درنشست کارشناسان ارشد "نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی" پیشنهاد شد:
نشست کارشناسان ارشد "نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی(ACD)" صبح امروز(دوشنبه 8 شهریور) با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و مقامات کشورهای عضو امروز در هتل کایا لاله تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 29 August 2016

به گزارش تابناک تبریز، در این نشست که 46 تن از مقامات عالی رتبه و مسوولان گردشگری کشورهای بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، اندونزی، قرقیزستان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، ویتنام، دبیرخانه ACD، یونسکو و اکو حضورداشتند هیات ایرانی پیشنهاد تشکیل کارگروه کارشناسان کشورهای عضو به منظور تنظیم طرح عمل گردشگری ACD برای ارایه به دومین اجلاس وزرای گردشگری را مطرح و برای میزبانی نشست کارگروه کارشناسی اعلام آمادگی کرد.


بر اساس این گزارش هیات ایرانی به ریاست معاون گردشگری همچنین پیشنهاد تشکیل شبکه هم افزایی تجربیات و اطلاعات (Knowledge Networking) مجمع گفتگوی همکاری آسیا در زمینه گردشگری را مطرح وبرای راه اندازی این شبکه اعلام آمادگی کرد.

درنشست صبح کارشناسان ارشد نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی(ACD)، اهداف برگزاری نشست آتی شامل راهکارهای توسعه گردشگری پایدار در منطقه آسیا، حفاظت از محیط زیست، اشتغالزایی، فقرزدایی، توانمند سازی جوامع محلی ونیز تسهیل تردد گردشگران در کشورهای عضو و همچنین چگونگی بهره‌مندی از این فرصت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری "اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در زمینه هتل سازی در تاریخ 12-11 مهر ماه سالجاری در ایران" از کشورهای عضو به منظورحضور فعالانه و جلب مشارکت سرمایه گذاران این کشورها دعوت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش در این نشست کشورهای کامبوج و بنگلادش نیز برای میزبانی دومین اجلاس وزرای گردشگری اعلام آمادگی کردند و مقرر شد نتیجه تصمیم گیریها در این خصوص به منظور بررسی و تصویب نهایی در نشست وزرا در روز سه شنبه 9شهریور به ریاست مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور وزرای کشورهای عضو اعلام شود.

بر اساس این گزارش "نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی(ACD)" صبح فردا سه شنبه 9 شهریور در هتل کایا لاله پارک تبریز افتتاح می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار