانی در زندان آمل با او بحث عقیدتی می کردند و بالاخره روزی آمد به آیت الله سیفی گفت: من از همه گذشته ام توبه می کنم و می خواهم در زندان اذان بگویم. رفت و اذان گفت. اذان بلندی که او در زندان آمل گفت، آنچنان بود که زندانیان دیگر که اورا می شناختند  به گریه انداخت.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید محمد بروجردی که مردم کردستان او را مسیح کردستان می خواندند،  در ماجرای ناامنی های کردستان، شبها در زندان ها با اسرایی که قاتلین نیروهای انقلاب بودند، بحث می کرد. این شهید بزرگوار می رفت و با سران دموکرات درزندان  بحث عقیدتی می کرد. آزادگان ما در زندانهای صدام با زندابنان خود به کونه ای برخ.ورد می کردند که انها را تحت تاثیر قرار می دادند. از جوانان می خواهم که خاطرات آزادگان سرافراز را بخوانید. اسرای ما زیر شکنجه نام خدا و ائمه از زبانشان نمی افتاد. زندانبان های عراقی را پشیمان می کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما، انقلابی است سیاسی و انسانی. این انقلابی الهی است و متفاوت است با همه انقلاب ها. ماهیتش متفاوت بود. رفتار رهبرانش و دولتمردان هم الهی بوده است. این انقلاب با این ویژگی ها در دنیای امروز پیاده شده است . اینکه کشورما در چنین شرایطی با پرچم اسلام، حرف انبیا را می زند و جهان را مخاطب قرار می دهد، مساله ساده ای نیست. انقلاب اسلامی ایران حادثه ساده ای نیست. به شما خبر می دهم که در آینده نیز حوادثی شکل خواهد گرفت و نصرت های الهی جدیدی عیان خواهد شد.

محسن رضایی افزود: این آل سعود که در واقع آل سقوط است. در ماه قبل، سه هزار منافق را با صرف میلیونها دلار در پاریس جمع کرده اند و یکی از همین سران آل سقوط در آن سخنرانی کردند. اخیرا جملاتی از آیت الله منتظری را با فریب فرزندش پخش کردند که امام خمینی دستور داده تعدادی زندانی را بکشند و البته یک تعداد از آدم های سیاسی بریده و ضعیف هم راه افتاده اند که ما هم با ان اعدامها مخالف بودیم. شما با چه مخالف بودید؟
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولا اعداد ذکر شده درست نیست. ثانیا اینها در زندان ها با منافقینی که از مسیر کرمانشاه به ایران حمله کرده بودند و نقشه حمله به تهران را داشتند، متحد بودند. اینها در خود زندان دست به توطئه زدند و با نیروهایی که قرار بود از عراق وارد می شوند و کرمانشاه را می گیرند هماهنگ بودند. می خواستند به جماران حمله کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی از منافقین و سایر گروه ها تعداد زیادی را عفو کرده است. از منافقین و گروههای دیکر قریب 20 هزار نفر هستند که  توبه کرده و آزاد شدند. چه وابسته و چه عضو. چرا حرفی از این آزاد شده ها نمی زنید؟ این منافقین با پاسدارها، اعضای کمیته و مردم چطور برخورد می کردند؟ رفتار منافقین شبیه داعشی ها است که خلبانی را در قفس می سوزانند و فیلم می گیرند.

سرلشکر رضایی گفت: افتخار ملت ایران این است که با کسانی می جنگد که دژخیم ترین انسان ها هستند و البته ما مقاومت خواهیم کرد در برابر صهیونیسم و آمریکا تا ارزش های اسلامی و انسانی پیاده شوند. آنها به یمن، عراق، افغانستان و اخیرا بدون اجازه به خاک سوریه و ... حمله می کنند و در بدانند که این نبرد شکست خواهند خورد. دشمنان انقلاب الهی ما ماهیتشان روشن است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تشریح اوضاع در جهان اسلام گفت: تقریبا چهار سال است که جریان جدیدی با جلوداری آل سعود و صحنه گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به راه افتاده و تفرقه و تقابل ملل اسلامی را دنبال می کند. آل سعود قبلا غیر آشکار و با سیاست رفتار می کرد و در مقابل ایران صدام را جلو انداخته بودند وخودش را پشت سر صدام مخفی کرده بودند؛ اما  گروه حاکمان جدید به خودش مغرور شده و علنا موضع خصمانه می گیرد و دست به رفتارهای تحریک آمیز می زند. صهیونیست ها و آمریکا قصد دارند که درجنکهای نیابتی  چون می خواهند خودشان سرباز از دست ندهند. می خواهند هزینه را مسلمانان بپردازند.

وی متذکر شد: توطئه دیگر این است که جنگ اسلام با اسلام راه بیندازند و اسرائیل فراموش شود. ارتش های اسلامی نظیر ارتش لیبی، مصر، عراق و تا اندازه ای سوریه و یمن و ترکیه را تضعیف کرده اند. امروز تنها نیروی مسلح که با مردم است و اقتدار دارد، ارتش و سپاه ایران است. می خواهند جبهه جنگ اسلام با اسلام را تشکیل بدهند. سعودی ها پیشانی این توطئه هستند. می گویند بعد از یمن بیاییم به سمت خلیج فارس.
 
محسن رضایی افزود: دست های پشت صحنه می خواهند با دلارهای نفتی و ارتش آل سعود ماجراجویی جدیدی شروع کنند. دنبال جنگ اسلام با اسلام بودند و می خواهند این نقشه شوم را ادامه بدهند. اما از گذشته چه به دست آورده اند که می خواهند جلو بروند؟ مساله ومشکل غرب  تابلو و پرچم ازادیخواهی واستقلال و اسلام خواهی  است که توسط ایران برافراشته شده است. می خواهند این صدا را نابود کنند. اما چه نعمتی بیش از اینکه خدا جوانان ما را انتخاب کرده و می خواهند با نثار خون خود مقابل این شیاطین از حرم های الهی وانسانی دفاع کنند.

وی تاکید کرد: جوانانی که می خواهند از امنیت کشور دفاع کنند. ما مقاومت می کنیم در جبهه سیاسی و سایر جبهه ها. همانطور که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند این مقاومت در اقتصاد مقاومتی ادامه می یابد. ما همانطورکه به دهن داعش واسراییل می زنیم باید در دهان فقر و گرانی و تورم  بزنیم. ما باید خودروهای ملی با کیفیت تولید کنیم. باید در کشاورزی و علم و فناوری باید اقتصاد را شکوفا کنیم. لذا از دوستان و مسوولان کشور می خواهیم که بگویند که می خواهند چه کنند؟ برای ملت ما شایسته نیست این حجم بیکاری جوانان. جوانان ما می توانند. کشوررا دراقتصاد پیش ببرند از تراکتور و اتومبیل سازی کرفته و ساخت هواپیما وسایر نیازمندیهای اقتصادی پیشرفت کنند . برای جوانانی که هسته را می شکافند. جوانانی که موشک می سازند می توانند مشکل کشاورزی وصنعت ایران را حل کنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: رهبر انقلاب مقاومت اقتصادی درخیابان های تهران تا مقاومت سیاسی دردمشق و صنعا و بغداد را از ما می خواهند. امیدوارم این پیام را به جان و دل بخریم و در صحنه های مختلف این مقاومت را ادامه بدهیم.

در این مراسم باشکوه حجت الاسلام صمدی آملی، سردار قربانی و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس حضور داشتند و در ادامه مراسم گردان امام حسین (ع) از شهر آمل که با عنوان گردان مالک و نیز گردان صاعقه ذوالفقار وکردان مدافعین با حضور مدافعین حرم با نوای حماسه آفرین حاج صادق آهنگران به اجرای رزمایش شبیه سازی شده از نبرد با داعش و نیروهای انتحاری پرداختند. در این رزمایش، سرلشکر پاسدار محسن رضایی و سردار مرتضی قربانی، از مقر فرماندهی، هدایت مرحله به مرحله مانور رزمی را هدایت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار