کد خبر: ۲۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 29 August 2016
صادق نجفی در دیدار با وزیر گردشگری و هوانوردی بنگلادش، اظهار داشت: به تجربه ثابت شده‌ است که بهترین بستر برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی، تکیه بر مراودات شهروندی است؛ از این رو مصمم هستیم تا با بهره‌گیری از بسترهای  گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری، این موضوع را عملی کنیم.

وی با اشاره به موقعیت خاص کشور بنگلادش گفت: مواهب گسترده گردشگری و قرابت‌های فرهنگی و مذهبی این کشور، می‌تواند نقطه اشتراک مهمی در ارتباط با حوزه های گردشگری ایران اسلامی با محوریت تبریز باشد.

نجفی اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا را نقطه عطفی در تقویت این روابط خواند و افزود: متاسفانه کلان‌شهرهای تاریخی جهان اسلام، با وجود تاثیرگذاری شگفت در تاریخ تحولات اجتماعی، امروز تا حدود زیادی نقش اثرگذار خود را از دست داده‌اند؛ از این رو معتقدم باید از فرصت‌های متعدد بین‌المللی برای احیا و تقویت این نقش بهره گرفته شود.

راشدخان منون وزیر گردشگری و هوانوردی بنگلادش نیز که برای شرکت در اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به تبریز سفر کرده است، در این دیدار، از اعلام آمادگی کشورش برای عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تبریز با یکی از شهرهای بنگلادش خبر داد و افزود: «اجلاس تبریز» فرصت ارزنده‌ای است که مورد توجه حوزه‌های گردشگری بنگلادش قرار گرفته است.

 وی اضافه کرد: گردشگری بنگلادش، خواستار ارتباط صمیمی و مداوم با تبریز است؛ این موضوع، می‌تواند با ایجاد پیوند خواهرخواندگی بین تبریز با «داکا» یا یکی از شهرهای مهم بنگلادش، به نقطه مطلوب برسد.

وزیر گردشگری و هوانوردی بنگلادش با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز گفت: حضور در بازار تاریخی تبریز و موزه‌های پربار شهر تبریز، جذاب بوده و هر گردشگر را متوجه جایگاه فرهنگی و تاریخی شهر تبریز می‌کند.

راشدخان منون با اشاره به روابط مناسب دو کشور در سطوح بلندپایه، ابراز امیدواری کرد با تسهیل در صدور روادید دو جانبه، ارتباطات گردشگری و فرهنگی دو طرف، در کیفیت بهتری توسعه یابد.

در پایان این دیدار، هدایایی از صنایع دستی و فرهنگی، بین دو طرف مبادله شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :