وزیر تعاون خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرصت‌های نابرابر اجتماعی در جامعه زیاد است و گروه‌های ناتوانی در جامعه وجود دارند که توان رقابت اجتماعی از آنان سلب شده و هیچ‌گونه امکاناتی ندارند.
کد خبر: ۲۸۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 29 August 2016
علی ربیعی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آب درمانی معلولان بهزیستی در تبریز اظهار داشت  ایجاد عدالت اجتماعی و رفع نابرابری اجتماعی و منطقه‌ای در اولویت اقدامات دولت است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: توانمندسازی با اتکا به محله‌گرایی و منطقه‌گرایی به دست می‌آید و داشتن ذهنیت خوب و توانا و مدیریت هماهنگ در تمام استان‌های کشور نیز از لازمه‌های موفقیت و گام برداشتن به سوی توسعه و جامعه مدنی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با فقر فرهنگی و آموزشی کودکان تصریح کرد: در این زمینه 170 هزار کودک شناسایی شدند و اقدامات بسیار خوبی در این جهت با تمرکز بر روی این کودکان انجام شده است.

وی توسعه اجتماعی، گسترش حمایت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجار را از برنامه‌های جدی دولت توصیف کرد و افزود: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بی‌پشتوانگی در جامعه و ناآرامی روانی در جامعه است و در کنار آن احساس ناامیدی نیز مهم‌ترین زمینه را برای افزایش آسیب‌ها فراهم می‌کند و در این زمینه مهم‌ترین تلاش دولت ایجاد فضای آرام و همراه با آرامش در جامعه است.

ربیعی با اظهار ناراحتی از اینکه بسیاری از افراد خیال می‌کنند دولت تدبیر و امید فقط به اقتصاد فکر کرده و از دیگر موضوعات غفلت کرده است، تصریح کرد: بسیاری از افراد به اقدامات اجتماعی و بسترسازی اجتماعی دولت توجهی ندارند و خیال می‌کنند هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است در حالی که دولت برای ایجاد فضای آرام و مناسب در جامعه بسیار کار و تلاش می‌کند و درصدد است فضای جامعه را به فضای کم‌تنش سوق دهد و در کنار آن دولت تمام تهمت‌ها را به جان می‌خرد.

مردم باید در این جامعه احساس امنیت روانی داشته باشند و دولت تمام تلاش خود را برای داشتن امنیت روانی در جامعه به کار می‌گیرد و باید گفت دولت توسعه‌گر اجتماعی یکی از ویژگی‌ها و صفات بارز این دولت است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف و متنوع در هفته دولت در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی هفته دولت 800 میلیارد تومان پروژه در سطح استان آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسیده است و این موضوع نشان از هماهنگی مجموعه مدیریت دولتی در این استان دارد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :