یادداشت//سیاوش توحیدی
ادعای زیاد بزرگی نخواهد بود اگر بگوئیم متأسفانه در موضوع فساد و استفاده از رانت اقتصادی و تحصیلی پای بسیاری از شخصیت های مهم دو جریان عمده سیاسی کشور لنگ می زند.
کد خبر: ۲۸۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 30 August 2016
علی القاعده این مساله می تواند یکی از محورهای مهم حملات سیاسی دوطرف به همدیگر باشد.
 
در آخرین حمله منتقدان دولت به آن، فیش های نجومی برخی از دولتمردان از محل های نامعلومی استخراج و پی در پی منتشر گردید . این امر که مورد استقبال رسانه های منتقد دولت و نیز رسانه های معاند خارج از کشور گردید به اذعان رهبر انقلاب ضربه بسیار مهلکی به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران زد.
 
هرچند دولت در مقام.نظارت و  برخورد با دریافت کنندگان این مبالغ کوتاهی مهمی انجام داده بود، در پاسخ به انتقادات و نیز مطالبات افکار عمومی به ناچار عده ای از مدیران خود را عزل نمود، اما به هر ترتیب ظاهرا بنا نبود این ضربه بدون باسخ بماند.
 
دو واکنش عمده :
 
اولین واکنش، اظهارات زنگنه وزیر نفت بود که با اسم بردن از دو شرکت تابعه سپاه، افشا نمود مبلغ 3میلیارد دلار به آن شرکت برداخته شده اما هیچ کاری تحویل کارفرما نشده است.
 
دومین واکنش عمده برداختن رسانه های حامی دولت به افشای واگذاری زمین های نجومی توسط شهرداری تهران بود.
 
قالیباف یکی از رقبای جدی روحانی در سال 92 بود که امید فراوانی برای موفقیت داشت اما عدم وفاداری ولایتی و جلیلی و حداد به مرام نامه انتخاباتی اصولگرایان تحت گل به خودى بزرگى  نتیجه را به نفع روحانی تمام کرد.
 
زمزمه هایی که از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش می آید حاکی از آن است که این جماعت کاندیدایی جز روحانی نخواهد داشت وبى شک رقیب اصلی روحانی از  میان غیر اصلاح طلبان خواهد بود.
 
بى شک آنچه بيشتر از همه  موجب امیدواری بيشتر روحانی برای تداوم ریاست جمهوری اش ميباشد،.احتمال  رد صلاحیت احمدی نژاد به ظاهر مستقل از طرفى و از صحنه بیرون رفتن  کاندیدای بالقوه اصولگرایان با اين واکنش متقابل حاميان دولت خواهد بود.
 
با توجه به اينکه ديگر چهره هاى مطرح  اصولگرايي هنوز  اعلام موضع رسمى در خصوص شرکت در انتخابات ننموده اند به نظر مي رسد فعلأ نوبت قاليباف است که در وسط ميدان سياسى از طرف اصولگرايان هزينه پرداخت نمايد.
 
سیاوش توحیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :