نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح کرد
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش ارتفاع 57 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش میزان بارندگی و همچنین صرفه‌جویی در استفاده از آب در آینده شاهد افزایش ارتفاع آب این دریاچه باشیم.
کد خبر: ۲۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 29 August 2016
خلیل ساعی بعد از ظهر امروز در همایش احیای دریاچه ارومیه در جمع مسئولان و مردم روستای قره‌چپق بناب با اشاره به موفقیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: افزایش ارتفاع آب دریاچه خود سند موفقیت اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های مسئولان شهرستان به‌خصوص اهالی روستای قره‌چپق در راستای اجرای سیاست‌های دولت در احیای دریاچه ارومیه افزود: پیشقدم شدن ساکنان فهیم این روستا برای مسدود کردن چاه‌های کشاورزی و همچنین تغییر الگوی کشت باعث شد تا شهرستان بناب و روستای قره‌چپق به عنوان روستای پایلوت در سطح کشور انتخاب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تأکید کرد: همکاری مردم در این زمینه ستودنی است و حال وظیفه ما مسئولان است که با اجرای برنامه‌های مختلف و تعیین کشت جایگزین در راستای کمک به کشاورزان قدم برداریم.

ساعی با بیان اینکه هدفی که ستاد احیای دریاچه ارومیه تعیین کرده بود به آن دست یافتیم؛ خاطرنشان کرد: احیای دریاچه ارومیه بدون همکاری مردم و به‌خصوص کشاورزان ساکن در حوزه دریاچه ارومیه امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر جدی بودن بحران آب ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالان در بخش احیای دریاچه ارومیه و آب گفت: هنوز تا رسیدن به مقصد نهایی فاصله زیادی وجود دارد و قطعاً با همت مردم منطقه دریاچه ارومیه احیا خواهد شد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :