استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد متولیان امور قرآنی، گفت: ضروری است تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی امور قرآنی با همدلی، همزبانی و وحدت بیشتر نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 28 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد متولیان امور قرآنی، گفت: ضروری است تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی امور قرآنی با همدلی، همزبانی و وحدت بیشتر نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: انس با قرآن کریم موجب خروج انسان از ظلمت و حل کننده مشکلات و حافظ امت اسلامی است.

وی با اشاره به وضعیتی که برخی افراد به نام مسلمانی در جهان ایجاد کرده اند، گفت: علاج درد امروز جامعه اسلامی انس با قرآن کریم است.

جبارزاده اظهارکرد: مردم ایران اسلامی در طول مبارزات خود خطوط اصلی خود را از قرآن و اهل بیت (ع) دریافت کردند و انقلاب ما با رهبری امام خمینی (ره) و پرچم داری امام خامنه ای به بار نشسته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خود حافظ و قاری قرآن هستند و ایشان پرچم دار نهضت قرآنی در جهان می باشند که افتخار بزرگی برای کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی باعث ارتقا و توانمندی حافظان شده و این کار پسندیده متولیان امور قرآنی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه قابل تحسین است.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهارکرد: می توان از ظرفیت اداره کل اوقاف و امور خیریه در بحث امامزاده ها و اماکن متبرکه برای برگزاری محافل قرآنی بیش از پیش استفاده کرد.

جبارزاده، ایجاد ساز و کار مناسب برای فعالیت های قرآنی، پیگیری احداث دانشکده علوم قرآنی در تبریز، حمایت از فعالیت های قرآنی با تقویت مساجد و امامزاده ها، ارتقای سطح برگزاری مسابقات و برگزاری کرسی های تلاوت قران به صورت روزانه یا هفتگی را از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری سایر متولیان امور قرانی خواستار شد.

وی همچنین بر نخبه پروری علوم قرآنی در کنار آموزش، استفاده از امکانات تمامی ادارات به ویژه شهرداری جهت ایجاد ایستگاه های آموزش قرانی در پارک ها و توجه ویژه به آموزش قران در بین کارکنان ادارات تاکید کرد.

در این آیین از برگزیدگان مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار