کد خبر: ۲۸۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 30 August 2016
دبیر کل سازمان جهانی جهانگردیUNWTO، طی پیامی به اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیاACD، گردهمایی 34 کشور در تبریز را به جامعه ایران تبریک گفت:

در پیام طالب رفاعی آمده است: تحیات مارا از سازمان جهانی گردشگری، آژانس تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه گردشگری پذیرا باشید.موجب بسی خرسندی است که امروز شاهد گردهمایی نماینده 34 کشوردر شهر زیبای تبریز به مناسبت اولین نشست وزارتی مجمع گفتگوی آسیا هستیم.

موجب امتنان بود که بتوانم به شما ملحق شوم اما متاسفانه به دلیل تعهداتم در مادرید هستم.فرصت را مغتنم می شمارم و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی افتتاحیه وزرا تبریک می گویم.

همکاری های منطقه ای یکی از ستون های توسعه گردشگری است وما از این ابتکار عمل استقبال می کنیم. دوستان عزیز، گردشگری یکی از پرسرعت ترین و مرتیبط ترین بخش های اقتصادی اجتماعی زمانه ماست.درسال 2015، نزدیک به 1.2 میلیارد نفر از مرزها عبور کردند. این رقم در اسل 2030 به 1.8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت.

در بخشی دیگری از این پیام می افزاید: بخش گردشگری 10درصد از تولید ناخلص جهان و 7درصد از تجارت جهانی و از هر یازده شغل یک شغل را به خود اختصاص داده است.گردشگری این قابلیت را دارد که پر تنش ترین چالش های جهانی را هدف قرار دهد.

برای گشایش این قابلیت، همه ما باید باهم برای ایجاد گردشگری پایدار، فراگیر و قابل دسترس در تمام گوشه های جهان کار کنیم.اطمینان داریم تلاش های مشترک ما می تواند گردشگری را به محرکی حقیقی برای آینده ای بهتر برای سیاره مان و مردمان این جهان تبدیل نماید.

این پیام می افزاید: در این خلال، مایلم از شما برای بزرگداشت سال بین المللی گردشگری پایدار برای توسعه در سال 2017 دعوت به عمل آورم.این فرصتی بی همتا برای همکاری برای ارتقای سهم گردشگری در رشد اقتصادی، توسعه فراگیرمحافظت از محیط زیست و صلح است.

درانتظار ادامه همکاری با شما برای تبدیل گردشگری به محرک جهانی رشد و توسعه پایدار هستم

با بهترین آرزوها برای موفقیت این نشست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار