استاندار آذربایجان شرقی در دیدار وزیر گردشگری بنگلادش:
کد خبر: ۲۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 29 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با وزیر گردشگری و هواپیمایی کشوری بنگلادش، بر توسعه روابط گردشگری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری این استان می‌تواند برای گردشگران کشورهای مختلف جذاب باشد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار به بخشی از ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های صنعتی، تجاری، دانشگاهی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: این استان دارای تاریخ و گذشته بسیار درخشانی است و شهر تبریز به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و شاهراه ارتباطی ایران و اروپا از گذشته‌های دور به عنوان مرکز تجارت بین‌المللی مطرح بوده است.

وی با اشاره به تولید 800 هزار تن گندم در سال جاری در استان، گفت: در سایر محصولات کشاورزی هم میزان تولید ما بیشتر از مصرف است و امروز یکی از دغدغه‌های ما صادرات این محصولات به بازارهای مصرف می‌باشد.

جبارزاده با اشاره به حمایت دولت از بخش کشاورزی و طرح‌های مدیریت مصرف آب، نسبت به تبادل تجربیات با کشور بنگلادش در این زمینه ابراز علاقمندی کرد.

جبارزاده همچنین صنایع دستی را یکی از ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان این که فرش یکی از مهم‌ترین صنایع دستی استان است، افزود: تبریز در سال 2015 به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف انتخاب شده و تلاش می‌کنیم تا سال 2018 کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه روابط گردشگری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و مسلمان، گفت: در این زمینه منتظر سال 2018 نخواهیم ماند.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی می‌تواند برای گردشگران کشورهای مختلف جذاب باشد و ما به دنبال راه‌اندازی تورهای گردشگری و جذب گردشگران هستیم.

وزیر گردشگری و هواپیمایی کشوری بنگلادش هم که برای شرکت در اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا به تبریز سفر کرده است، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شهر، گفت: در سال 2018 این توفیق دوباره نصیب ما خواهد شد که به تبریز سفر کنیم.

راشد خان منون ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس در توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش توسعه یابد.

وی همچنین با اشاره به وجود تعداد زیادی از میراث فرهنگی ثبت شده در تبریز، بر توسعه روابط گردشگری کشورش با استان آذربایجان شرقی و نقش بخش خصوصی دو طرف در این زمینه تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار