معاون اول دولت یازدهم در نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا:
اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم در نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا پس از خوش آمدگویی به حضار اظهار داشت:اسم تبریز در جهان یادآور تمدن و فرهنگ و آزاد منشی عجین شده است و خوشحالم هستم که این اجلاس در شهر اولین ها برگزار می گردد.
کد خبر: ۲۸۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 30 August 2016
اسحاق جهانگیری معاون اول  دولت یازدهم در نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا پس از خوش آمدگویی به حضار اظهار داشت:اسم تبریز در جهان یادآور تمدن و فرهنگ و آزاد منشی عجین شده است و خوشحالم هستم که این اجلاس در شهر اولین ها برگزار می گردد.
جهانگیری گفت:برای هیچ کس پوشیده نیست که گفتگو و  درک متقابل زمینه ساز ارتباط و تعامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین تمام  کشورها و مخصوصا آسیایی است.
 
گردشگری ظرفیت بالقوه خوبی در چشم انداز ارتباط با کشورهای آسیایی است
 
وی گفت:امروز رشد سریع و روز افزون صنعت درآمدزای گردشگری در کشورهای آسیایی باعث افزایش تعاملات و با تبع آن افزایش قدرت سیاسی، فرهنگی کشورهای منطقه خارومیانه میشود.البته ناگفته پیداست که کشورهای که از نعمت امنیت بهره مند هستند بیشترین سود از توسعه ی گردشگری را خواهند داشت.
 
جهانگیری اظهار داشت:گردشگری  صنعتی است که ارز آوری خوبی داشته و باعث افزایش و رفع مشکل  اشتغال خواهد شد.
 
باتعامل میان ملت ها می توان با تفکر شوم داعش  برخورد کرد
 
وی در ادامه با اشاره به خطر تروریسم در منطقه گفت:حضور کشورهای بیگانه عامل اصلی جنگ و تنش در کشورهای آسیایی و منطقه حساس خارومیانه است.اگر دست شوم و دخالت های بیگانگان بگذارند کشورهای آسیایی با  مسالمت و صلح به حیات خود ادامه خواهند داد.قطع کردن دست بیگانگان از منطقه مستلزم همکاری جدی بین ملت ها و دولت های آسیایی است.
معاون اول دولت یازدهم در اهمیت قرار گیری کشور در راه ابریشم اظهار داشت:همانطور که راه ابریشم ایران را  دروازه ی شرق به غرب جهان تبدیل کرده بود این عامل ظرفیت و استعداد افزایش روابط کشورمان با دنیا را دارد.
 
وی در پایان گفت:توافق برجام فرصت عظیمی برای توسعه صنعت پردرآمد گردشگری برای کشور است و بایستی همه باهمدلی و همفکری از این فرصت بدست آمده استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :